Inlägg från: myran6801 |Visa alla inlägg
  • myran6801

Vi på CvL fortsättningen

Hej!

hoppar in på denna tråd för CvL, hoppas det är ok. Min bakgrund är ett misslyckat försök på Sophiahemmet i höstas. Kontaktade sedan CvL för att höra deras syn på ytterligare ett försök eftersom SH var så negativa. De menade att mina värden var för dåliga (FSH) och min ålder på tok för hög (41). Vi kör långa metoden vilket vi också gjorde första gången. Sprayade 14 dgr och har nu sprutat i 4 dagar. Förra gången fick jag Gonal-F och denna gången Menopur. Oj vad mkt krångligare det är med Menopur, men min man assisterar blandningen så det går bra. På torsdag har jag VUL, är jätte nervös. Förra gången hade jag 6 follikler (heter det så?) men det var bara en som innhöll ett ägg. Ägget befruktades fint och jag fick det tillbaka. Dock blev det minus på testdagen och jag var jätte ledsen. Hoppas hoppas så på denna gång!

Håller tummarna för oss alla!

Hälsningar Myran

• myran6801

@suza, tack för välkomnadet! hoppas jag också får bättre resultat med menopur! måste också säga att man vänjer sig snabbt med allt blandande. jag tar ju stor dos, 375, så man får ju blanda mycket.
    hälsningar Myran

• myran6801

Hej alla!
    Stort grattis till er som fått +!!!!! Tack för ert varma välkomnande!
    Jag ska på VUL på torsdag, är nervös.
    Idag har jag bokat akupunktur på torsdag och hoppas det ska ge bra resultat.
    Hälsn Myran

• myran6801

Hej alla,

Idag var det VUL på CvL och än så länge går det som planerat. De såg 5 äggblåsor så nu är den vidare planen ÄP på onsdag. Hoppas hoppas det går bra! Har varit på akupunktur nu på eftermiddagen som ska vara bra för att få äggen att mogna ordentligt. Förra gången var det sex äggblåsor men fem var tomma så det blev bara ett ägg. Har ju som ni vet åldern emot mig så det känns jätte nervöst och jag vågar inte tro något. Tar en dag i taget.

Önskar er alla en riktigt GLAD PÅSK!

Varma hälsningar Myran

• myran6801

Hej igen,
    Håller tummarna för oss alla .
    Glad påsk, vi har bestämt oss för att åka till landet över påsk.
    Hälsn Myran

• myran6801

Hej alla!

Nu är jag hemma efter ett par dagar på landet. Ikväll ska jag ta sista sprutan innan ÄP som blir på onsdag. Är så nervös, måtte det bli fler än ett ägg som det blev sist. Förra gången fick jag urinvägsinfektion i samband med ÄP och ET så det är jag också orolig för. Men nu ska försöka att tänka positivt, tror det är viktigt!

@Embla82, vad glad jag blir för din skull att äggen kommit igång. Håller tummarna

Sköt om er alla,
    Myran

• myran6801

Hej!

har tagit några dagar ledigt nu i samband med ÄP och ET (förhoppningsvis..) eftersom jag har ett ganska stressigt jobb. Förra gången körde jag på som vanligt vilket jag i efterhand inte tror var så bra. Alla säger man skall leva som vanligt, men min känsla är att om man har ett stressigt liv bör man sakta ner lite på farten så att kroppen orkar. Tog en härlig promenad i solskenet, superskönt. Hade tänkt att ta akupunktur idag, men är inte säker på att man skall göra det när man tagit sista sprutan så jag ringde återbud. Funderar istället på att göra det efter ÄP och ET vilket många rekommenderar, får se hur jag känner mig.

@Embla: Hur går det, har du varit på någon mer VUL. När blir det ÄP?

@Smassk: Tack för tips att ta antibiotika i förebyggande, skall höra med läkaren imorgon. Även om läkarna förra gången hävdade det motsatta så tror jag har UVI kan orsaka att ägget inte fäster. Kroppen har ju fullt sjå att kämpa mot infektionen och måste ju ha svårare att ta emot ett ägg ??!!
    Och du försök att släppa det negativa ifrån förra gången och mota bort det istället genom att tänka att det kommer att gå superbra denna gång. Provsvaren var ju bra också så det är ju positivt och doktorn var nöjd. Klart det ska gå bra för dig och nya sambon.

@anlo24: Håll ut och kämpa på. Tråkigt att sambon inte riktigt förstår vad du går igenom. Men du ska se att det snart blir bra igen.

@cookie27: Du ger mig hopp. Så fantastiskt, försök att njuta och sköt om dig!

Sköt om er alla, och nu håller vi tummarna hårt!
    Kram Myran

• myran6801

Har kommit hem från CvL efter ÄP. Det blev 4 ägg denna gång vilket är betydligt bättre resultat än förra gången (1). Vågar inte hoppas något utan väntar bara in morgondagen då vi får veta om ngt blivit befruktat. Dricker massor med tranbärsjuice för att hålla UVI borta. Jag har också som flera av er haft jätte besvär med UVI i många år och det tror jag absolut påverkat att vi inte fått barn. Tyvärr är det ingen doktor som tagit problemet på allvar trots att jag flera gånger försökt få hjälp. När jag var i 20-års åldern gick jag till och med till en urolog flera gånger som vidgade mitt urinrör, men när jag fick UVI efter en behandling där gav jag upp.
    Hoppas vi alla har lite tur nu, sköt om er Myran

• myran6801

Tack alla söta ni för grattis till ÄP. Har just pratat med CvL och fick veta att 3 ägg av 4 är befruktade Är så glad !!!! Ska tillbaka imorgon på ET, så jag fortsätter att hålla tummarna hårt. Känns skönt att ha er alla att dela denna resa med. Måste säga att alla på CvL är så fantastiska och det känns tryggt att gå där. Hur än den här resan slutar känns den redan bättre än det första försöket i höstas på SH.

@Djurgårdsrutan, lycka till på UL idag. Fick ni se den lille????

// Kram M

• myran6801

hej tjejer!

nu är ET avklarat, två 3-cellliga ägg sattes in. Det tredje ägget var inte av kvalitet som gick att frysa så inget till frysen. Tyvärr gav inte doktorn oss så stort hopp pga av kvaliteten på äggen så jag ber er alla hålla tummarna att något är en liten kämpe. Annars är det kört för oss, det blir inga fler ggr
    Hur gör man för att inte inte tappa modet???
    Ha en bra helg vänner.
    Kram M

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen