• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Särlan
    anlo24 skrev 2010-03-29 11:02:23 följande:
    Hej smassk! Jag har nu pratat klart. Vad söt du är :) Verkar vara uppbokade v 18 men tror inte v 19 är helt kört. Ring direkt o kolla! Vad gäller provsvaren så tror jag att du får be om dom när du ringer. Jag har inte fått nga provsvar varken från CVL eller landstinget. Lycka till nu.
    Pratade just med CvL. Det är så himla trevliga tycker jag.{#lang_emotions_flower} Iaf så gav dem mig de provsvar de hade på tel, fast de jag ville veta LH och FSH samt AMH hade inte kommit in än...så allt jag vet är att jag inte har HIV eller HepC vilket jag liksom redan kände på mig!{#lang_emotions_wink}

Ska ringa på torsdag för då lär de ha alla provsvar. Är intresserad som bara den av dessa för när jag senast gjorde IVF var sju år sen var jag ju mycket yngre och vill gärna veta om jag kommer vara lika lättstimulerad nu som då. Och så vill jag veta om min relativt låga dos menopur kommer justeras såklart (har dosen 150IE och 75 IE varannan dag).

Hur som helst är det inte omöjligt, enligt CvL att sprutstart blir sista april eller första maj och då blir ÄP vecka 19. Men eftersom de inte vill starta sprutor söndag, måndag, tisdag så kan det annars bli den 5 maj om mensen dröjer och det är fullt på kliniken och då blir ÄP v 20.

Så så är det!

tjorven01: Härligt med ett givande besök. Som jag skrev i ett tidigare inlägg så har jag i ENgland alltid fått två eller tre embryon tillbaka. Känns så hemskt att man kasserar så många embryon när risken för tvillingar i så många fall är så liten.

/S
  • Piken

Ett jätte stort GRATTIS till plusset Cookie27!!

Anlo24 skönt att du hinner med både fet och en behandling innan sommaren.

tjorven01: Vet ej om det du skriver när det gäller återförandet av ett eller två ägg heller stämmer, det står inte riktigt så i socialstyrelsens föreskrifter. Som jag uppfattar det så är det när läkarna tror eller har belägg för att det är nog rätt små chanser för tvillingar som två ägg förs åter eller att två ägg inte har toppkvalite och därmed lägre chans till graviditet.  
    http://www.socialstyrelsen.se/sosfs/2002-13/Documents/2002_13.pdf

• CurlyRed

Cookie; GRAAAATTTIISS!!! Även om jag bara hängt här på tråden några dagar - så har jag ju ändå läst om alla inlägg senaste 2 månaderna Så jag blev sååå glad för din skull!!! Men jag förstår verkligen att det känns overkligt ! Jag skulle shoppa 20pack m gravtest innan jag trodde på det, hi hi
    Kan vi inte ta detta om ett positivt tecken nu tjejer - det är 2010 som gäller !!!

Själv känns allt så seeeegt. Spray-dag 7 och går bara o väntar på mensen så att jag kan få börja m sprutorna...

Såg diskussionen innan om Menopur kontra Puregon (som jag fått recept på). Vet ni varför läkaren väljer det ena eller det andra? Blev ni tillfrågade eller fick ni bara en av dem?

Grattis igen Cookie!!!{#lang_emotions_heart}

• Embla82

Cookie, nämen - stort GRATTIS!! va härligt Som du har väntat!

ANlo, va skönt att du fick behandlingarna klara för dig, bra med fet nu, förhoppningsvis slipper du en färskbehandling till. 
    Susie, yes, imorrn blir det vul så får vi se om det hänt något än. Men jag är rätt segstartad så det är nog bara smått.
    CurlyRed, det verkar vara lite olika det där med varför man väljer menopur eller puregon. Ibland ger det stor skillnad andra gånger är det mest för att man som patient ska känna att det händer något. Man får prova sig fram. Menopur är ju naturligt och framställt av kvinnors urin medan puregon är kemiskt framställt (eller..va säger man, icke naturligt?).
  • Piken

Embla82: Lycka till på vl idag! Hoppas det finns en herrans massa perfekte äggblåsor.

• Cahela

Curly: Man brukar börja med Puregon och sen övergå till Menopur om inget händer.

Gift med A.
  • tjenarehejsan

Curly. ag har haft två IVF med puregon och inget hände, el det blev iaf ingen graviditet, De 2 har gett mig 10 ägg i frysen. Nu ska jag börja en ny och då ska jag ha menopur får vi se om ägget fäster

• Embla82

tack tjejer men det gick inge vidare idag
    Sprayen har pajat min tillväxt så det var knappt en blåsa i sikte. Så nu väntar jag på det sedvanliga eftermiddagssamtalet för att se hur vi går vidare.
    Känns lite halvtrist faktiskt. Aldrig ska det gå som en dans...

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen