• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Jessie80

Hej och välkommen Smassk! Vilken historia ja! Hoppas verkligen det ska gå vägen nu och att de kan ta lärdom av dina tidigare IVF och inte blir överstimulerad igen.

Till oss tjejer med PCO eller bara har ökad risk för överstimulering, när jag sökte på nätet hittade jag något intressant och helt ny info för mig som handlade om IVM. Har ni hört talas om det? Här är artikeln jag läste i alla fall, om ni är nyfikna. Verkar ju bara vara i första fasen och den praktiseras kanske inte så mycket, men för oss som lätt blir överstimulerade är det ju positiva besked!¨I framtiden kanske detta är en bättre och säkrare metod för oss.

http://www.läkartidningen.se/old/content_0446/pdf/3665_3671.pdf

• Embla82

Jessie, har itne riktigt tid att läsa det nu, men innebär det alltså att man tar ut äggen innan dom är mogna och låter dom växa tillsig utanför kroppen? för att några dagar efter göra icsi och sen et som vanligt?

• Jessie80

Embla: ja precis. Det gör att man inte behöver ta hormorsprutor eller i alla fall mkt få och låg dos och inte riskera att bli överstimulerad. De plocksar äggen innan de vörjat växa i princip.

• Cahela

Jessie: Maxie som skrev här inne förra året har gjort IVM. Hon är PCO-patient och för henne var inte IVM något som funkade.

Gift med A.
  • Cahela

Maxie gjorde för några år sen på en klinik i Stockholm. Hon är idag tvåbarnsmamma till två små CvL-ungar!{#lang_emotions_sunny}

Gift med A.
  • Mermaid78

Hej vänner!
    Jag var på RUL i måndags. Vi väntar en liten Leon
    Hur går det för er?

• DjurgårdsRutan

Hej Tjejer.
    Blir galen, kommer troligen bli tvungen att bli tappad en trejde gång, blir tokig. Vill inte, arrghhh!!!!!  Har svullnat rejält igen och har svårt att andas.
    Kram

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-03-18 20:15:35 följande:
    Hej Tjejer. Blir galen, kommer troligen bli tvungen att bli tappad en trejde gång, blir tokig. Vill inte, arrghhh!!!!!  Har svullnat rejält igen och har svårt att andas. Kram
    åhnej gör det ont att bli tappad på vätska? Hoppas det blir bättre snart!
  • DjurgårdsRutan

Hej.
    Ja, det känns en del, du får lokalbedövning, men det tar ju sån tid,ca 45 minuter,så man får ju kramp i benen med. Sen är det ju så olika på vem som utför det med. Dr T i fredags är ju så försiktig och lätt på handen, medans Dr H i måndags inte är så finkänslig och mera hårdhänt :(

• Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-03-18 20:25:26 följande:
    Hej. Ja, det känns en del, du får lokalbedövning, men det tar ju sån tid,ca 45 minuter,så man får ju kramp i benen med. Sen är det ju så olika på vem som utför det med. Dr T i fredags är ju så försiktig och lätt på handen, medans Dr H i måndags inte är så finkänslig och mera hårdhänt :(
    aj aj, hoppas det går bra för dig. har dom sagt när dom tror att det ska bli bättre? 
    Mermaid78 skrev 2010-03-18 19:26:21 följande:
    Hej vänner! Jag var på RUL i måndags. Vi väntar en liten Leon Hur går det för er?
    Härligt - vilken vecka är du i nu?
Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen