Inlägg från: CurlyRed |Visa alla inlägg
  • CurlyRed

Vi på CvL fortsättningen

Oj missade din fråga hur jag mår... känner ganska lite hittills (bra??/ dåligt??)
    sträcker och hugger lite i mina äggstockar (särskilt min vänstra) annars inte så mycket förutom lite svullen mage.
    Inget ont i brösten än alls... och det brukar jag i vanliga fall få ca 1v före mens (& lite illamående på morgon/kväll)... så vi får väl se om det blir de vanliga symptomen eller inte...
    läste i en annan tråd här att lilla embryot fäster eller släpper ca dag 6, så inte långt kvar tills dess!!

• CurlyRed

Myran - jag förstår verkligen att du blir förvirrad och slängs mellan förtvivlan o hopp... lycka till m samtalet imorn!

Anlo - skickar en stor kram till dig på semestern, tråkigt m - besked!

Alla ruvare --- har en fråga till er. Skulle ni avråda till golfkurs under ruvningstiden? Tänkte ta "grönt kort" och bokade snabbt in oss på 2 dgrs kurs, dvs blir på RD8 och RD15. Men börjar nu i efterhand fundera på om det är dumt att stå o öva svingar och göra vridnings moment 2 hela dagar under ruvningstiden (+ att det blir övning vissa kvällar också...)
    Hur skulle ni gjort? Skjutit upp tills efter TD?

kram alla!

• CurlyRed

Märtalina - då satt ni nog i väntrummet när vi gick ut från ET - kul!

Puffar lite på min fråga - någon som hade lite råd om träning (ex golf) under ruvartiden, som jag skrev ovan?

trevlig kväll alla!

• CurlyRed
    Märtalina skrev 2010-04-26 09:51:54 följande:
    Dag 4 efter ET, 5 om man räknar ET-dagen...Svullen, illamående och mensvärk, känner mig precis som vanligt innan mensen kommer.....någon annasom vill dela med sig av hur de kände det kring denna dagen...
    Vi är ju på samma RD, men jag har inte några tydliga symptom än. Spänner fortfarande lite runt äggstockarna och börjar få aningen ont i brösten (men så lite, så kanske är inbillning gissar att det tar typ en vecka till... så låååång väntan{#lang_emotions_undecided}
  • CurlyRed

Tjenarehejsan - kul! Vart går du? Vad tyckte du? Har du oxå fått ört-avkok att tillreda själv hemma för förbättrad fertilitet?
    Jag har gått på akupunktur i Sthlm hela IVF/sprut tiden samt ca 1 mån innan dess. tycker det har varit väldigt avslappnande - saknar det faktiskt lite nu - tog min sista aku efter ET.

• CurlyRed
    tjenarehejsan skrev 2010-04-27 07:30:56 följande:
    Nej jag har inte fått nåt örtavkok. Vad är det. Ja det var helt ok. Började spraya i söndags. Ska gå på 10 behandlingar nu innan äggplock och et
    Jag går hos en kinesisk akutpunktör/läkare (TCM) och de brukar rekommendera örter som kokas till te för div åkommor (tex speciella för förbättrad fertilitet). Men går du hos en "svensk" klinik så gör de nog inte det
    Märtalina skrev 2010-04-27 15:35:45 följande:
    Hm, dagens skumma notering: mjölk ur brösten - biverkningar av crinone eller ngt roligt!!?
    intressant ! Låter ju definitivt som en positiv tendens !! och du är på RD5-6 precis som jag eller hur...?  Ingen mjölk i sikte här tyvärr...

vad hade ni andra för biverkningar under ruvningstiden?? och vilka dagar började ni känna några + symptom ?
  • CurlyRed

Hej Märtaline - tror vi hade ET samtidigt, jag känner mig också svullen över nedre delen av magen (och har inga åtsittande kläder på mig längre) däremot har jag inte gått upp några kg enl vågen. Kan det vara Crinone som påverkar tro...?

• CurlyRed

Märtalina - Spotting; brun/röd flytning någon dag innan mens (en liten förvarning), brukar själv få det ca 2-3 dgr innan.
    Så än så länge är jag sååå glad att jag inte sett något den här gången är på RD9 idag! Inga kännbara symptom än utom lite ont i brösten.
    hur mår ni andra??

• CurlyRed

Embla - sambon tycker ju inte det (han är rädd att jag blir så besviken i onödan om det först är negativt och sen positit) . men jag kommer nog inte kunna hålla mig ända till dag 18... är ju på RD9 nu... och vänta lika länge till känns svårt

Gissar att jag borde få mensen typ på tisdag, så om jag inte märkt ngt på typ torsdag så kanske jag måste "tjuva"...då är det dag 14 och vissa kliniker verkar ju tycka det är ok. Galet spännande iallafall!!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen