• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

Kom hem från vul idag. Allt såg bra ut på vul, äggen är lagom stora och slemhinnan var bra men tyvärr hade mitt östradiolvärde rasat från 16000 till nära noll så det blev till att avbryta idag.

Jag började få mensverk igår så det här kom inte så oväntat även om det såklart är tråkigt. Jag började med provera nu när jag kom hem så jag hoppas det fördröjer mensen lite så jag kan börja på nytt försök med korta metoden på denna mens som kommer. Hoppas klinken går med på det bara... 
  • myran6801

Hej!
    tack för alla uppmuntrande ord. Ska försöka rycka upp mig.

@Piken, fråga var det färskförsök eller frys när du fick plus med ett 2-celligt & 3-celligt? Vad sa läkarna innan, gav de någon förhoppning?

Jag är iallafall glad att jag, peppar peppar, klarat mig från UVI. Det känns skönt att så här långt slippa det eländet.

När har ni andra vågat testa?

Ha en fortsatt bra helg alla!

Hälsn M

• Särlan

Embla: Fasen vad besvärligt. Blir ledsen för din skull. Att det ska krångla så. Jag tyckte det verkade som du skulle få en bra äggskörd för så lät det ju. Varför sjunker östradiolvärdet så där? Fick du någon förklaring av läkarna? Tänker på dig och hoppas verkligen att du kan börja på nästa mens med korta metoden. Om du hade massa äggblåsor idag lär väl mensen inte komma så fort, det kan nog dröja en till två veckor, eller? Kanske inte när hormonvärdet gått ner sådär iofs... :( Men jag håller tummarna. Jag börjar med sprayen om 6 dagar och kanske blir det så att vi följs åt i nästa cykeln om mensen vår kommer ungefär samtidigt.

Myran: Jag blev gravid med embryon som inte gavs stor chans att överleva alls och som hade färre celler än de borde, så ge verkligen inte upp! Håller tummar och tår!

Curly: grattis till sprutstart! Det tar nog en vecka till innan du börjar känna något som de andra säger. Men ibland känner man inte så mycket alls.

Vet du varför du träffade läkaren samma dag som sprutstarten? Jag vet att när jag gjorde IVF förut ville läkarna göra VUL innan sprutstart men det verkar inte vara rutin på det nu. En gång fick jag skjuta upp sprutstart och dränera en stor äggstockcysta först, och en sådan cysta skulle ju inte upptäckts om inte jag hade gjort VUL innan sprutstart. Så naturligtvis är jag lite orolig för detta nu... Suck. Man oroar sig nästan alltid över något i IVF-svängen.

Ha den fortsatt bra helg allihop. Kallt här i Älvsjö (där jag bor) idag. Kanske borde dra till trädgårdsmässan i närheten som Curly...för att få uppleva lite vårkänslor! :)
    /S

• Cahela

smassk: När man inte tar någon ägglossningsspruta utan sprayar och sprutar som Engla gjort så kan mensen komma snabbt för att kroppen inte är i en naturlig sits. Jag vet själv av egen erfarenhet med sprutor och orgalutransprutor (som förhindrar ägglossning). 

Gift med A.
  • Cahela

smassk: Nu är jag lite förvirrad, har en liten tjej här på besök som heter Engla så därför råkade jag skriva det istället för Embla.

Gift med A.
  • Kakor

Embla: Vad trist! Var precis så det blev för mig mitt första försök när jag hade 55 äggblåsor och sen sjönk östradiolvärdet till nästan noll. Hoppas du kan starta om direkt.

• Embla82

Smask, ja Cah förklarade rätt. 

Det var ju så att jag fick för många blåsor på g och ett för högt östradiolvädre för att dom skulle kunna ägglossa mig. Därför var jag tvungen att vara utan sprutor några dagar (sen tisdags) och östradiolvärdet sjönk från 16000 på onsdagen till nästan noll idag, det gick alltså mycket fortare än vi (läkaren) räknat med och därför blev det till att avbryta. Skulle vi kört skulle jag alltså fått ta älsprutan tidigare i veckan. 
    Jag hoppas på att få köra igång med korta metoden på mensen som kommer om ca två veckor.
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-04-10 19:03:25 följande:
    Embla: Vad trist! Var precis så det blev för mig mitt första försök när jag hade 55 äggblåsor och sen sjönk östradiolvärdet till nästan noll. Hoppas du kan starta om direkt.
    åh, att vi ska vara så hopplösa. Men det positiva är att det gick bra för dig sen. Hoppas verkligen jag hänger efter dig nu Hoppas du mår bra!
  • anlo24

Hej Embla.

Mitt hjärta blöder för din skull. Så oerhört trist. Sänder en jättekram till dig. {#lang_emotions_heart}

• Piken
    Embla 82: Men då!!!! Dessa hormoner, kan det inte bara göra sitt så att det kan flyta på någon gång?? Kram Embla82!
    Myran6801: Det var en fet denna gång, och jag tror inte läkarna hoppades så mycket på detta då celler hade dött och jag tidigare inte blivit gravid med bättre ägg. Men det är nog inte alltid som det hänger på de poäng cvl ger, de är ju "ögonblicksbedömningar" av ägget, och antagligen var ett av dessa två ägg helt perfekt.
    Djurgårdsrutan: Tror det är finemang med mig, är förstås orolig för det mesta, och inte säker på att det här kommer att gå hem. Måste dock börja med en del förberedelser som känns overkliga, som att rekrytera ersättare för mig på jobbet... Har fortfarande hugg och slit i underlivet/magen som känns ordentligt, men allt ser bra ut vid ul. Jag tror att det är mina myom som spökar lite extra, de växer ännu, men jag hoppas att de inte kommer att vara i vägen.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen