• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24

Hej igen. Har hållit mig lite i bakgrunden en stund nu. Läser varje dag :)

För min del så har det stått lite still. ÄL stickor gav mig ingen smile... Fick mens i må efter 24 gdr menscykel. Pratade nu med kliniken o skall börja testa med stickorna igen på ons för att leta ÄL. Denna gång på dag 10.

Mitt dilemma nu är att om jag får omslag o satsar på FET hinner jag inte göra nytt färskförsök om FET:en misslyckas innan sommaren. Om jag däremot inte får ÄL så hinner jag göra ett färskförsök innan sommaren...

Skulle hinna med en ny FET om denna misslyckas. Men då gäller det att mina ägg överlever. Har bara två stycken i frysen...

Åh så jobbigt det blev att sommaren är i antågande. Jag som längtat... Känns sjukt jobbigt att behöva vänta till hösten om det inte går nu. Samtidigt som jag i nästa sekund försöker bromsa mig lite o leva i nuet.

Jag ska vara tärna till min bästa kompis bröllop i maj. När vi började kolla på klänning så skulle jag kunna vara gravid i 15 v o nu kanske det inte blir förrän till hösten. Får panik av bara tanken...

Usch vad jobbigt livet kan vara.... Hur skulle ni göra och tänka?

Kram på er tjejer.

• anlo24

Välkommen tillbaka Susie. Har saknat dig! Skönt att vara igång igen antar jag. Gör du långa eller korta metoden? Har du börjat?

Kram på dig

• anlo24

Djurgårdsrutan

Hur mår du tjejen? Måsta vara så läskigt att bli så sjuk.. Fy vad mycket vi ska vara med om. Visst var du gravid eller har jag missförstått det?

Kram till dig

• Cahela

anlo: Jag hade hoppat FET och bett att få göra ett färskförsök innan sommaren. De har större chans. Osäkerheten om embryon överlever upptining är alldtid ett litet dilemma.

Gift med A.
  • DjurgårdsRutan

anlo24: Mår lite bättre i dag, så jag hoppas att det skall vända nu. Har ju blivit tömd på vätska 3 ggr, och vill gärna slippa det igen. Jo, vi plussade den 15/3, har inte förstått det ännu.

Håller alla tummarna för er tjejer och vill önska er en trevlig helg.
    Stor Kram.

• Susie

Hej allihopa!

Curlyred Välkommen! Lycka till med allt nu!

Anlo, Hej! Har förskt haft koll på dig ett tag även om jag inte vart superaktiv
    Vilket helvete att ÄL inte kom, va tråkigt! Jag hade defenitivt kört på färskt innan sommaruppehållet! Jag  känner av samma stress som dig och är livrädd för det där somaruppehållet Vill inte vänta längre och tiden bara går och går.....Dock börjar jag spraya (långa metoden) nu den 30e och har planerad ÄP V18 i början av Maj. Tankarna snurrar i huvet hela tiden och hr jag än försöker att tänka på annat tänker jag konstant på om jag inte kunde bli gravid nu. Hade ÄL i söndags/mån och mys i Lördags Men jag vet ju att det händer ju bara inte...det har ju inte hänt på  2år och vå ivfer så varför nu?! Bara ÄL +5 idag men känner inget och det för mej betyder minus redan nu. Jag jämför med min förra graviditet som jag kände av redan direkt efter ÄL.....SUCK! Ja ja, jag hoppas innerligt att det ska ta sig för både dej och meji nästa vända!
    Kram!

• anlo24
    Susie skrev 2010-03-26 16:56:52 följande:
    Hej allihopa!Curlyred Välkommen! Lycka till med allt nu!Anlo, Hej! Har förskt haft koll på dig ett tag även om jag inte vart superaktiv Vilket helvete att ÄL inte kom, va tråkigt! Jag hade defenitivt kört på färskt innan sommaruppehållet! Jag  känner av samma stress som dig och är livrädd för det där somaruppehållet Vill inte vänta längre och tiden bara går och går.....Dock börjar jag spraya (långa metoden) nu den 30e och har planerad ÄP V18 i början av Maj. Tankarna snurrar i huvet hela tiden och hr jag än försöker att tänka på annat tänker jag konstant på om jag inte kunde bli gravid nu. Hade ÄL i söndags/mån och mys i Lördags Men jag vet ju att det händer ju bara inte...det har ju inte hänt på  2år och vå ivfer så varför nu?! Bara ÄL +5 idag men känner inget och det för mej betyder minus redan nu. Jag jämför med min förra graviditet som jag kände av redan direkt efter ÄL.....SUCK! Ja ja, jag hoppas innerligt att det ska ta sig för både dej och meji nästa vända!Kram!
    Ja vi vet verkligen att vi lever :) Det är så orättvist. Pratade med en jobbkollega häromdagen. Kläcker ut att hon är gravid i 12 v. Dom har nyligen träffats osv. Ja du vet hur det är. Man sväljer, ler och gratulerar...

Känner mig så kluven inför detta med färsk försök. Skulle vara såå skönt att slippa göra det. Tror du att jag har större chans med det jmf med mina två i frysen.
    Mådde ju inte direkt bra under stimuleringen så det är inget man längtar till... Samtidigt vet man ju inte hur många ggr man måste göra detta för att lyckas.
    Om man lyckas...

Om jag hoppar på direkt nu på ett nytt färskförsök får jag spara ett frystillfälle då från denna omgång. Vi köpte 3-packet o då ingår ett färsk/ett frys per IVF omgång.
    Nån som vet?

Kram kram
  • Cahela

Anlo: du har ett frysförsök gratis per trepack inte per IVF omgång. Även om du får fler frysisar i ett trepack så är det endast en frysåterföring som är ingår i priset.

Gift med A.
  • Embla82

Anlo, med tanke på att mina två ägg jag hade i frysen dog skulle jag nog välja ett nytt färskförsök om jag var du. Men så tänkte jag ju inte innan... då ville jag hellre göra fet, men se det gick tyvärr inte.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen