Kakor skrev 2010-03-27 11:40:03 följande:
God morgon allihop :)Curly Red: Ja, du gör allt med samarbetesläkare. Det är skönt att slippa åka långt hela tiden. Jag jobbar i Uppsala men bor i Sthlm så därför har jag gått hos CvL hela tiden. Hade jag inte jobbat där hade jag säkert också vänt mig till samarbetesläkare. Vad innebär det att ha bakåtlutad livmoder?? Är det Puregon du ska ta? Jag började ännu lägre än 100 ie när jag gjorde min första IVF men det var för att jag är oftast väldigt lättstimulerad med Puregon. tror att jag startade på
75ie.Nu är jag på RD 8! Tiden kryper fortfarande fram , har värk i brösten och lite ont i magen samt att jag börjar få finnar. Det känns som att jag kan få mens snart eller så är jag gravid. Dumt när symtomen är så lika varandra :)Trevlig lördag!Kram
Cookie 27: jo precis, Puregon - och alltså startdos på 125. Hoppas det blir bra o biter på första försöket.
Vi har precis bestämt jag o min man o ta 1gångs-paketet och inte 3... lite konstigt det där kan jag tycka, känns som att de vill tjäna lite extra pengar på en... lite som lotto - ska man chansa på 3 st eller 1 st?
Någon av er andra som testat TCM & akupunktur samband m IVF? Bra/dåliga erfarenheter? Har ni isåfall också testat deras ört-avkok o matrekommendationer också? har testat örter nu i 1 mån - och fick sån grym ägglossning
brukar knappt känna av den annars, men kännde nu det i 3 dgr. så jag tänkte fortsätta med det, kan ju inte skada. (läkaren ville inte vare sig säga för eller emot när jag frågade - bara att allt som upplevs som avstressande för patienten kan vara bra, men inget bevisat)
trevlig lördag alla!