Vi på CvL fortsättningen
Snyggt att skriva pungterar med g istället för k! Duktiga jag!
Snyggt att skriva pungterar med g istället för k! Duktiga jag!
Djurgårdsrutan: Grattis till plusset! Härligt! Då är det lite lättare att stå ut med ÖS iaf! Hoppas du blir bra nu och att det vänder!
Själv börjar jag svullna mer om magen nu idag, dagen efter ÄP men än ger jag inte upp hoppet om att inte blir för sjuk denna gången. Fick reda på att det blev 7 befruktade ägg idag i alla fall. Får se hur många som klarar sig på vägen...
Piken: Ja normalt gör väl CvL inte långtidsodling eftersom de är bäst på korttidsodling och störst positivt resultat på det. Så det är ett risktagande från vår sida men jag är så fruktasnvärt rädd att bli överstimulerad (grad 3) igen som jag blev förra gången så jag vågade inte sätta in på dag två som idag, för mina symtom har inte hunnit visa sig tillräckligt bara på dag två, och som ni flesta vet, blir man ÖS och sen också gravid på det, så kan det vara rent av livshotande om man har otur. Jag har lätt för att bli ÖS och har redan från igår gått upp ett halvt kilo och jag mår sämre idag än igår....så det ser inte så ljust ut för mig. Men jag är så tacksam att de lyssnade på mig och min rädsla och valde att odla vidare några dagar. Är jag inte dålig på lördag så får jag tillbaka ett embryo, men som det ser ut nu, finns det stor risk att det blir totalfrys igen. Men hellre det är ligga på sjukhus igen och vara sjukskriven tre veckor som sist....Tyvärr så medför ju dessa behandlingar en hel del risker, speciellt för oss som har PCOS och många blåsor. Hade inte CvL gått med på att i mitt fall långtidsodla så hade jag kanske aldrig gjort en ny IVF. I alla fall inte hos dem....
anlo: tyvärr har jag ingen erfarenhet eller kunskap om de du går igenom så jag kan inte ge dig några tips. Har själv nämligen ingen egen ÄL....
Magen växer och värker mer och mer på mig... och nej jag är inte gravid! Blir nog att åka in i morgon och kolla läget med VUL för att se om det kommit mycket vätska.
hhoppas: Grattis till det fina embryot!
Embla: Jobbigt att ha ont i huvudet. Hoppas det går över snart. Tar du värktabletter för att lindra? Själv mår jag bättre idag faktskt, härligt! Visst har jag ont, speciellt högre upp vid höger njure, men är inte lika spänd idag och inte lagt på mig mer vätska.
Piken: Förstår att du oroar dig. Det är ett kontsant oroande faktiskt. Och när man väl fått barn, finns det alltis något att oroa sig för då också..... Men man får försöka lära sig att hantera det, och njuta av varje dag som man har. Ta en sak i taget liksom. Det kommer säkert gå jättebra!
Hej och välkommen Smassk! Vilken historia ja! Hoppas verkligen det ska gå vägen nu och att de kan ta lärdom av dina tidigare IVF och inte blir överstimulerad igen.
Till oss tjejer med PCO eller bara har ökad risk för överstimulering, när jag sökte på nätet hittade jag något intressant och helt ny info för mig som handlade om IVM. Har ni hört talas om det? Här är artikeln jag läste i alla fall, om ni är nyfikna. Verkar ju bara vara i första fasen och den praktiseras kanske inte så mycket, men för oss som lätt blir överstimulerade är det ju positiva besked!¨I framtiden kanske detta är en bättre och säkrare metod för oss.
http://www.läkartidningen.se/old/content_0446/pdf/3665_3671.pdf
Embla: ja precis. Det gör att man inte behöver ta hormorsprutor eller i alla fall mkt få och låg dos och inte riskera att bli överstimulerad. De plocksar äggen innan de vörjat växa i princip.
Hej tjejer! En fråga bara, hur länge har man normalyt ont efter ÄP? Jag tror ju inte jag är överstimulerad men har ondare idag (ÄP var i måndags) än igår. Tar inga smärtstillande sedan igår dock... Men tycker det boprde gått över nu?
Grattis Cockie till ruvandet! Hoppas det tar sig den här gången!
Smassk: Oj, vad härligt för er! Det var ju positiva besked, kul att ni får börja så pass snart! Lycka till!
Embla: Ok, men det var inte då di blev överstimulerad eller? Har du klarat dig från ÖS och hur har det då känns? Jag känner mig ju inte så svullen idag, men som sagt, det gör mer ont.
Hej tjejer! Det blev inget tillbaka idag, totalfrys på tre fina blastocyster i alla fall. Jag mår sämre och risken för att blir lika dålig som jag blev sist med överstimuleringen är så pass stor att vi inte ville ta risken, varken vi eller CvL. Så det är bara att vila och dricka och försöka återhämta sig i sakta mak och sen köra igång med FET när jag är helt återställd igen....
Smassk: Tack, ja helt värdelöst känns det ju inte pga det. Är förhoppningsfull.
Lycka till med menopuren! Hoppas den ger färre och bättre ägg som vissa säger!
Tack Cah och Embla! Jag får nog vänta en cykel men det är ok. Hur går det för er?