• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

Susie, men knas! Även om du är gravid ger det såklart inte utslag på ruvardag 4. Det är omöjligt. Det är ju inte säkert att ägget ens fäst ännu.

• DjurgårdsRutan

Susie: Man får vara negativ, det går inte att alltid vara positiv. Hela denna process är ju så påfrestande, och jag ser gravida överallt.  Jag e själv sån, att vissa dagar går det upp och andra ner. Men nu skall vi tänka positivt och att vi skall plussa bägge 2. Jag gjorde ju ET i lördags. Är fortfarande svullen och öm/ont i magen efter ÄP, men så var det förra gången med. Är inte så nojig ännu, kommer att bli värre nästa vecka när man går in på ruvarvecka 2. Kram på dig.

• Susie

Embla, tack! Jag vet, jag är så dum{#lang_emotions_yell}....eller mest desperat bara.
    När gör du ET? Nästa vecka?
    Kram

• Susie

Djurgårdsrutan, Hej! Tack för pepping! Jag e så dum och har under hela tiden vi försökt jämfört när jag blev gravid med min dotter....då fortsatte ÄL värken från ÄL och blev starkare och starkare som mensvärk redan några dar efter och sen rejält med yrsel, fast det var en hel vecka till BIM{#lang_emotions_undecided}
    Va spännande!!! Jag gjorde ju ett FET den här gången med ET i fredags. Såklart vi ska plussa nu! Är det ditt första försök eller har du gjort flera?

• anlo24
    Susie skrev 2010-03-02 09:28:03 följande:
    Hej tjejer! Hur går det för er?Idag började mina pms symtom, kallsvettningar och humöret är helt i botten.....Vet att det är tidigt men har tjutit och damsugit under en timmas tid och förbannat den högre makten....tagot Cvls test bara för att kunna påverka i nån riktning....såklart minus. Är på Rd 4 och jag hade som vareviga månad hoppats på att få vakna med en sju****vetes mensvärk eller av kräkningar. Nejdå, det är väl bara att inse att JAG är den enda människan på jordklotet som inte får syskon till vår dotter, jag förtjänar väl inte det eller hon heller för den delen får man väl anta!Är det för att man bryr sig så mycket och har kämpat så himla mycket med att försöka göra allt för att det ska funka och engagera sig?! Hade jag haft en cigg i mungipan medan jag hade baggat vagnen, eller låtit min 3 åring springa ute själv och leka på gården, eller helt enkelt skitit i att söka hjälp åt min son som inte kan prata för att han egentligen är DÖV!? (det här är folk jag känner)....Ja då hade jag väl haft både 1, 2 och 8 ungar! FAN va jävla bitter jag är!Är det bara jag som är såhär?!? Känner mig patetisk, men tycker det här är så psykiskt påfrestande!Förlåt för mitt negativa inlägg Kramar till er och hoppas ni andra känner av lite symtom och snart plussar!
    Åh Susie. Jag blir så ledsen när jag läser ditt inlägg. Men ge INTE upp hoppet. RD 4 låter väldigt tidigt att testa. När har du fått testdag efter FET?

Jag känner igen mig i detta att alla runt omkring som "inte förtjänar" barn blir gravida direkt. Och gärna gör fler aborter på det. Det är så j-vla orättvist.

Upp med hakan tjejen. Klart att du kommer att lyckas!!!

Massa kramar AnnLouise
  • Piken

Susie: Ok att känna som du! Det här är en känslomässig bergodalbana. Jag säger som Embla82 inte kan man få utslag på rd4. Och tyvärr har du värsta veckan framför dig, den andra ruvar veckan.

Embal82: Vad händer med er, är det vul snart?

Håller tummarna för er ruvare!

• Embla82

Piken, inser just att jag inte hört hur det gått för dig på vul!? Har du varit på det? Såg du ett hjärta? eller två kanske?! ¨
    eller vågade du aldrig gå?

Jag ska på vul på torsdag, hoppas jag får göra fet i dagarna efter det. Tidigast söndag blir det i alla fall. Äter progynon för full nu, 4 tabletter om dagen...min mobil ringer ofta alltså.
    Om jag ska lägga till tre vaggisar också blir det alltså sju moment per dag. Och har jag tur ska ja ghålla på med det i 10 veckor! Men vi får se.. sånt tur har jag väl itne {#lang_emotions_undecided}

• Piken

Embla82: Jo, nu är det er tur, så se fram mot de 10 veckorna{#lang_emotions_smile}
    Vi for till vul i fredags, förra veckan, och fick se ett litet liv där inne som hade fullt upp att "hytta" med den lilla armstump som livet hade {#lang_emotions_laughing} Helt sjukt overkligt, och en enorm rädsla för det ena och det andra. Allt verkade se bra ut, och försöker lita på det, ett tag iaf.

• Embla82

Piken, åh va härligt! Då var det ett litet liv alltså, inte två? Men ett räcker ju gott och väl! Förstår din rädsla, men det måste vara befriande att se ett litet tickande hjärta i alla fall, hoppas du kan njuta ordentligt nu!
    Vilken insättning i raden var det här för dig?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen