• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82
    Kakor skrev 2010-03-15 21:07:09 följande:
    Tack för klargörandet Embla  Bra att du har koll!!
    det finns kanske fler varianter, man slutar ju inte att lära sig saker nu när man är i ivf-svängen... alltid är det nåt nytt. 
  • Susie

Hej tjejer!
    Hur går det för er? Ser att  det är mååånga som ska göra FET framöver, VA spännande!
    Vi har fått ny tid V18 för ÄP och det blir vårt sista färska IVF försök...därefter, om det blir fler blir ju FET. Ksa till läkaren på fredag för att ta prover och kan inte mer än hoppas att nånting är fel så att man kan få svar på varför jag haft så mycket psykiska/fysiska problem de senaste 2 åren.....då äntligen kanske man kan bli gravid sen också, men en gång för alla ska jag gå till botten med det och verkligen läääängtar till fredag att få prata med en läkare igen och ifrågasätta både sköldkörteln, diabetes och annat som mina symtom tyder på.
    Ville bara komma in och kolla till er och hoppas allt går bra för alla! Vill ju så gärna se fler plus snart!
    Kram på er!

• Susie

Anlo, spännande! Dessutom med en extra liten chans där med
    Jag ser faktiskt lite fram emot vårt naturliga försök om en vecka eller likn runt ÄL efter de här två misslyckade försöken med IVF och FET.......HUR man nu kan göra det!?{#lang_emotions_undecided} antar att hoppet är det sista som lämnar en bara....

• tjenarehejsan

Nu är vi godkända för IVF PAKETET. Ska träffa våran läkare på torsdag får vi se vad som händer. Har fortfarande ont i magen så vi får väl se vad som händer nu. Tydligen ska jag byta till menopur den här gången får vi se om det fäster bättre då

• Jessie80

Tack Embla för klargörandet! Eftersom jag inte har några egna ÄL alls så förstår jag nu varför jag fått göra som jag gjort. Trodde alla kunde göra så bara.

Alltså om jag förstpd det rätt så pungterarade han alla 40 blåsor men bara 12 innehöll ägg.... Så tror jag det var och anledningen att han pungterar även de små är tydligen för minska risken för överstimulering som är stor för mig. Anledningen till att det blir 5 dagars odling är att jag behöver fler än två dagar på mig för att se om jag börjar bli överstimulerad eller ej. Sist kom de mer kraftiga symtomet 6 dagar efter ÄP. Så vi hoppas nu att allt är lugnt denna gången att vi får sätta tillbaka på lördag. De var schyssta och förstod min oro att bli så sjuk. Så jag vet inte hur vanligt det är att de odlar i 5 dagar. Fördel: De embryon som klarar sig har något hägre chans att bli en graviditet statistiskt eftersom de klarat delningen i fem dagar och inte bara två som är det vanliga. Dvs, de som ev dör på vägen fram tills dag fem sorteras bort. Nackdel: Det är lite mindre chans att de klarar sig i fem dagar utanför livmodern. Alltså, de tvådagars som sätts tillbala i livmodern har lite större chans att klarar sig eftersom livmodern är bättre miljö än provrör. Så man gör denna metod med att odla 5 dagar oftast när man har många ägg. Så lite nervös är jag ju att det ska gå åt skogen och att ingen klarar sig fram tills på lördag.....

Susie och tjenarehejsan: spännande och lycka till med fortsättningen!!!

• Jessie80

Snyggt att skriva pungterar med g istället för k! Duktiga jag!

• DjurgårdsRutan
    {#lang_emotions_plus}  2010-03-15

Hej vänner. Vi plussade igår på kliniken. Känns helt overkligt. Är ju kraftigt ÖS, och fick tömmas på ytterligare 3 liter vätska igår. Tömdes ju på nästan 4 liter i fredags. Är helt slut. Hoppas att det skall ge med sig nu,så att jag slipper ytterligare en tömning. Har knappt kunnat andas eller röra mig alls och haft enormt ont. Men är så klart underbart glad och lycklig nu.
    Tack för att ni finns. Nu skall vi åka ut till stugan ett par dagar och bara koppla av.
    Lycka till alla ni som sprejar, sprutar, ruvar och som skall göra ET/FET. Håller alla mina tummar för er.

Sköt om er allihopa. Stor Kram
  • Cahela

Djurgårdsrutan: SÅ UNDERBART ROLIGT ATT HÖRA!!! Mina tårar rinner när jag läser att du plussat, jag är så oerhört glad för er skull. Hälsa mannen och gratta!!!!!!!!!
    Har kliniken tömt dig på vätska eller har du fått göra det någon annanstans?

Gift med A.
  • DjurgårdsRutan

Tack Cah. Känns så overkligt.
    Var på CVL bägge tömningarna. Känner mig trygg där.Hoppas bara att det lugnar sig nu, så att jag slipper en tredje tömning, det är jag gärna utan.
    Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen