• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Kakor

Hej!

CurlyRed: Ska försöka svara på dina frågor :) Puregonsprutorna brukar inte finnas på de stora apoteken, mer än i undantagsfall (har jagat runt stan en gång på jakt efter dem...) Men beställ så snabbt du kan så kommer de dagen efter. Kanske Schele Apoteket vid Centralen har, annars har de ju jämt öppet så kan du beställa där.

ÄP styr man genom en ägglossningsspruta, så den kommer inte att vara den dagen som den brukar för dig. Det kommer att passas in när du har tillräckligt många mogna ägg. Så du kommer inte veta riktigt vilken vecka eller dag det blir förrän du vet hur kroppen reagerar på sprutorna. det kan säkert bli v16 eller v15 eller v17 beroende på. Men i värsta fall får du väl vara "sjuk" den dagen och dagen efter.  

• Kakor

Lycka till allihop!

Jag mår bra än med endast lite spänningar i brösten och molverk i magen. Men illamåendet kommer nog snart, det känns så.

Glad påsk!!

• CurlyRed

Smask & Cookie, Tack för alla tips! ska dra en apoteksrunda idag så får vi se! Får testa Schele tex.

Glad påsk och mys i solen nu - mumsa massa ägg & godis - & koppla bort allt om sprutor o bebis-planering en helg - det är vi alla värda eller hur !?!

• Embla82

CurlyRed, när jag hämtat ut puregon har det alltid funnits i lager. Däremot har jag fått beställa hem orgalutran, men det kom typ dagen efter så det är nog ingen panik med medicinerna. Dom kan nog se vart det finns hemma också så är det bara att åka till nästa butik.

Var på vul igår på självaste påskafton och det gick bra för en gång skull. Nu fanns det några ägg och det störta var på 11 mm, så jag sprutar på några dagar till och ska tillbaka på tisdag. Dock var östrogenvärdet ca 3000 så nu måste jag ta det lungt igen. Att jag ska vara så svår... antingen är det för lite eller för mycket. Vad hände med vårt älskade svenska ord lagom??
  • pp08

hejsan. Tittar bara in. Vi gjorde våra behandlingar 2008 och fick en flicka sommaren 2009. Börjar nu hemmaverkstaden,men om det inte fungerar kommer vi nog tillbaka till CvL och hoppas våra små har överlevt i frysen. Lycka till allihoppa!

• Kakor
    Embla82 skrev 2010-04-04 19:23:13 följande:
    CurlyRed, när jag hämtat ut puregon har det alltid funnits i lager. Däremot har jag fått beställa hem orgalutran, men det kom typ dagen efter så det är nog ingen panik med medicinerna. Dom kan nog se vart det finns hemma också så är det bara att åka till nästa butik. Var på vul igår på självaste påskafton och det gick bra för en gång skull. Nu fanns det några ägg och det störta var på 11 mm, så jag sprutar på några dagar till och ska tillbaka på tisdag. Dock var östrogenvärdet ca 3000 så nu måste jag ta det lungt igen. Att jag ska vara så svår... antingen är det för lite eller för mycket. Vad hände med vårt älskade svenska ord lagom??
    Men vad skönt att det hänt lite i alla fall! Hoppas det fortfarande ser bra ut på tisdag!
  • CurlyRed

Tack för tipsen Embla & Cookie - Scheele vid centralen hade allt inne, så nu står allt i kylen o väntar. Vilken tur att vi har högkostnadsskydd i Sverige... j..klar vad dyra de var Men nu har man ju "gratis" medicin i ett år, kan ju vara bra om det blir flera försök innan det lyckas!

pp08 - välkommen tillbaka får man säga! Alltid kul att höra om "lyckade baby historier"! Hoppas vi alla i tråden har samma "tur" i år! Och att det går bra för er m no2!

• DjurgårdsRutan

Embla.
    Håller tummarna för att det ser fortsatt bra ut på tisdag.

Hoppas ni alla har haft en bra påsk, här har det blivit vinter igen. Snön öser ner utanför fönstret. Lite snopet efter alla fina soliga påskdagar.

Kram

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-04-05 09:30:48 följande:
    Embla.Håller tummarna för att det ser fortsatt bra ut på tisdag.Hoppas ni alla har haft en bra påsk, här har det blivit vinter igen. Snön öser ner utanför fönstret. Lite snopet efter alla fina soliga påskdagar.Kram
    ja var är det för fel på vädret?? Jag trodde jag drömde när jag tittade ut imose.
    Hur mår du nu rutan? Hoppas det är bättre!

Curly, ja inte är det billigt med dessa mediciner.. helt sjukt dyrt faktsikt. Så för pappa statens skulle vill man ju lyckas snart...

Cookie, ja, superskönt att det hänt något. Men nu tror jag det händer rätt mkt på en gång, kan knappt sitta ner idag! {#lang_emotions_surprised} 
    Hur är det med dig, har du fattat att du faktiskt är gravid än?
  • Embla82
    pp08 skrev 2010-04-04 20:22:07 följande:
    hejsan. Tittar bara in. Vi gjorde våra behandlingar 2008 och fick en flicka sommaren 2009. Börjar nu hemmaverkstaden,men om det inte fungerar kommer vi nog tillbaka till CvL och hoppas våra små har överlevt i frysen. Lycka till allihoppa!
    Hoppas det går bra i hemmaverkstaden denna gång, om inte så är linné fortfarande bra
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen