• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Susie

Hej tjejer!

Embla82, Nämen tjejen! Va tråkigt och va lessen jag blir för dig! Vad menar du att sprayen "pajjat" tillväxten???? Kan den göra så att äggen inte växer till för att det avstannar? Förlåt att jag har så många frågor men vet ju inte heller om vi har samma metod (långa eller korta osv?) Jag vet inte ens vad Puregon eller menopur är för något, är det spray eller sprutor? Jag har bara suprecur spray och Gonal sprutor. Vad sa läkaren och hur kan det ha blivit så? Att man sprayar för tidigt?
    Gud, jag hoppas att det ordnar sig för dig SNABBT så att ni snart är på G igen!
    KRAM!

Anlo, perfekt!!! Vad härligt att du fick tid till färsk innan sommaren och att erat FET blir av innan. Tar du ÄL test nu då eller vart är du i perioden?

Själv har jag som sagt beställt ett 20pack gravtest för första gången. FETT minus idag ÄL+8-9.....som jag såklart misstänkt. Testar mest för att vara på den säkra sidan eftersom jag börjar med spray imorrn...ursch, vecka 18 känns lååångt bort!

Kramar till er alla kämpande tjejer!

• Susie

Tjorven STORT GRATTIS till ert givande besök!!!! Det lönar sig att vara enveten!!!{#lang_emotions_smile} Jag förstog inte riktigt vad "landstinget" innebär dock. Menar du att ni sökt er till ett sjukhus (landstinget) där nästa IVF ska utföras eller att deras stöd och rekommendation kommer förändra er situation för nästa IVF på Cvl?
    Att ni även får göra kromosom analys är ju en total lättnad kan jag tänka mig!
    Blir så glad när jag läser allt det du skrev! Kram på dig!

• anlo24

Susie. Jag kommer att börja testa med stickorna imorgon på dag 10 denna gång. Började på dag 12 sist. men räknar nog med att ÄL i påsk nån gång. Har legat mellan dag 14-16 när jag testade förrut. Så jag får sponsra apoteket lite extra denna gång... :)

Kram

• Susie

Anlo, OK då förstår jag!
    Min ÄL brukar ligga på tiiidigast dag 13 men oftast dag 15, men den här månaden kom den dag 12 redan (kände av den tydligt) så det är nog smart att kolla fr dag 10. Jag använde CB's digitala när vi gjorde FET och det var ju klockrent, att slippa tyda om sträcket är exakt lika starkt eller svagare än kontrollstrecket osv fy!
    Va spännande! Så insättning kanske nästa tisdag eller liknande? Hoppas den kommer nu närmsta dagarna då!
    Kram!

• anlo24

Jag ska på möhippa på ons nästa vecka. Så helst inte ÄL för tidigt gärna FET på to :)
    Kan man beställa det?? :)

• Embla82
    Susie skrev 2010-03-30 11:56:26 följande:
    Hej tjejer!Embla82, Nämen tjejen! Va tråkigt och va lessen jag blir för dig! Vad menar du att sprayen "pajjat" tillväxten???? Kan den göra så att äggen inte växer till för att det avstannar? Förlåt att jag har så många frågor men vet ju inte heller om vi har samma metod (långa eller korta osv?) Jag vet inte ens vad Puregon eller menopur är för något, är det spray eller sprutor? Jag har bara suprecur spray och Gonal sprutor. Vad sa läkaren och hur kan det ha blivit så? Att man sprayar för tidigt?Gud, jag hoppas att det ordnar sig för dig SNABBT så att ni snart är på G igen!KRAM!Anlo, perfekt!!! Vad härligt att du fick tid till färsk innan sommaren och att erat FET blir av innan. Tar du ÄL test nu då eller vart är du i perioden?Själv har jag som sagt beställt ett 20pack gravtest för första gången. FETT minus idag ÄL+8-9.....som jag såklart misstänkt. Testar mest för att vara på den säkra sidan eftersom jag börjar med spray imorrn...ursch, vecka 18 känns lååångt bort!Kramar till er alla kämpande tjejer!
    Nja, jag kanske överdrev det hela lite. Men en sak som är helt säkert är i alla fall att mina ägg itne växer lika mkt/fort som när jag inte använder sprayen. Gjorde inseminationsförsök med menopur (som är sprutor) och vid vul då, som motsvarar samma dag som idag hade jag ca 10 blåsor på 10 mm.. denna gång nada.
    Eftersom jag använder spray kör jag långa metoden. Vid korta metoden har man inte spray alls utan börjar spruta direkt vid mensen.

Suprecur spray och synarela är samma men olika märken om jag fattat det rätt.
    Gonal-f och puregon och menopur är alla sprutor men olika tillverkare och lite olika ämnen.
  • Cahela

Emblavännen: Neeej, det får inte vara såhär för oss som kämpar så hårt!! Vad sa kliniken om forsättning? Blir det att avbryta och börja om eller kan du spruta på ändå nu? Att du har goda chanser framöver är jag inte ett dugg tveksam på men jag vet liksom du att vi PCO-are kan vara svåra att stimulera. Kramar dig till från mig!!

Gift med A.
  • Kakor

Embla: Vad tråkigt att det inte hänt någonting än men det kommer. Tröttsamt att hålla på och spruta länge. När är nästa vul?

• anlo24

Hej Embla

Har du pratat med kliniken? Vad sa dom?

Kramar till dig

• suza

Hejsan tjejer! Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att mitt test var positivt!! Jag har inte fattat det själv riktigt...det gjordes på en FET som de odlade tre dagar till. Det är mitt 6 försök. Den här gången ska jag inte hoppas för mycket för mitt förra plus slutade med MA.
    Såg att  du plussat du med cookie, stort grattis till dig!! Hoppas så mycket  att ni alla ska få plus snart...
    Kramar till er alla

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen