• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Hhoppas

Hejsan!

Ställer mig i ledet för alla som ska göra FET nästa ägglossning. Typ runt v 10. Har bara gjort ett FET förrut och då tappade det en cell innan införande. Så vi får väl se hur det går den här gången.

Kör hårt nu alla fantastiska blivande IVF mammor.

Madde med Isak-06
  • tjenarehejsan

var och gjorde äggplock i torsdags. Man fick ut 12 ägg och tömde en stor cysta på 5 ggr 5 cm. 5  av dem blev befruktade och delade sig som de skulle. Ett till mig och 4 yill frysen. Ägget satte tillbaka i lördags. Har haft så himla ont i magen sen dess men tycker att det är bättre idag. Är dock så sjukt trött, var inte alls så här när jag gjorde IVF i november.

• Cahela

tjenarhejsan: Vad kosnstigt att du fick tillbaka ett ägg när du hade en cysta?
    Den kan ju fyllas på med vätska igen och göra dig sämre. Piken här på tråden råkade ut för det i höstas.
    Bra resultat på IVF dock, grattis till det.

Gift med A.
  • Piken

tjenarehejsan: Gå och ta sänkan om du mår dåligt. Har du haft lite frossa? Går det inte över ta gå ta fler sänkor, det kan dröja ett par dagar innan den stiger. Jätteläskigt det där, blev jätte dålig och hela min senhöst var förstörd.

Susie: Lycka till på fredag!

• tjenarehejsan

Piken varför blev du dålig???? Var ingen som sa nåt om min cysta överhuvudtaget,  Man nu har jag inte så ont över äggstockarna längr, är bara sjukt trött hela tiden

• Piken

tjnarehejsan: De tömde cystanet i samband med äggplock, sedan återfylldes den och blev infekterad, mycket infekterad att det slutligen fick tömmas på 2 dl var, inte ens dubbel antibiotika kunde hejda infektionen.
    Detta behöver inte alls gälla för dig, men för att vara säker, så ta sänkan, kanske ett par gånger så att du ser att den inte stiger. Det var enda sättet för dem att avgöra att jag hade en infektion, förutom senare när de tömde det på var. Ingen sa något till mig heller, jag kände mig dålig, och hade lite feber och ringde kliniken och de frågade om jag hade haft frossa, och det hade jag ju en dag, dagen efter et, och på den vägen var det. Detta hände i början av oktober, några dagar innan jul var min sänka normal igen.

• anlo24
    Lyckan varade i 12 dgr. Tror att mensen kommit. Kännt mer i magen ikväll. Typ ÄL smärta. Tänkte att det var pos. Har senaste dagarna känt på livmodertappen. Kände i em. Rensade bort Crinonerester. BLÄÄ

När jag var på toa för en stund sen skulle jag känna på livmodertappen igen och fick då blod på fingret.

Nu efteråt molvärker det mer i magen. Troligen är det helt kört. Ska testa imorgon bitti. Har TD på sö. Men hittills har nog ingen i tråden blivit gravid som fått mens så mina förhoppningar är mkt svaga. Kan jag ha orsakat en blödning (kom ljusröd mensblod) av mitt pillande på livmodertappen??

Får försöka att blicka fram emot ET.... {#lang_emotions_cry}
  • Piken

anlo24: Usch, fy det låter inte roligt. 
    Skulle själv inte våga pilla med tanke på risker för infektioner, är livrädd för dem, och sedan att pillandet och kännandet kanske kan orsaka blödning. Bra att du testar iaf, det ska man alltid göra, trots blödning.

• Embla82

ANlo, tråkigt om mensen kom. Men jag säger som piken, låt bli att pilla - kroppen är ju lite extra känslig för infektioner när man genomgår ivf med äggplocket och allt.
    Jättetrist om du får minus, men du har många chanser kvar!!

• DjurgårdsRutan

Anlo 24, hoppas att det inte är mensen som är på G,men jag säger somde andra,låt bli att pilla.

Nyss hemkommen från ÄP, det blev 14 ägg och PESAn gav några simmare, så vi hoppas att det skall gå vägen. Får en första prognos i morgon efter lunch.

Kram på er.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen