• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24

Smassk: Tror att det är den normala startdagen om man gör den långa varianten. Om man gör den korta så börjar man spruta på mensdag. Därav lite olika dagar.

Glad påsk!

• Cahela

ssmask: Nu förtiden börjar man spraya på dag 21. För kanske 10 år sedan började man spraya på dag 1. Risken för att få ont i huvudet är mindre när du börjar på dag 21 för då sänks inte östrogennivån lika snabbt som när du börjar på dag 1. Jag fick börja på dag 1 i höstas och fick avbryta dag pga hemsk huvudvärk (liknande hjärnblödningssymptom). Sen är jag känslig för huvudvärk men när jag började på dag 21 så funkade det hela vägen.

Gift med A.
  • Särlan

Tack anlo och cah för era svar! Jag brukade börja på dag 21 mina andra behandlingar också, men här har jag läst mig till att vissa börjar dag 19 t.ex om man har kort cykel eller oregelbunden cykel, och det kan jag ha. Men jag litar på att det blir ok. :)

Jag ringde CvL angående provsvaren idag (äggreservprover). Jag var superintresserad för jag är ca 8 år äldre nu jämfört med förut när jag gjorde behandlingarna och var så lättstimulerad. Ville veta om jag hade goda förutsättningar att vara det den här gången också (fyller 35 denna månaden...den magiska gräsen... :P).

I alla fall var det goda nyheter. :) Jag har läst mig till var värdena ska ligga och det ser mycket bra ut:

-FSH på 5,2 (ska vara under 9 för att vara normalt, under 6 är utomordentligt! :D)

-AMH 5,7 (om det är över 3 har man mycket goda chanser till bebbe och mycket bra äggreserv) :)

-LH var 3,6 (under 7 är normalt)

-TSH 2,14 (mellan 0.4-4 är normalt)

Är man lite intresserad av att jämföra sina egna värden kan ni kolla den här länken som jag hittade: 

www.fertilityplus.org/faq/hormonelevels.html

Det känns bra att höra att mina värden är så pass bra! Hade gått och nojat mig om att de skulle vara dåliga nu när jag är så "gammal"! hihi

Glad påsk! (Undrar om det kommer några påskkärringar idag?)

/S

• myran6801

Hej alla,

Idag var det VUL på CvL och än så länge går det som planerat. De såg 5 äggblåsor så nu är den vidare planen ÄP på onsdag. Hoppas hoppas det går bra! Har varit på akupunktur nu på eftermiddagen som ska vara bra för att få äggen att mogna ordentligt. Förra gången var det sex äggblåsor men fem var tomma så det blev bara ett ägg. Har ju som ni vet åldern emot mig så det känns jätte nervöst och jag vågar inte tro något. Tar en dag i taget.

Önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!

Varma hälsningar Myran

• Embla82
    Piken skrev 2010-03-31 06:34:05 följande:
    Embla82: Attans då vad trist, men på det du skriver verkar det inte vara kört, utan att detta kommer att ta lite längre tid än det gjort tidigare? Synarelan sätter ju liksom stopp eller hämmar den normala gången, så det kanske inte alls var så konstigt det som du är med om? Och isf är cvl vana att hantera detta, eller hur? Jag håller både tummar och tår! Grattis till plusset Suza!
    Ja, jag hoppas att det är så - men det gäller att jag fått några blåsor på lördag. Men som du säger, det här borde dom ju varit med om förr. Jag hoppas att det bara är att spruta några dagar extra, men annars blir det väl till att börja om. 
    Hur är det med dig?
    Smassk, hehe, japp - får hoppas på många påskägg då!
    Vad bra att du fick bra reslutat på provsvaren, skönt! Jag ska spana in länken sen (när jag orkar pallra mig upp ur soffan å hämta mina provsvar). 
    Djurgårdsrutan, tack för tummarna å ha så skönt i blåkulla - hoppas verkligen att du mår bättre nu och att du kan få njuta lite av ditt plus!
    Myran, va bra att äggen växer som dom ska. Då kan du pusta ut i helgen
    Jag önskar också GLAD PÅSK! {#lang_emotions_flower}
  • myran6801

Hej igen,
    Håller tummarna för oss alla .
    Glad påsk, vi har bestämt oss för att åka till landet över påsk.
    Hälsn Myran

• CurlyRed

Glad påsk alla!! Och grattis Susie!! Verkar vara en positiv månad det här m både dig och Cookie!! Kul!

Var några dagar sen jag var inne här, tyvärr ingen annan förklaring än hektiskt på jobbet...
    Fick mensen idag, så det blir att börja m Puregon sprutorna nästa vecka efter läkarbesöket. Men blev lite nervös nu av att de kan vara beställningsvaror från apoteket... jag som inte hämtat ut dem än... Vet ngn ruttad tjej om de iallafall finns hemma på de "större" apoteken i Sthlm?

En annan fråga - någon som vet om ÄP brukar vara samma dag i menscykeln som den "vanliga" ägglossningen? Och om man kan styra datumen lite framåt om man behöver...? Min läkare har prelbokat oss på CVL v16 för ÄP, men nu när jag fick mensen idag så är jag lite nervös att det blir v15 istället, då jag brukar ha ägglossning ca dag 13 på ÄLstickorna... och v15 blir det svårare att ta ledigt från jobbet... Jag vet, baby före jobb förstås... men om man kan trixa en dag framåt så vore ju allt enklare...

Hoppas ni har en skön helg i solen alla!

• Särlan

Glad påsk! (Usch vad tidigt jag är uppe).

CurlyRed: ÄP är inte samma dag som ägglossning i en vanlig cykel utan styrs av ägglossningssprutan som man tar en och en halv dag innan ÄP. Man brukar spruta med Puregon i 10-12 dagar ca, men det varierar. Om du inte har möjlighet att vara ledig v 15 kan du börja med sprutorna några dagar senare kanske, och spraya lite längre innan du börjar. Det borde inte vara något problem. Ibland måste man spraya lite längre innan man börjar för att passa in med klinikens tider, så det borde ju. :)

Vad gäller om apoteket: jag fick varorna nästa dag för de hade de inte på lager när jag gick dig. Det kan ta 2-3 dagar för beställningen att komma in. Men jag tror vissa apotek har varorna inne, speciellt apoteket på sjukhus, som brukar vara välsorterade (t.ex huddinge sjukhus, där man ju har en feritlitetsklinik). Du kan också ringa och fråga ett visst apotek om de har Puregon eller beställa så de tar in det åt dig.  Då kan de säkert berätta när de kommer få in varan.

Embla:Hoppas det går bra idag för digidag på VUL och att du bär på massa påskägg fyllda av potentiella bebisar! :)

Ha det gott alla!

/S

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen