Vi på CvL fortsättningen
Hej alla i CVL tråden!
Har cirkulerat i bakgrunden på den här tråden några veckor sen vi avslutat vår utredning (St Göran) och har nu den här vecka börjat Spraya (23/3) för att göra IVF på CVL (planerad ÄP v16 om allt går vägen).
Vill börjat m att säga WOW vilka kämpare och fantastiska tjejer ni alla är!! Vilket mod och envishet och beslutsamhet och hur mycket ni stöttar varandra! Och all er kunskap! Jag är både imponerad och känner mig väldigt ödmjuk för inför att starta den här resan ihop med er alla!
En liten kort intro; försökt bli gravida i drygt 2,5 år utan lycka.
Tog det med ro det första året och hade ingen brådska, jag var 33 då och tänkte väl att det kommer när det kommer...
År två började vi försöka lite mer beslutsamt, testade ägglossningstickor ett antal månader, försökte äta bra, stressa mindre, slutade t o m m kaffe ett tag... men inget hjälpte... började läsa en del på nätet och anmälde oss till ST Göran för Utredning. Och som många av er andra fick vi också förklaringen "oförklarligt barnlösa"... allt ser ok ut, på oss båda två, men inga barn....
Och när nu ett helt gäng av våra närmaste kompisar precis fått barn nummer 2... när vi började försöka få barn samtidigt som dom... så känns allt ganska hopplöst.
Har börjat testa akupunktur sen några veckor sen - vet ej om det hjälper men man känner sig väldigt lugn o avstressad när man går därifrån iallafall.
Och nu äntligen är vi alltså igång m IVF1 och nu alltså spray start i tisdags. Så nu är vi iallafall igång och på väg. Känns bra och jag försöker fylla mig med tillförsikt och positiv energi att det här ska lyckas
Vi ses på forumet framöver!