Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Embla - tackar! ska försöka vara "stadig på hand". Sambon har lovat rycka in om jag "chickar ur"
    Någon i tråden som tagit akupunktur vid ÄP och ET? Tog ni isåfall bara efter ET eller även efter ÄP?
    Jag har gått ca 2 mån hittills och tycker det är grymt avslappnande. Så tänkte ta även denna veckan.

• CurlyRed

Hej i fina vädret!
    Vårt 1a ÄP precis avklarat idag på CVL - och ni hade helt rätt, det var ingen fara alls, kändes knappt (m de lugnande o bedövningar man fick). Och rätt kul att se på skärmen när de tog äggen (även om jag tyckte skärmen hoppade upp o ner hela tiden av morfinet
    Resultat 10 ägg, och livmoder hinnan var 15 tjock. Borde ju vara helt ok?

Jag är så glad att allt gick bra! Fick lite nojor igår att äggen inte "växt klart" (har ju inte varit på VUL sen i torsdags). Kände ju ingenting alls igår och bara en aning spänning, som lindrig mensverk, imorse.
    Vi fick (som ni också berättat) supergullig personal som verkligen fick oss att slappna av och känna oss välkommen (doktor T och sköterska I).
    Så nu ska jag bara ta det lugnt tills torsdag em för ET.
    Gissar att jag inte kan hålla mig utan ringer imorgon em för o höra hur många som blivit befruktade. Guuud vad spännande!!!{#lang_emotions_wink}
    kram alla! J

• CurlyRed

Cah - tack för stödet! och vad lustigt att I är mamma till din kompis - världen är liten!!{#lang_emotions_wink} ja, har inte bestämt om jag ska ringa heller (min man tyckte att de nog har annat att göra än att svara i telefon men jag är ju såå nyfiken av mig...

Smassk - tack till dig med för "skålen". Gissar att vi får 1 ägg tillbaka, vad jag förstår så gör de väl bara 2 i undantagsfall om man försökt många gånger - och det här är ju vår första (och sista hoppas jag{#lang_emotions_laughing}).

Vi ställde några frågor om de kommer välja ICSI eller "vanlig IVF", vi får se vad de väljer - vi har ju som sagt ej testat förut - men försökt på "vanlig" väg i snart 3 år, så något knas är det ju... (även om inte utredningen hittade något)

Känner igen mig i sprayfasen Smassk - bara att härda ut! Jag kände mest av värmesvallningarna när jag sov - somnade o frös men vaknade alldeles svettig mitt i natten - och så kliade det så grymt under fötterna hela dagarna (som jag tror jag berättade här innan) men inte värre än det, så helt acceptabelt.
    Lycka till nu ni med tjejer!!

• CurlyRed

Anlo - åh en medsyster m 10 sitter o slappar i soffan o njuter av utsikten o solen o tittar på humlorna som flyger utanför - så det känns rätt lugnt (enorm skillnad mot en stressig jobb-dag
    tack för tipset om alvedonen - jag hade nog tänkt skippa det, men kanske är lika bra att ta någon i förebyggande syfte!

• CurlyRed
    anlo24 skrev 2010-04-20 16:03:48 följande:
    Grattis Curly till bra resultat. Skönt för dig att det gick bra. Jag fick också ut 10 blåsor o det var nio ägg i dom. Jag ringde dagen efter. Kunde inte hålla mig. Gör det som känns bäst imorgon. Svara i tlf ingår i deras jobb så känn inte att du ringer och stör.Ta det lugnt ikväll. Ta smärtstillande var 6:e timme fast det inte gör ont nu. Jag mådde jättebra när jag kom hem men fick som mensvärk på kvällen.Kram kram
    Anlo - jag måste erkänna - jag kunde inte heller hålla mig...{#lang_emotions_laughing} jag var tvungen att ringa... fick precis höra att 5 små rackare blivit befruktade!! SÅÅÅ GLAD NU!!! Blev så lycklig i telefon att jag glömde fråga något om de kunde se vilken kvalitet det blivit (men det kanske de inte kan se förrän morgon?).
    Så nu blir det Uppsala-färd imorgon för ET. Håll tummarna för mig på em!!

Anlo - låter ju riktigt lovande för din del!! Du ska se att du snart får ett{#lang_emotions_plus}...!
  • CurlyRed

TACK ANLO! Ja det känns sjukt overkligt och helt UNDERBART!!
    Efter 3 års försök vet vi ju iallfall nu att de KAN bli befruktade!!! Så kanske har varit ngt annat krux, att de inte fäster osv. Har läst så mycket på nätet om livmoderslemhinnan som inte är tillräckligt bra, fel bakteriebalans, spottings.... you name it!
    Men orkar inte oroa mig nu - idag ska jag bara vara GLAAAAD och njuta!!

Bamsekramar till er alla kära FL kompisar!!

• CurlyRed

En liten undran - hur mådde ni dagen efter ET? tänkte gå o jobba som vanligt - är det ok?
    har t o m en middag på kvällen inbokad (klass återträff) ... dumt eller helt ok?
    hur trötta var ni?

• CurlyRed

oups - så jobba 8-17 och sen vänta i stan tills 19.30 och äta middag och vara hemma typ 23 kanske är lite väl optimisitiskt då... ja du har helt rätt. jag lyssnar på kroppen imorgon - finns ju inget jobb eller middag som är värt att ngt skulle gå snett! tack för stödet Anlo!!

• CurlyRed

Cookie - stort lycka till på VUL imorgon!!! Vad spännande att äntligen få se ett (eller två) hjärtan där inne!!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen