Inlägg från: Jessie80 |Visa alla inlägg
  • Jessie80

Vi på CvL fortsättningen

Hej alla!
    Jag tittade in i den gamla tråden tidigare och har helt missat att det fanns en ny. Vet inte hur jag lyckades, sökte till och med efter den men fick bara upp den gamla och eftersom där inte var någon aktivitet, la jag ner sökandet ett tag. Men det var ju tur att jag intye helt gav upp för jag hittade er ju nu!

Har snabbsläst lite av de senaste nyheterna och förstår jag rätt om Embla ska göra en insättning snart? Spännande! Hoppas verkligen det går vägen för er! Det är er tur nu!!!!!

Lycka till alla er andra också som är inne i snurran nu! Vi får verkligen hoppas 2010 blir ett bra IVF år på CVL!

Själv har håller jag på med sprutorna nu och är jätte nervös för överstimulering (fick det vid vårt förra IVF och blev riktigt sjuk). Idag på vul hade jag ca 35 äggblåsor som växt och fick besked att jag nog ska göra ett uppehåll några dagar för att se vad som händer...alltså ingen mer Puregpn utan bara Orgalutran... Men sen när de ringde i e.m sa de att jag skulle köra på med samma dos i alla fall för att hormomvärdet "bara" var 2000. Jag har försökt söka info om hormonvärde vid IVF på nätet men hitar ingenting. Någon av er som vet? Känner mig i alla fall riktigt nervös att allt ska gå åt skogen nu och att dessa 35(!!) äggblåsor växer på sig nu som dårar och att vi måste avbryta behandlingen. För jag vill verkligen inte riskera att bli så juk igen. Förra gången fick vi 28 ägg. Tog alltså motvilligt Puregon ikväll men känner mig som sagt riktigt orolig. Ska ringa dem imorgon och prata med dem igen....vill inte vänta tills på lör med ny VUL och blodprov om jag kan få ett imorgon.... Enda nackdelen är detta åkandet från Stockholm till Uppsala hela tiden... Men det är det ju värt om det går vägen såklart!

• Jessie80

Tack Cah! Tråkigt om det är så som du säger att du har folk som beter sig på det sättet. Dålig stil!

• Jessie80

Embla: Ok, vad synd att de inte klarade sig. Var samma sak för mig sist, de tinade 4 och tre klarade sig inte. Det fjärde sattes in men blev inget av det tyvärr. Verkar som att det ganska ofta blir så att de inte klarar upptiningen.. Lycka till nu med nya färskförsöket!

Anlo: Härligt att katten är tillbaka! Gud är bra, fortsätt be för ett FET, ge inte upp!

Själv väntar  jag just nu på samtal från CvL för att se vad hormonvärdet var idag och få besked om fortsättningen. Men det kändes inte hoppfullt när de typ är 15 st som är cirka 15 mm och minst 20 som är mindre.... Känner mig redan uppsvälld och spänd...

• Jessie80

cah och cockie: Jag hade 2000 fortfarande i värde. Så de höjde faktiskt dosen till 100 igen då äggblåsorna inte hade växt så mycket sedan igår.  Men om jag förstod läkaren rätt idag är ÖS beroende på både värde och antal äggblåsor som växt. Han sa att det spelar ingen roll om man inte plockar alla äggen (typ de mindre) vid ett ÄP utan det är antalet som spelar roll oavsett hur många man plockar.....
    Jag är typ på CvL varje dag nu, men gärna det för att slippa ÖS. Tack cockie för ditt inlägg, det ger mig HOPP, det behövdes verkligen nu. Sitter här hemma i soffan men värkade äggstockar och svullen mage och kände mig rätt deppig. Men nu känns det lite bättre!

cockie: vad gör du för behandling eftersom du både sprutar och ska göra FET?

Embla: Funkar Menopur bättre för dig än Puregon, med tanke på att du har PCO som jag?

• Jessie80

Cah: spännande! Berätta hur det gick!

• Jessie80

Hur gick det Cah?

Själv hade jag fortfarande lite drygt 2000 i värde och kanske 5 blåsor som var 17-18 mm och typ 30 som är mindre. Så det blir ägglossningsspruta ikväll och äggplock på måndag. Känns overkligt för jag var så inställd på att få avbryta behandlingen. Men jag är så fruktansvärt nervös att jag har ont i magen typ hela tiden. Är så rädd att bli ÖS igen..... inget är ju säkert även om värdet är bättre nu än förra gången..... Puh att man kan vara så nervös. Behöver få allt lugnande man kan få på mändag. Inte direkt för själva ingreppet i sig, det var helt ok, men för att jag är så rädd för konsekvenserna som blir av ÄP om jag blir sjuk.... Kommer behöva plugga på vilka tecken man ska vara öppmärksam på. Har förträngt allt från förra gången (förutom att jag trodde jag skulle dö).

Snart Melodifestivalen i alla fall, skönt att få tänka på något annat en stund....

• Jessie80

Turbolina: Grattis till dina fina underverk! Jag håller med att IVF bebisar är ännu mer av ett mirakel då de behövt få extra hjälp för att komma till. Alltid härligt att få höra när det går bra! Det ger ju oss som håller på för stunden, hopp!

Cah: Ja jag såg ditt medd, och som du säger, så går det ju inte missa symtomen när de kommer men om jag väger mig bättre denna gång kanske jag kan se tendenser redan innan de värsta symtomen kommer....

Vad jag är nervös för mogondagen!!!!

• Jessie80

Embla: Tack, och lycka till själv! Hoppas det blir perfekt antal mogna ägg med bra kvalité för oss båda!

• Jessie80

Hej Tjejer!
    Nu är man hemma igen efter ÄP. Det var 40 blåsor och totalt 12 ägg som togs ut.
    Gjorde mer ont denna gången än förra, men man får stå ut. Vi bestämde att avvakta och inte sätta in två dagars utan 5 dagars på lördag om allt ser bra ut ochg jag inte börjar utveckla symtom på överstimulering. Så nu är det bara att hoppas att all 12 ägg blir befruktade och att jag klarara mig från överstimulering så jag också får bli ruvarae på ett färskt femdagars embryo för första gången!

Härlgt att så många andra av er också ser ut att bli ruvare! Men jag måste erkänna att jag inte fattar varför tec cockie dels stimulerar så du får egna mogra äggblåsor och ska ta ÄL spruta och dels ska göra FET? För mig går det inte ihop. När jag gjorde FET på frysta embryom stimulerades inte mina egna äggblåsor utan jag fick bara ta progesteron som föreberedde livmodern och sen vaggisar. Kan ni upplysa en ovetande!??

• Jessie80

Tack Embla för klargörandet! Eftersom jag inte har några egna ÄL alls så förstår jag nu varför jag fått göra som jag gjort. Trodde alla kunde göra så bara.

Alltså om jag förstpd det rätt så pungterarade han alla 40 blåsor men bara 12 innehöll ägg.... Så tror jag det var och anledningen att han pungterar även de små är tydligen för minska risken för överstimulering som är stor för mig. Anledningen till att det blir 5 dagars odling är att jag behöver fler än två dagar på mig för att se om jag börjar bli överstimulerad eller ej. Sist kom de mer kraftiga symtomet 6 dagar efter ÄP. Så vi hoppas nu att allt är lugnt denna gången att vi får sätta tillbaka på lördag. De var schyssta och förstod min oro att bli så sjuk. Så jag vet inte hur vanligt det är att de odlar i 5 dagar. Fördel: De embryon som klarar sig har något hägre chans att bli en graviditet statistiskt eftersom de klarat delningen i fem dagar och inte bara två som är det vanliga. Dvs, de som ev dör på vägen fram tills dag fem sorteras bort. Nackdel: Det är lite mindre chans att de klarar sig i fem dagar utanför livmodern. Alltså, de tvådagars som sätts tillbala i livmodern har lite större chans att klarar sig eftersom livmodern är bättre miljö än provrör. Så man gör denna metod med att odla 5 dagar oftast när man har många ägg. Så lite nervös är jag ju att det ska gå åt skogen och att ingen klarar sig fram tills på lördag.....

Susie och tjenarehejsan: spännande och lycka till med fortsättningen!!!

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen