• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Hhoppas

Hej!

Nu har jag gett upp för den här gången. Haft småblödningar förra söndagen. Har testat en gång redan och det var ju minus. Riktig TD på onsdag. 
    Så nu blir det till att hinna med ett försök innan sommaren. 

Ha en trevlig helg nu alla fantastiska  blivande IVFmammor .

Madde med Isak-06
  • anlo24
    Cahela skrev 2010-03-26 18:32:34 följande:
    Anlo: du har ett frysförsök gratis per trepack inte per IVF omgång. Även om du får fler frysisar i ett trepack så är det endast en frysåterföring som är ingår i priset.
    Då har jag helt missuppfattat det. Men då känns det egentligen ganska självklart att göra ett nytt färskförsök istället.

Jag som trott att jag har totalt 6 försök om jag fick ägg till frysen men då blir det max 4 försök. Känns lite snopet :(

Kommer jag behöva vänta en menscykel nu då? Fick mens i må. Antar att jag kommer att göra den långa metoden igen.
  • CurlyRed
    Kakor skrev 2010-03-25 21:07:25 följande:
    Hoppas att det lyckas! Vilken läkare har du? Jag har haft alla under den här tiden för man får inte alltid samma läkare på samtliga besök. Jag tycker dock att alla är väldigt bra på sitt sätt :)
    Först o främst - man tackar över det gulliga välkomnandet!! Jag känner mig redan som en i gänget, härligt ! Shit - nu blev visst allt i blå färg... jag är ingen data-hacker måste jag erkänna... hoppas ni kan läsa...

Cookie27: Jag går till Octavia kliniken på Södermalm i Stockholm - en av CVL's samarbetes-doktorer. Min läkare där heter Lena Garoff, mycket kunnig, lugn och bra intryck de gånger vi setts hittills Det var min väninna som rekommenderade den här varianten.
    Dvs det är endast vid ÄP och ET som jag kommer åka till Uppsala.
    Men som sagt jag är ju en riktigt rookie på det här, enbart 4 spraydagar

kram på er alla!
  • Embla82

Hhoppas, nej vad tråkigt. Ta hand om dig i helgen och sen blir det nya tag som gäller!

Anlo, men har du inte läst lappen? Tur cah upplyste dig Men satsa du på ett färskförsök om det känns bäst. Men börjar det redan blir tajt inför sommaren? oj oj, hela den här ivfsvängen tar sån tid å man hinner ju inte mkt. Snart har det gått ett år sen min första ivf.
    CurlyRed, hur går det med sprayen då? Hoppas du slipper biverkningar. Första gången jag sprayade kände jag inget, men den här gången har det blivit mindre lyckat. Haft en faslig huvudvärk och sen några dagar tillbaka får jag svettattacker på nåt sätt. kan vakna mitt i nattne å behöver slänga av mig täcket. 
    Har du sprutat tidigare eller kommer det bli första gången nu?
  • CurlyRed

Det här är premiär för mig m spray, Synarela. Läkaren påstod att det borde dröja minst 1v innan jag isåfall skulle känna ngn biverkning och än känner jag inget förutom en begynnande förkylning skulle jag gissa (har t o m ont i ena örat...) men det kan väl inte var ngn biverkning...?
    Det enda jag känner är att jag blir väldigt "nysig" typ 30 min efter att jag sprayat. Stod på förpackningen att man skulle ta en extra dos - men gissar att det var om man nös direkt.
    Första gången tog jag dessutom spray på kvällen precis innan jag gick o la mig - och det var ju mindre lyckat... kunde inte somna ... och kände mig helt nyförkyld o låg o nös...   Så nu tar jag den typ 7 på morgonen oc 7 på kvällen och känner ingenting.

Var hos läkaren igår också förresten och fick alla recept o instruktioner. Hon tyckte jag hade låga hormonvärden i blodprovet, så jag fick 125 istället för 100 som start-dos på sprutorna. Vad hade ni andra?

• Piken

hhopas: Nej, vad tråkigt, så tråkigt. Kram till dig.

Anlo24: Jag hade oxå gått på ett färskförsök innan sommaren. Lycka till.

CurlyRed: Hade exakt samma problem som du med denna j-a synarela. Snoret bara rann en halvtimme efter sprayandet. Var hur orolig som helts att medicinen for ut.
    Så jag tog medicinen och la mig på soffan i en halvtimme innan jag snöt mig. Försökte att inte nysa under tiden. Vad gör man inte för denna sakens skull????

Embla82: Hur går det med sprutandet?

• Cahela

Curly: Hm, har hon konstaterat vad för typ av äggstockar du har? Har ni gjort någon behandling innan denna IVF? 100 är en väldigt låg ingångsdos och brukar normalt ges till dom med PCO-äggstockar om man vet att dom är väldigt lättstimulerade. 150 brukar annars vara en normal startdos om man inte har några PCO-äggstockar.
    Jag trodde alltid att Linné bestämde sprutdosorna.

Embla: Kliniken är snart full inför sommaren vad gäller försök.

Gift med A.
  • CurlyRed

Cah: har inte tagit några hormon preparat förut. Men vi gjorde ju fertilitetsutredning och även spolning av äggledare på IVF kliniken vid St Göran.
    Dock hade vi med oss alla journaler därifrån så vår CVL rep läkare har gått igenom alla - och även gjort VUL själv på mig vid första besöket. Hon tyckte äggstockarna "såg fina ut". Enda jag själv vet är att jag har bakåtvänd livmoder (bakåtlutad eller hur man nu säger ?).
    Jag kommer ju träffa henne v14 och även ta första sprutan hos henne, så kan ju fråga henne om dosen.  --- för nu blir man ju onekligen nyfiken när du sa så Cah... vill ju förstås komma igång på så bra sätt som möjligt.

• Kakor

God morgon allihop :)

Curly Red: Ja, du gör allt med samarbetesläkare. Det är skönt att slippa åka långt hela tiden. Jag jobbar i Uppsala men bor i Sthlm så därför har jag gått hos CvL hela tiden. Hade jag inte jobbat där hade jag säkert också vänt mig till samarbetesläkare. Vad innebär det att ha bakåtlutad livmoder?? Är det Puregon du ska ta? Jag började ännu lägre än 100 ie när jag gjorde min första IVF men det var för att jag är oftast väldigt lättstimulerad med Puregon. tror att jag startade på 75ie.

Nu är jag på RD 8! Tiden kryper fortfarande fram , har värk i brösten och lite ont i magen samt att jag börjar få finnar. Det känns som att jag kan få mens snart eller så är jag gravid. Dumt när symtomen är så lika varandra :)

Trevlig lördag!

Kram

• Särlan

Jahopp, då var mensen äntligen igång på riktigt så idag blir officiellt dag 1. {#lang_emotions_smile}Jag börjar spraya dag 21 så det blir den 16/4. Fasen, det var ett tag sedan jag gjorde detta (över sju år sen) men jag minns den där attans sprayen och hur den smakade i halsen. Sen fick jag ju en försmak på klimakteriet med hjälp av den också, vill jag minnas. Huh!

Om jag har förstått CvL:s plan så lär jag börja spruta den 5 maj som tidigast (efter 2½ veckas sprayning, om mensen kommit då såklart) och troligt ÄP 17-19 maj.

Det är bra att ha en plan...måste bara komma på hur jag ska göra med jobbet. För mig är det inte lätt att bara sticka iväg en stund (först för att jag bor i Sthlm och gör VUL och allt i Uppsala, men också för att jag jobbar som sjuksköterska och det är inte så lätt att bara lämna avd. några timmar, då vi är rejält underbemannade). Men jag lär nog få förklara för chefen vad jag håller på med och ta ledigt för VUL (eller byta pass med någon om jag har tur) och sjukskriva mig dag för ÄP etc.

Jaja, det löser sig.

Har också suttit och klurat på det här med sommarstängningen. Har jag otur och inte blir gravid hoppas jag med nöd och näppe kunna klämma in en FET innan stängningen (om jag har tur och har några frostisar dvs.) Oj, vad mycket man ska tänka på va? Massa planerande...

Ha en bra lördag allihop.

/S

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen