• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • anlo24
    Susie skrev 2010-03-29 10:14:21 följande:
    Anlo, HAr ni bestämt er för ett färsk och fått tid?Jag ringde min läkare förra veckan för att kolla så att det verkligen inte fanns nån tid i V 17 men nu var de framme i V21 har jag för mej att han sa, så skynda att boka! Hur ser planen ut?Kram
    Hej Susie

Sitter nu i tlfkö... Ska försöka att boka ett nytt färsk försök :)
  • anlo24

Nu har jag en plan. {#lang_emotions_smile} Känns så bra. Jag kommer att göra FET denna månad. Och om det misslyckas kommer jag göra ett färskfärsök innan sommaren. Fått det prel bokat till v22. Isf blir det den korta varianten då jag hade sån sjuk huvudvärk av sprayen sist. Blir det den långa varianten så blir ÄP v 23-24. V 24 är sista veckan för ÄP.

Kör FET nu denna mnd i väntan. Annars går denna mnd till spillo.

Ha en bra dag. Kramar AL

• Särlan

Hej allihop!

Jag läste om vad ni skriver om hur mycket de verkar har på kliniken. Uppbokade till v 21?! ojoj. När jag var där den 19 mars fick jag den där "röda lappen" där det står preliminärt att jag ska börja spruta v. 18, VUL v. 19 och ÄP v 20 men då visste vi inte att min mens skulle komma så tidigt som dag 31 (tro mig, den kan ta MYCKET längre än så). Den startade i förrgår så jag kommer börja spruta 16 april (v. 15). Om jag då måste vänta till v. 18 för att börja sprutorna måste jag spraya i  nästan tre veckor...fy...urk...blä...osv. ;). Så jag hoppas på att få börja i v. 17 med sprutorna och ha ÄP v 19 istället, men det känns ju sådär kört nu. Tänkte att det där med "preliminärt" kanske gör att jag kan börja tidigare och inte bara senare.

Vet ni om det är lite flexibelt de där datumen på röda lappen? (Var väl egentligen min fråga efter den där långa inledningen :P). Eftersom anlo24 sitter i telefonkö vill jag ju inte ringa och ta upp en plats i kön jag med :P).

En annan sak som ni som gått på CvL kanske vet... Hur får man reda på provsvaren? Jag lämnade sedvanliga prover på första läkarbesöket och vill ju veta nu vad de sa. Ringer dem eller skickar dem svaren, eller får man inte reda på dem alls?

Ha en bra måndag!

/S

• anlo24

Hej smassk!

Jag har nu pratat klart. Vad söt du är :)

Verkar vara uppbokade v 18 men tror inte v 19 är helt kört. Ring direkt o kolla!

Vad gäller provsvaren så tror jag att du får be om dom när du ringer. Jag har inte fått nga provsvar varken från CVL eller landstinget.

Lycka till nu.

• Särlan

Anlo24: kul med en plan! Känner igen det där. {#lang_emotions_smile}Och vad bra att du kan klämma in en FET däremellan. Det kanske är allt du behöver och du blir gravid med en fryst liten en, men det är alltid lugnande att ha en backup plan. Och så är det som du säger, skönt att inte bara låta väntemånaden gå till spillo och känna att man gör något under tiden.

Hur många frysta hade du?

/S

• Kakor
    Susie skrev 2010-03-29 10:03:11 följande:
    Cookie GRATTIS!!!!!!! Åhhh va härligt! Vilket försök var det nu igen?Jag tror att när man väl blir gravid så känner de flesta det på sig och alla de där dova symtomen blir tydliga på ett annat sätt! Vilken lycka! Snälla berätta, hur känner du???? Hur berättade du för sambon?!Gud så glad jag blir för er!KRAM!Embla, Va härligt att du är igång! Nu är det inte långt kvar till Vul då?!Myran Hej!!! Jag hoppas verkligen att Menopur ska ge dig större chanser som så många skriver så verkar det ju mera effektivt! Har inte haft det själv dock men svarat bra på gonal-F. Välkommen hit!Suza, Hur har det gått? Hoppas så att du kunde få ett fint plus nu!Själv väntar jag på BIM eftersom vi naturligt fick till lite mys lagom vid ÄL men allt är som det brukar vara e vecka innan mens och har tyvärr den här månaden åkt på världens jobbigaste PMS! Är det nån som vet om PMS blir starkare av starkare ÄL? Jag hade extremt tydlig och stark ÄL den här gången nämligen..... hmmm! Hatar allt det här analyserandet. Det positiva är väl att mensen inte kommer att komma till helgen eftersom jag börjar spraya på onsdag Ska spraya en extra vecka för att det inte fanns tid i V 17 för ÄP så det blir intressant. Hoppas det kommer funka lika bra som förra gången fast bättre då Ang. akupunktur så gick jag hos en väldigt duktig akupunktör/homiatriker som jobbade hårt på min kropp med både massage, knäckte kotor, gav akupunktur 2000, mjukade upp alla ligament och tog bort blockeringar.....men det blev ju ingen graviditet då heller. Jag försöker förlita mig på CVL's förklaring till att allt beror på embryot, annars blir jag knäpp!Kramar på er allihopa!Ps. jag har beställt ett 20pack gravtest nu HA HA HA!
    Tack!!

Det är mitt första FET och innan har jag gjort en IVF som ej kom till ET samt en IVF som kom till ET men minus. Innan dess massor med puregonstimuleringar. Så det är mer än 1 1/2 år sen mitt första besök på CvL.

Jag berättade för min man genom att gå in och väcka honom (testade mitt i natten) och fråga om han också såg ett plus eller om jag inbillade mig :) För jag trodde på allvar att jag inbillade mig! Knäpp :)
  • Hhoppas

HEj!

Grattis Grattis Coookie!!!

Det är en så fantastisk känsla man får när man ser plusset. {#lang_emotions_sunny}

Själv så har jag precis ringt och meddelat mitt minus. Blev inbokad för ÄP v 20. Känns som en evighet. Och precis den veckan har jag långledigt från jobbet och vi hade tänkt att åka på en weekend resa. Så jag hoppas det blir tidigare. Mensen har börjat komma lite oregelbundet. Så vi får se allt är ju bara preliminärt.

Grattis  igen!

Madde med Isak-06
  • anlo24
    Särlan skrev 2010-03-29 11:04:27 följande:
    Anlo24: kul med en plan! Känner igen det där. Och vad bra att du kan klämma in en FET däremellan. Det kanske är allt du behöver och du blir gravid med en fryst liten en, men det är alltid lugnande att ha en backup plan. Och så är det som du säger, skönt att inte bara låta väntemånaden gå till spillo och känna att man gör något under tiden.Hur många frysta hade du?/S
    Jag har bara två. Min sambo tycker nog att vi ska spara dom inför syskonförsök. Våra kompisar gjorde så. Men jag känner att jag inte orkar tänka på syskon nu. Mitt fokus ligger på att få ett barn... :)
  • tjorven01

Hej tjejjer!
    Grattis än en gång till alla som har plussat {#lang_emotions_laughing}.
    Har hållit mig i bakgrunden ett tag, har inte haft vare sig något att fråga om eller att berätta. Förrän nu.
    Var idag på vårt första besök på landstinget.
     Har dock 6 misslyckade ivf bakom oss på cvl. Nu till det positiva, det kändes jättebra. Vi fick träffa en helt underbar läkare som både svarade väldigt utförligt och så gott han kunde på alla våra frågor. Han verkade dock lite tveksam när han såg att vi hade gjort 6 försök tidigare och var mer undrande över hur jag skulle orka, men det gör jag. Han frågade hur vi ville göra och jag sa att vi ville komma igång med det samma. Så prel ÄP redan i vecka 16. Sedan sa han på frågan som har diskuterats i all oändlighet att vi i vårt fall självklart skulle få tillbaka två embryon om vi ville redan vid första behandlingen hos dem. Så nu är det utrett. Oavsett vad klinikerna säger så lyder socialstyrelsens obs REKOMENDATIONER att vid de 2 första ET återförs endast ett embryo. Därefter är det faktiskt upp till kliniken och patienten att bestämma det. Så nu vet ni det, alla som har undrat över ET med ett eller två embryon. Efter det fick vi lämna en massa prover och även kromosomanalys då jag själv bad om det och han tyckte att det väl kunde vara värt att kolla iaf.
    Nu hoppas jag bara att tiden fram till behandlingsstart går fort så att vi oxå snart kan få ett plus ;)

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen