• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Jessie80

anlo: tyvärr har jag ingen erfarenhet eller kunskap om de du går igenom så jag kan inte ge dig några tips. Har själv nämligen ingen egen ÄL....

Magen växer och värker mer och mer på mig... och nej jag är inte gravid! Blir nog att åka in i morgon och kolla läget med VUL för att se om det kommit mycket vätska.

• Hhoppas

Hej!

Fick tillbaka ett toppägg idag som börjat dela sig när det var tinat. Tydligen ett pluss i kanten.

Anlo: Jag gav upp efter dag 19. Struntade i att testa över helgen då jag och mannen bara hade det bra i fjällen. Men bara för att jag kände för det, så testade jag isöndags på dag 22 alltså och fick en smile då. Ringde CVL och dom sa att dte var ok eftersom det var direkt efter IVF. Då kunde dte bli så. Så fortsätt testa. Jag har regelbunden mest på 29-31 dagar.

Madde med Isak-06
  • Embla82

Hoppas, grattis till fet

Anlo, tror också det kan bli lite vajsing på äl efter ivf, så fortsätt testa du. Har egentligen själv ingen erfarenhet eftersom jag har pco. Den gången jag faktiskt blev gravid fick jag aldrig något utslag på stickorna men uppenbarligen släppte ägget ändå. 
    Jessie, hoppas det ser bra ut imorgon och att du slipper det här värsta. Har du mycket ont? 
    Själv håller mitt huvud på att sprängas av huvudvärk. Det måste vara sprayen eftersom det pågått flera dagar nu. 
  • anlo24
    Hhoppas skrev 2010-03-17 18:00:06 följande:
    Hej!Fick tillbaka ett toppägg idag som börjat dela sig när det var tinat. Tydligen ett pluss i kanten.Anlo: Jag gav upp efter dag 19. Struntade i att testa över helgen då jag och mannen bara hade det bra i fjällen. Men bara för att jag kände för det, så testade jag isöndags på dag 22 alltså och fick en smile då. Ringde CVL och dom sa att dte var ok eftersom det var direkt efter IVF. Då kunde dte bli så. Så fortsätt testa. Jag har regelbunden mest på 29-31 dagar.
    Hej hhopas.

Grattis till ägget o att du nu är ruvare igen.

Hade du några "symtom" på ÄL när du använde stickorna? Sekretet? Magont? Etc

Kram
  • Hhoppas

Jag hade sekret men inget annat. Hoppas på samma lycka för dig!

Madde med Isak-06
  • Piken

Grattis hhoppas till ruvarstatus!

Embla82: Mår bra har lite ångest inför nästa veckans nupp, man kan liksom inte riktigt glädja sig utan att det hela tiden är något man oroar sig.

• Jessie80

hhoppas: Grattis till det fina embryot!

Embla: Jobbigt att ha ont i huvudet. Hoppas det går över snart.  Tar du värktabletter för att lindra? Själv mår jag bättre idag faktskt, härligt! Visst har jag ont, speciellt högre upp vid höger njure, men är inte lika spänd idag och inte lagt på mig mer vätska.

Piken: Förstår att du oroar dig. Det är ett kontsant oroande faktiskt. Och när man väl fått barn, finns det alltis något att oroa sig för då också..... Men man får försöka lära sig att hantera det, och njuta av varje dag som man har. Ta en sak i taget liksom. Det kommer säkert gå jättebra!

• Särlan

Hej på er! Imorgon ska jag på nybesök på CvL. Vi hoppas att få dra igång IVF så fort som möjligt. Sambon sks lämna sitt spermaprov samma dag för att påskynda det hela. Jag har själv blivit utredd hos min gynekolog förut, för ett par år sen, och blev då rekommenderad IVF pga min histioria.

Historien är att jag har gjort ICSI i ett tidigare förhållande och har två barn genom det. Men efter diverse komplikationer såsom infektion i samband med äggplock och akutop efter det, svår ÖS (fyra veckor på sjukhus) och ett utomkvedshavandeskap (även där akutop samtidigt som som min snart sjuåriga son var ett embryo i livmodern och ändå överlevde ingreppet för att få bort "tvillingen") verkar det som om jag nu behöver IVF. I samband med mina operationer såg läkarna också att äggstockarna mina var ärriga. Det är nog inte så konstigt eftersom jag har PCO och har fått mellan 24 och 36 ägg varje äggplock tidigare, haft infektion i buken och utomkvedshavandeskapet på det, tyckte dem.

Nu undrar jag om jag kommer få börja IVF i nästa cykel. Vad tror ni? Väntar mens i början av april och antar att jag måste ta blodprov innan start för att kolla äggreserven, men det görs ju i början av cykeln, så jag hoppas på att få börja nedreglera med sprayen så fort de har blodprovssvaren. Ska höra med dem imorgon så klart men alltid kul att fråga er vad ni tycker. Så antingen blir det spraystart i slutet av april och äggplock i mitten av maj eller så blir det spray kanske i slutet av maj (beroende på när min oregelbundna mens kommer igång och äggplock i mitten av juni.

Känns som en månad hit eller dit kanske inte gör så mycket men har man väl börjat det hela vill man ju helst inte vänta. Fyller dessutom 35 år nästa månad...

Jag kommer nog börja posta här regelbundet nu och berätta om besöket imorgon. Har följt den här tråden ett tag nu och känner att det vore kul att dela med sig lite om vad jag har för erfarenheter också. :)

Så på återhörande!

/S

• Embla82

Piken, det kommer gå bra på nupp ska du se! Men jag förstår oron, den kommer man nog aldrig riktgit ifrån. Kanske släpper den lite när man passerat typ vecka 30.. eller så börjar man oroa sig för förlossning då

Smassk, välkommen hit
    Vilken historia du har! men hoppas det kommer gå på nästkommande försök.
    Hoppas det går bra på ert besök imorgon! Dom verkar ha väldigt mkt patienter på linne just nu, så kanske måste du vänta en cykel. Men kanske har så många blivit gravida att det finns plats, vi får hoppas på det.

Jessie, va skönt att du mår bättre! Jo, jag tar huvudvärkstabletter lite då och då, dom hjälepr några timmar men sen kommer det tillbaka tyvärr. Men nu är det ju bara en vecka kvar till sprutstart så jag får hålla ut antar jag.

• tjorven01

Till dig tjenarehejsan.

Jag har själv snart 6 misslyckade ivf bakom mig. Varför jag skriver snart 6 är för att jag väntar besked i dagarna men jag har börjat få kramper i magen redan nu.

Jo nu till din fråga själv har jag använt både menopur och puregon i långa cykeln men den enda gång jag använde menopur blev resultatet katastrof dåligt så för mig var puregon avsevärt bättre än menopur. Jag fick dock många ägg med menopur men av dålig kvalitet. Själva kör vi nu puregon + korta protokollet det har gett bäst resultat för oss. Det verkar tyvärr vara så att man inte kan veta vilken medecin som fungerar bäst utan man måste helt enkelt prova sig fram. Jag har då själv svarat totalt motsatt hur läkarna har trott att jag ska svara på de behandlingar som de har gett mig

Stort lycka till!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen