• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor
    suza skrev 2010-03-30 18:01:35 följande:
    Hejsan tjejer! Jag vet inte vad jag ska skriva mer än att mitt test var positivt!! Jag har inte fattat det själv riktigt...det gjordes på en FET som de odlade tre dagar till. Det är mitt 6 försök. Den här gången ska jag inte hoppas för mycket för mitt förra plus slutade med MA.Såg att  du plussat du med cookie, stort grattis till dig!! Hoppas så mycket  att ni alla ska få plus snart... Kramar till er alla
    Grattis!!! Hoppas det går vägen!
  • Embla82

Suza, grattis!

Jag fick doshöjning varannan dag, och så ska jag tillbaka på självaste påskafton. Så jag behövde inte avbryta men äp bör ju bli lite längre fram om äggen nu vill växa vill säga. Jag får ser hur det går men det har inte vart en kul dag idag
  • myran6801

Hej alla!
    Stort grattis till er som fått +!!!!! Tack för ert varma välkomnande!
    Jag ska på VUL på torsdag, är nervös.
    Idag har jag bokat akupunktur på torsdag och hoppas det ska ge bra resultat.
    Hälsn Myran

• tjorven01

Susie
    Nej vi kommer inte att fortsätta på cvl. Utan har nu fått tid för våra ivf på huddinge sjukhus. Har verkligen inte haft höga förhoppningar på huddinge, men det kändes som sagt jättebra. Framförallt att de var intresserade av att gå djupare i undersökningen av varför vi inte hade lyckats. Det bemötandet fick vi aldrig på cvl.
    På slutet kändes det bara som att vi var en plump i deras protokoll och på huddinge sa de att i vårt fall så skulle det inte vara snack om att bara ett embryo skulle återföras utan att vi självklart skulle få två tillbaka oavsett hur bra kvalitit det ser ut att vara.
    Nåja det kan ju inte gå sämre än tidigare ;) dvs det kan ju inte bli sämre än 0 graviditeter.

Var befinner ni er själva?

Grattis till alla {#lang_emotions_plus}

• Piken

Embla82: Attans då vad trist, men på det du skriver verkar det inte vara kört, utan att detta kommer att ta lite längre tid än det gjort tidigare? Synarelan sätter ju liksom stopp eller hämmar den normala gången, så det kanske inte alls var så konstigt det som du är med om? Och isf är cvl vana att hantera detta, eller hur? Jag håller både tummar och tår!

Grattis till plusset Suza!

• DjurgårdsRutan

Tänker på dig Embla, och hoppas att det skall börja växa snart, alla tummarna för dig.

Grattis till plusset Suza.

Ha en bra dag tjejer. Kram

• Särlan

Hej på er och godmorgon!

Embla: Tråkigt att läsa att dina äggstockar reagerade så trögt på Menopur. Men nu efter doshöjningen tar det nog fart ska du se...du nämnde själv någon gång att det brukar vara lite segt i starten för dig. Håller tummarna. Om du ska kolla tillväxten av äggen på påskafton får du väl kalla de växande äggen för påskägg hädanefter!{#lang_emotions_dreamer}

Grattis Suza och alla andra till plus! Vad roligt! Vi behöver läsa mer såna goda nyheter och jag hoppas på många fler plus framöver. Det är nog den bästa känslan i världen att se det där plusset efter så mycket kämpande. Efter själva ögonblicket då man har sin bebbe på magen efter förlossningen då. {#lang_emotions_smile}

Jag funderar lite på när jag ska hämta ut medicinerna? När brukar ni andra. Hämtar ni ut alla mediciner på samma gång eller väntar ni med injektionerna? Hur förvarar ni dem? CvL tycker man ska ha i kylskåpet eller svalen men egentligen är det ju bara Pregnyl som ska förvaras under 15 grader C. De andra håller sig bra bara det inte blir varmare än 25 grader så det känns lite onödigt att klämman in dem där med mjölken och smöret {#lang_emotions_laughing}

Imorgon ska jag ringa CvL och få reda på mitt FSH, LH och AMH. Beroende på om provsvaren är bra eller inte tänker jag ifrågasätta min dos på Menopur som jag tycker är väldigt låg (150IE och 75IE varannan dag). Normal startdos enl. FASS är 150-225IE (vad skadad jag är av att vara sjuksköterska märker jag, som ifrågasätter så mycket...hihi...de kommer bli trötta på mig...hihi.

Ha det bra alla!

/S

• anlo24

God morgon Smassk.

Jag är också ssk och känner så igen mig i att ifrågasätta allt. Vi är nog skolade till det. :) Jag hämtade ut en spray i taget, räckte i 14 dgr. Ville försäkra mig att jag inte var gravid. Lite fjantigt men hoppet vill inte riktigt överge än.

Man får väldigt mycket mediciner så jag ville inte ha allt hemma. Har nära till apoteket så för mig kändes det bättre att hämta ut medicinen fortlöpande. Men tänk på att det kan ta ca 2-3 dgr att få hem vissa mediciner.

Finns nog inte rätt eller fel. Gör det som känns bäst. Jag har bara sprutorna i kylen. De andra i ett skåp.

När har du startdag?

/Anlo

• Särlan

Anlo: Ja, vi ssk är ju inte helt ovana vid att föreslå doser och sånt själva till läkarna ibland. :) Dessutom har vi mycket kunskap om hälsa och medicin och iaf jag har erfarenhet av att läkarna inte alltid tänker till så väldigt mycket alla gånger, så det kan vara lite svårt att släppa kontrollen helt. hihi.

Jag har startdag 16 april med sprayen (dag 21) men med tanke på påsk och beställningstider vill jag gärna ha den ordnad snart. Så jag gick till apoteket alldeles nyss och, som förutspått, skulle de behöva beställa in alla mediciner. De ska tydligen vara klara att hämta redan imorgon, tidigast 16.00, så jag kanske hämtar ut allt på en gång för att ha dem nu när de ändå har beställt in hela köret. Känns ganska tryggt att ha allt på plats även om det är en lång stund tills jag behöver alla meds. Lägger nog enbart Pregnylen i kylen (om jag inte väntar med att hämta ut just den), de andra ska ju klara sig i rumstemp så...

Hur vanligt är det förresten att börja på dag 21? De verkar ju variera lite grand det där.

Ha det bra alla!

/S

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen