• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Cahela

cookie: de börjar med ett och klarar det sig så blir det bara det som tinas.
    Ung 80 % av äggen överlever upptining.

Gift med A.
  • Embla82
    Cookie, va tråkigt att det blev minus Det är så trist och man blir så ledsen, men skönt att du får ta nya tag nu direkt! 
    Då börjar du alltså med menopur för att få fram en ägglossning så du kan göra fet? Dom tinar ett ägg i taget på morgonen, och man brukar få komma på eftermiddagen. Tror att det är ungefär 3 av 4 som klarar upptining. Hur många har du i frysen? 
    Anlo, va spännande att du är så nära testdag nu! Jag vet att man håller på känna efter och tolkar allt möjligt, och jag vet hur jobbigt det kan vara. Jag håller tummarna för ett plus när du väl vågar testa!
    Piken, när är det dags för vul? hur mår du?
  • Kakor

Embla: Ja, det är Menopur för att få en ägglossning. Har 4 ägg i frysen, alla var jättefina sa de men det sa de ju också om det ägget som vi satte in sist. Funderar på om man kan sätta in två eller de brukar de kanske inte göra. Vat ju riskerna med det men vill ju så gärna att något ska fastna. Hur många har du i frysen? Har du satt in två någon gång?

• Piken

Cookie27: Skönt att sätta igång så snabbt igen. Från början så satte man in ett till mig, men de senaste två fet har det blivit två åt gången. vi har en del misslyckade försök bakom oss och dessutom börjar vi bli gamla, även om vi inte riktigt känner oss gamla. Sist tinades ett ägg upp men där dog två celler och tydligen också chanser att bli gravid med det, så då tinades ytterligare ett ägg upp där dog en cell.

På fredag blir det vul! Helt sjukt och även om ruvartiden är över, så släpper inte oron, inte hos mig iaf.

• Cahela

Cookie: de sätter inte en två ägg om man inte har lite sämre odds för att lyckas.
    Jag förstår hur du tänker med att få tillbaka två ägg men tyvärr tror jag inte att du kommer få det.

Gift med A.
  • Embla82

Piken, men va spännande. Då kan det ju faktiskt vara två där inne?

Cookie, jag har bara två kvar i frysen av mina fem jag hade från början. Men jag hoppas verklgien att nåt av dom överlever upptining så jag kan bli ruvare igen. Vi får se när det närmar sig.

Cah, hur är det med dig? knaprar du proveratabletterna?

• Cahela

embla: Jag knaprar Provera tills imorgon ska äta 7 av 10 tabletter, fattar inte riktigt varför jag inte ska äta hela kuren?
    Annars hoppas jag mensen kommer på måndag och att det blir ÄP den här gången.
    Hur är det med dig?

Gift med A.
  • Susie

Hej tjejer!

Jag är så lycklig idag{#lang_emotions_heart} det var i sista minuten som jag fick positivt utslag på ÄLtest och vi har fått tid för att göra FET på fredag
    Sååååå lycklig!!!!!!
    Igår var jag också hos en homeopat, otroligt välutbildad och han gick igenom hela kroppen på mig varenda kota knäcktes, magen masserades, ligamenten töjdes ut vid bäckenet och så akupunktur förstås! Imorrn bitti ska jag dit igen och lösa upp det som blockar mej
    Känns såå skönt, och timingen är ju mer än perfekt. Har nån av er andra testat akupunktur i samband med IVF/FET? Jag läste att chansen är mycket större att lyckas! Jag trodde innan att det inte fanns några studier på det här men enligt en kliniks hemsida (minns inte vilken, tror en dansk) så har studier gjorts som verkligen tydligt bevisat att det ökar chanserna drastiskt och därför utförs akupunktur i samband med ET och för mig är ju ÄL imorrn så det kan ju inte bli bättre
    Hoppas nu!

Anlo, jag vet inte hur länge ni har försökt, men har du haft några av dessa tydliga symtom innan? Jag har haft mycket som jag trott varit symtom under våra två år men INGET som varit så tydligt som med min dotter. Blodådror på bröste känns inte direkt som skengravid för mig Jag tror nog att du kommer få ett fint plus
    Kram

• anlo24
    Susie skrev 2010-02-23 13:38:56 följande:
    Hej tjejer!Jag är så lycklig idag det var i sista minuten som jag fick positivt utslag på ÄLtest och vi har fått tid för att göra FET på fredag Sååååå lycklig!!!!!!Igår var jag också hos en homeopat, otroligt välutbildad och han gick igenom hela kroppen på mig varenda kota knäcktes, magen masserades, ligamenten töjdes ut vid bäckenet och så akupunktur förstås! Imorrn bitti ska jag dit igen och lösa upp det som blockar mej Känns såå skönt, och timingen är ju mer än perfekt. Har nån av er andra testat akupunktur i samband med IVF/FET? Jag läste att chansen är mycket större att lyckas! Jag trodde innan att det inte fanns några studier på det här men enligt en kliniks hemsida (minns inte vilken, tror en dansk) så har studier gjorts som verkligen tydligt bevisat att det ökar chanserna drastiskt och därför utförs akupunktur i samband med ET och för mig är ju ÄL imorrn så det kan ju inte bli bättre Hoppas nu!Anlo, jag vet inte hur länge ni har försökt, men har du haft några av dessa tydliga symtom innan? Jag har haft mycket som jag trott varit symtom under våra två år men INGET som varit så tydligt som med min dotter. Blodådror på bröste känns inte direkt som skengravid för mig Jag tror nog att du kommer få ett fint plus Kram
    Åh Susie. Jag blir sååå glad för din skull!!!!!! {#lang_emotions_smile} {#lang_emotions_smile} Denna gång kommer guldägget att fastna.

Vi har försökt få barn i 1 1/2 år nu. Så jag har absolut haft alla grav symtom man kan ha {#lang_emotions_wink}

Brösten har inte varit så här tidigare men samtidigt blir jag osäker på vad som Progesteronet orsakar. Men hade lite kramp över urinblåsan o drag över äggstockarna när jag for till jobbet igår kväll så hoppet lever kvar en stund till {#lang_emotions_smile}

I en vanlig grav tror jag inte man skulle ha så tydliga symtom som vi letar efter nu. Men nu tvivlar man på grav om man inte uppfyller alla symtom. Lite knäppt....

Stor kram från mig. Jag ska hålla alla fingrar jag kan på fredag {#lang_emotions_heart}
  • Cahela

Susie: det finns inga studier som tyder på att akupunktur skulle öka chansen att bli gravid. Dock så kan det öka välbefinnandet.

Gift med A.
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen