• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

curly: Jag har oxå bakåtlutad livmoder tror jag eller något sådant har jag för mig har sagts iaf. Det har iaf inget med hur lättstimulerad man är. Det är äggstockstypen som avgör det. Fundera inte för mkt på vad jag sagt för jag har ingen medicinutbildning what so ever, är bara hårt luttrad efter fem år som oförklarligt barnlös med PCO-äggstockar.

Gift med A.
  • CurlyRed
    Kakor skrev 2010-03-27 11:40:03 följande:
    God morgon allihop :)Curly Red: Ja, du gör allt med samarbetesläkare. Det är skönt att slippa åka långt hela tiden. Jag jobbar i Uppsala men bor i Sthlm så därför har jag gått hos CvL hela tiden. Hade jag inte jobbat där hade jag säkert också vänt mig till samarbetesläkare. Vad innebär det att ha bakåtlutad livmoder?? Är det Puregon du ska ta? Jag började ännu lägre än 100 ie när jag gjorde min första IVF men det var för att jag är oftast väldigt lättstimulerad med Puregon. tror att jag startade på 75ie.Nu är jag på RD 8! Tiden kryper fortfarande fram , har värk i brösten och lite ont i magen samt att jag börjar få finnar. Det känns som att jag kan få mens snart eller så är jag gravid. Dumt när symtomen är så lika varandra :)Trevlig lördag!Kram
    Cookie 27: jo precis, Puregon - och alltså startdos på 125. Hoppas det blir bra o biter på första försöket.{#lang_emotions_smile} Vi har precis bestämt jag o min man o ta 1gångs-paketet och inte 3... lite konstigt det där kan jag tycka, känns som att de vill tjäna lite extra pengar på en... lite som lotto - ska man chansa på 3 st eller 1 st?

Någon av er andra som testat TCM & akupunktur samband m IVF? Bra/dåliga erfarenheter? Har ni isåfall också testat deras ört-avkok o matrekommendationer också? har testat örter nu i 1 mån - och fick sån grym ägglossning brukar knappt känna av den annars, men kännde nu det i 3 dgr. så jag tänkte fortsätta med det, kan ju inte skada. (läkaren ville inte vare sig säga för eller emot när jag frågade - bara att allt som upplevs som avstressande för patienten kan vara bra, men inget bevisat)
    trevlig lördag alla!
  • Cahela

Curly: Jag har en kompis som har gjort det och hon är gravid nu fast via äggdonation. Hon tror iaf själv att det påverkat jättemkt och det är svårt att säga om det är så eller ej. så länge man mår bra och tror på det själv så är det nog bara att köra på.

Gift med A.
  • tjenarehejsan

Nu väntar jag bata på mensen så ska vi dra igång våran 3 ivf, Men nu funderar jag på detta med akupunktur, ökar det mina chanser???? Finns det nån som utför detta i katrineholm eller i närliggande städer???Nån som vet

• suza

Hej alla! Hoppas ni mår bra så bra man kan. Har hållit mig lite i bakgrunden ett tag, har inte orkar fokusera på det här med ivf. Överlevnadsinstinkt kanske...Såg att du plussat Djurgårsdrutan, stort grattis till dig!!

Själv ska jag testa i morgon, de gjorde femdarsodling och tre blev perfekta . En sattes in för snart  två veckor men känns som om menshelvetet är på G igen. Konstigt att det aldrig funkar även om mina embryon ser perfekta ut varje gång.

Lycka till alla vart ni än befinner er i processen.

• suza

Såg att några undrade om Akupunktur. Jag har testat det hos två olika akupuntkörer i sthlm och jag vet inte riktigt vad jag ska tro. Ho den första jag gick hos kändes det mest avkopplande och det är säkert bara bra för kroppen att varva ned, men jag blev inte gravid även om jag  gick två gånger i veckan. Sedan  bytte jag till den andra. Där kan jag inte påstå att jag kände något alls, men jag blev istället gravid. Fick sen tyvärr misfall. Jag har fortsatt att gå och varje gång har jag fått ett svagt pluss men det har ändå inte funkat hela vägen. Så min känsla nu är att om det är ett ok embyo så borde det funka utan hjälp. För mig har akupunkturen mest blivt ett ytterligare måste på  listan på saker att göra men om man tycker att det känns bra och man tror på det så är det så klart inte negativt.

• myran6801

Hej!

hoppar in på denna tråd för CvL, hoppas det är ok. Min bakgrund är ett misslyckat försök på Sophiahemmet i höstas. Kontaktade sedan CvL för att höra deras syn på ytterligare ett försök eftersom SH var så negativa. De menade att mina värden var för dåliga (FSH) och min ålder på tok för hög (41). Vi kör långa metoden vilket vi också gjorde första gången. Sprayade 14 dgr och har nu sprutat i 4 dagar. Förra gången fick jag Gonal-F och denna gången Menopur. Oj vad mkt krångligare det är med Menopur, men min man assisterar blandningen så det går bra. På torsdag har jag VUL, är jätte nervös. Förra gången hade jag 6 follikler (heter det så?) men det var bara en som innhöll ett ägg. Ägget befruktades fint och jag fick det tillbaka. Dock blev det minus på testdagen och jag var jätte ledsen. Hoppas hoppas så på denna gång!

Håller tummarna för oss alla!

Hälsningar Myran

• suza

Hej Myran,

Välkommen!  Menopur är krångligare men för mig har det gett mycket bättre resultat än både Puregon och det andra som jag glömt namnet på. Tyvärr inte gravid ännu men kan ju säga att jag gick från 2-3 befruktade ägg till 6-7 på menopur. Så även om det 'är mycket krångligare så kan det löna sig!

• myran6801

@suza, tack för välkomnadet! hoppas jag också får bättre resultat med menopur! måste också säga att man vänjer sig snabbt med allt blandande. jag tar ju stor dos, 375, så man får ju blanda mycket.
    hälsningar Myran

• DjurgårdsRutan

Tack Suza, ja det känns helt otroligt. Håller tummarna för att du plussar i morgon.

Välkommen Myran och lycka till.

Kram till er allihopa.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen