• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82

Djurgårdsrutan, stort Grattis! men så var jag tvärsäker på att det skulle bli ett plus för dig, så jag är inte överraskad. Hoppas verkligen att du får må bättre nu framöver och slipper fler tömningar!

• Jessie80

Djurgårdsrutan: Grattis till plusset! Härligt! Då är det lite lättare att stå ut med ÖS iaf! Hoppas du blir bra nu och att det vänder!

Själv börjar jag svullna mer om magen nu idag, dagen efter ÄP men än ger jag inte upp hoppet om att inte blir för sjuk denna gången. Fick reda på att det blev 7 befruktade ägg idag i alla fall. Får se hur många som klarar sig på vägen...

• Piken

Cookie27: Jaha då är det bara att köra på, jätte kul och jag hoppas att det går bra.

Jessie80: Oh, vilken bra skörd! Grattis! Trodde heller inte att cvl gjorde långtidsodling...Antar att du gjort ivf tidigare, hur har det gått för er då? (du har säkert skrivit det på tråden men jag kommer inte ihåg...)

Embla82: Du är vår kunskapsbank! Hur skulle vi klara oss utan dig?

• Embla82

Piken, hehe..kunskapsbank vet jag inte Men man lär sig ju med tiden man håller på med det här... det är liksom oundvikligt. 

Hur är det med dig och magen? hoppas att du mår bra! 
  • anlo24
    Hhoppas skrev 2010-03-15 11:46:24 följande:
    Hejsan!!Jag ska också göra FET i veckan. Fick omslag i går på dag 23. Sent men helt ok enligt dr Holte. Så nu laddar vi allihopa och hoppas på fantastiska FET
    Hej o grattis! En fråga ang din ÄL. Har nu regelbunden mens i vanliga fall? När brukar du ägglossa?

Jag är nämligen på cykeldag 18 börjar själv ge upp hoppet på FET denna gång, men när jag läser ditt inlägg så kommer hoppet tillbaka lite. Pratade med kliniken igår o hon tyckte att jag skulle testa iaf till dag 20. Har sen i sö ÄL sekret men fortsatt ingen smile...

Jag har oreg mens annars mellan 26-33 och haft ÄL mellan 14-16 när jag kollat.

/AL
  • anlo24

Grattis Djurgårdsrutan!!! Så fantastiskt. Det verkar vara värt mödan på dig till slut!!

{#lang_emotions_heart}

• tjenarehejsan

nån som vet om man har större chans med menopur mot puregon

• Piken

tjenarehejsan: Min personliga erfarenhet är som så att menopur är bättre. Min kropp svarade mycket mer på menopur än puregon, så jag tycker att ni ska prova. Mina ägg hade mycket bättre kvalitet än med puregon och faktiskt oxå fler även om jag har hört andra berätta att man med menopur ibland kan få färre men bättre ägg.
    Prova!

• Jessie80

Piken: Ja normalt gör väl CvL inte långtidsodling eftersom de är bäst på korttidsodling och störst positivt resultat på det. Så det är ett risktagande från vår sida men jag är så fruktasnvärt rädd att bli överstimulerad (grad 3) igen som jag blev förra gången så jag vågade inte sätta in på dag två som idag, för mina symtom har inte hunnit visa sig tillräckligt bara på dag två, och som ni flesta vet, blir man ÖS och sen också gravid på det, så kan det vara rent av livshotande om man har otur. Jag har lätt för att bli ÖS och har redan från igår gått upp ett halvt kilo och jag mår sämre idag än igår....så det ser inte så ljust ut för mig. Men jag är så tacksam att de lyssnade på mig och min rädsla och valde att odla vidare några dagar. Är jag inte dålig på lördag så får jag tillbaka ett embryo, men som det ser ut nu, finns det stor risk att det blir totalfrys igen. Men hellre det är ligga på sjukhus igen och vara sjukskriven tre veckor som sist....Tyvärr så medför ju dessa behandlingar en hel del risker, speciellt för oss som har PCOS och många blåsor. Hade inte CvL gått med på att i mitt fall långtidsodla så hade jag kanske aldrig gjort en ny IVF. I alla fall inte hos dem....

• anlo24

Hej tjejer!

För mig går det trögt... Är nu på CD 19 och ingen ÄL hittills. De tyckte att jag skulle kolla iaf tom to. Men får nog nu börja ge upp tror jag. Samtidigt var det en tjej i en annan tråd som fick ÄL dag 23.

Jag har oreg mens dag 26-33. Varit mycket konstig under IVF perioden. Blödde i 14 dgr innan jag började med sprutorna. Brukar innan denna karusell drog igång ha ÄL dag 14-16 de ggr jag kollat.

Jag har fortfaranade lite klibbigt/trådigt slem. Haft det sen i helgen. I sö var min livmodertapp "öppen". Min temp har legat på 37.1 sen i helgen men idag 36,8 som vanligt. Igår kväll var jag lite öm över vä äggstock.

Kan man ha så starka ÄL symtom men ändå inte ÄL?? Vad ska jag göra/tro.

Jag behöver lite goda råd.

Kram kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen