• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

Tjorven01: Jag förstår din frustration, jag har oxå velat ha två tillbaka istället för att få dom kastade. De två jag fick till frysen i höstas klarade inte upptiningen så det kändes hårt att inte fått tillbaka en av dem vid ET istället för som jag fick då ett. Jag förstår att Socialstyrelsen har rekommendationer och att klinikerna bör följa dom. Tyvärr så är det svårt för såna som mig som kämpat i fem år och inte fått något förklaring på barnlösheten varför man bara ska få ett tillbaka och inte två vid återföring om så via ET eller FET.

Gift med A.
  • tjorven01

Cah: Håller helt med dig. Oavsett odds så måste ju två fina embryon ge bättre chans än ett. Det medger ju även läkarna, även om de inte tycker att oddsen blir tillräckligt bra för att riskera tvillingar. Och precis som du sa så är ju frysen helt vansklig. Det finns ju inget sätt läkarna hade kunnat veta om de embryon som inte klarade upptiningen hade överlevt i magen, då det av skäl som säger sig självt inte går att testa både och.
    Tycker bara att när man som vi har kämpat så länge så borde man väl ändå tillhöra de undantag då man kan prova sätta två. Då man helt klart inte har jättelätt för att bli gravid.

• DjurgårdsRutan

Cah, går in i v 6 i morgon. Enligt CVL så är det inte vanligt att bli ÖS, men de få som blir det så är de oftast gravida, så inget ont som inte har något gott med sig. Samt att om man har mycket ägg och bra äggstockar så är det lättare att bli ÖS.

Kram på er alla.

• Cahela

Djurgårdsrutan: Graviditet är vanligare hos de som blir ÖS än de som inte blir det.
    Dock har jag förstått att ÖS i slutet av ruvningen är mer positivt än i början av ruvningen. Tror att ÖS är vanligare förekommande hos dem med mkt ägg (PCOare).
    Och PCOare har goda förutsättningar för att lyckas, jag får hålla kvar vid det för egen del.

Gift med A.
  • Cahela

Djurgårdsrutan: Ja, det har varit min dröm i fem år. Något är fel hos mig och jag skulle ge mkt för att få veta vad.

Gift med A.
  • Embla82

Tjorven, men 40% chans? så hög chans trodde jag itne att det gick att få, max trodde jag var ca 30%. 

Djurgårdsrutan, hoppas verkligen du blir bättre snart. Känns det som att det håller på bli bättre nu eller är det lika illa fortfarande? 
    Nu äntligne har jag börjat spruta, fumlade lite men tillslut fick jag ihop en menopurspruta.
  • Cahela

Embla: Lycka till med menopuren, hos oss var det maken som blandade. Han tycker det är kul, själv var jag mest nojig att vi inte skulle få ihop allt.

Gift med A.
  • Embla82
    Cahela skrev 2010-03-24 20:10:06 följande:
    Embla: Lycka till med menopuren, hos oss var det maken som blandade. Han tycker det är kul, själv var jag mest nojig att vi inte skulle få ihop allt.
    hehe, så olika det kan vara. Min sambo vill helst va en mil ifrån mig när jag ska spruta. 
  • DjurgårdsRutan

Embla, grattis till sprutstart.
    Är fortfarande svullen och svårt att andas och prata samtidigt. Bara vänta å se.
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen