Susie skrev 2010-03-30 11:56:26 följande:
Hej tjejer!Embla82, Nämen tjejen! Va tråkigt och va lessen jag blir för dig! Vad menar du att sprayen "pajjat" tillväxten???? Kan den göra så att äggen inte växer till för att det avstannar? Förlåt att jag har så många frågor men vet ju inte heller om vi har samma metod (långa eller korta osv?) Jag vet inte ens vad Puregon eller menopur är för något, är det spray eller sprutor? Jag har bara suprecur spray och Gonal sprutor. Vad sa läkaren och hur kan det ha blivit så? Att man sprayar för tidigt?Gud, jag hoppas att det ordnar sig för dig SNABBT så att ni snart är på G igen!KRAM!Anlo, perfekt!!! Vad härligt att du fick tid till färsk innan sommaren och att erat FET blir av innan. Tar du ÄL test nu då eller vart är du i perioden?Själv har jag som sagt beställt ett 20pack gravtest för första gången. FETT minus idag ÄL+8-9.....som jag såklart misstänkt. Testar mest för att vara på den säkra sidan eftersom jag börjar med spray imorrn...ursch, vecka 18 känns lååångt bort!Kramar till er alla kämpande tjejer!
Nja, jag kanske överdrev det hela lite. Men en sak som är helt säkert är i alla fall att mina ägg itne växer lika mkt/fort som när jag inte använder sprayen. Gjorde inseminationsförsök med menopur (som är sprutor) och vid vul då, som motsvarar samma dag som idag hade jag ca 10 blåsor på 10 mm.. denna gång nada.
Eftersom jag använder spray kör jag långa metoden. Vid korta metoden har man inte spray alls utan börjar spruta direkt vid mensen.
Suprecur spray och synarela är samma men olika märken om jag fattat det rätt.
Gonal-f och puregon och menopur är alla sprutor men olika tillverkare och lite olika ämnen.