• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Jessie80

Hej alla!
    Jag tittade in i den gamla tråden tidigare och har helt missat att det fanns en ny. Vet inte hur jag lyckades, sökte till och med efter den men fick bara upp den gamla och eftersom där inte var någon aktivitet, la jag ner sökandet ett tag. Men det var ju tur att jag intye helt gav upp för jag hittade er ju nu!

Har snabbsläst lite av de senaste nyheterna och förstår jag rätt om Embla ska göra en insättning snart? Spännande! Hoppas verkligen det går vägen för er! Det är er tur nu!!!!!

Lycka till alla er andra också som är inne i snurran nu! Vi får verkligen hoppas 2010 blir ett bra IVF år på CVL!

Själv har håller jag på med sprutorna nu och är jätte nervös för överstimulering (fick det vid vårt förra IVF och blev riktigt sjuk). Idag på vul hade jag ca 35 äggblåsor som växt och fick besked att jag nog ska göra ett uppehåll några dagar för att se vad som händer...alltså ingen mer Puregpn utan bara Orgalutran... Men sen när de ringde i e.m sa de att jag skulle köra på med samma dos i alla fall för att hormomvärdet "bara" var 2000. Jag har försökt söka info om hormonvärde vid IVF på nätet men hitar ingenting. Någon av er som vet? Känner mig i alla fall riktigt nervös att allt ska gå åt skogen nu och att dessa 35(!!) äggblåsor växer på sig nu som dårar och att vi måste avbryta behandlingen. För jag vill verkligen inte riskera att bli så juk igen. Förra gången fick vi 28 ägg. Tog alltså motvilligt Puregon ikväll men känner mig som sagt riktigt orolig. Ska ringa dem imorgon och prata med dem igen....vill inte vänta tills på lör med ny VUL och blodprov om jag kan få ett imorgon.... Enda nackdelen är detta åkandet från Stockholm till Uppsala hela tiden... Men det är det ju värt om det går vägen såklart!

• Cahela

Jessie: Hormonvärdet talar dvs om hur du ligger till med ÖS. Jag hade 12000 den gången jag blev ÖS och det var HEMSKT!!! Fick då ut 19 ägg och sen lämnade de resten för det gjorde så ont på mig. Att du har 35 blåsor kan innebära några stora och många små, hormonvärdet som är bra på dig det de tog visar på att du kan ta lite mer hormonstimulerande. Jag förstår dock din oro för har man varit ÖS så vill man för allt i världen inte bli det igen.

Till er som undrar hur det går för mig så skicka ett meddelande i min inbox så svarar jag. Tror nämligen att jag har folk IRL som läser här hur det går för mig (som vet vem jag är) men som inte hör av sig i övrigt så jag ligger lite lågt med att skriva här just nu....

Gift med A.
  • Jessie80

Tack Cah! Tråkigt om det är så som du säger att du har folk som beter sig på det sättet. Dålig stil!

• anlo24

Min katt Leo är hemma igen. {#lang_emotions_heart} Efter exakt 3 dygn stog han igår kväll utanför altandörren. Ruggigt hungrig men förövrigt i bra skick.

Får se nu om gud lyssnade på mig. Isf blir det ingen FET denna mnd men jag fick hem min kära. {#lang_emotions_smile}

Återstår att se. Är idag på CD 14 och fortsatt neg. Brukar ha 14-16 dgr cykel.

Trevlig dag!!

• Embla82

Anlo, men åh va skönt att kissen kom hem!! Han kanske satt som en räddhare i en tall ett tag innan han vågade sig ner. Jag tror att om gud lyssnade så ignorerade han nog vad du sa, så du får göra fet i alla fall. Hoppas du får utslag snart!

Jessie80, välkommen tillbaka då Du hade nästan rätt, jag skulle gjrot fet i söndags men inget av mina två ägg klarade upptiningen. Så nu har jag påbörjat mitt tredje färskförsök.
    Jag förstår att du är skraj för överstimulering, det är hemskt. Men ditt hormonvärde var ganska lågt om det var på 2000 (eller.. det beror iof på hur nära äp du är?). Det är nog ingen fara med puregonet, men det är kanske värt några extra vändor till uppsala bara för att vara på den säkra sidan med hur det går. Det är ju en ganska svår balansgång ibland att få till rätt antal ägg som är mogna. Ibland är dom omogna och ibland blir man överstimulerad. Klurigt.

Piken, jo tack. Jag sprayar på. Har fått startdatum för menopur 24/3 så nu räknar jag ner

• Jessie80

Embla: Ok, vad synd att de inte klarade sig. Var samma sak för mig sist, de tinade 4 och tre klarade sig inte. Det fjärde sattes in men blev inget av det tyvärr. Verkar som att det ganska ofta blir så att de inte klarar upptiningen.. Lycka till nu med nya färskförsöket!

Anlo: Härligt att katten är tillbaka! Gud är bra, fortsätt be för ett FET, ge inte upp!

Själv väntar  jag just nu på samtal från CvL för att se vad hormonvärdet var idag och få besked om fortsättningen. Men det kändes inte hoppfullt när de typ är 15 st som är cirka 15 mm och minst 20 som är mindre.... Känner mig redan uppsvälld och spänd...

• Cahela

Jessie: 17 som är 15 mm och 20 som är mindre kan nog funka. Vad sa de om värdet?

Gift med A.
  • Kakor
    anlo24 skrev 2010-03-12 08:45:45 följande:
    Min katt Leo är hemma igen.  Efter exakt 3 dygn stog han igår kväll utanför altandörren. Ruggigt hungrig men förövrigt i bra skick. Får se nu om gud lyssnade på mig. Isf blir det ingen FET denna mnd men jag fick hem min kära. Återstår att se. Är idag på CD 14 och fortsatt neg. Brukar ha 14-16 dgr cykel.Trevlig dag!!
    Vad skönt att katten kom hem!!! Har en liten katt hemma som jag skulle bli otroligt ledsen om han försvann.
  • Kakor

Jessie80: Det borde absolut kunna funka. Jag har haft 55 äggblåsor men lågt värde och då blev jag inte ÖS. Men det hänger som sagt på värdet.

Embla: Skönt att börja om direkt! Det är väntan mellan försöken som är helt hopplös tycker jag.

Imorse var jag på CvL för VUL igen. Hade 1 blåsa på ca 13-14mm, ska fortsätta spruta till måndag och förhoppningsvis har den växt till sig så att det blir FET i nästa vecka.

• Jessie80

cah och cockie: Jag hade 2000 fortfarande i värde. Så de höjde faktiskt dosen till 100 igen då äggblåsorna inte hade växt så mycket sedan igår.  Men om jag förstod läkaren rätt idag är ÖS beroende på både värde och antal äggblåsor som växt. Han sa att det spelar ingen roll om man inte plockar alla äggen (typ de mindre) vid ett ÄP utan det är antalet som spelar roll oavsett hur många man plockar.....
    Jag är typ på CvL varje dag nu, men gärna det för att slippa ÖS. Tack cockie för ditt inlägg, det ger mig HOPP, det behövdes verkligen nu. Sitter här hemma i soffan men värkade äggstockar och svullen mage och kände mig rätt deppig. Men nu känns det lite bättre!

cockie: vad gör du för behandling eftersom du både sprutar och ska göra FET?

Embla: Funkar Menopur bättre för dig än Puregon, med tanke på att du har PCO som jag?

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen