• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Piken

tjenarehejsan: Kram! Inte alls rolig läsning....
    Det låter som ett klokt beslut att om ni köper 3-pack köra på tre ET på raken och sedan FET med det ni fått till frysen. När vi frågat om olika chanserna mellan ET och FET har cvl sagt att det är som oftast äggets kvalitet och att det inte är några fel i det befruktade ägget som är avgörande. Om allt ok så ska man alltså ha i princip samma möjlighet, och när vi har misslyckats så har man sagt att det var något fel, därför har kroppen stött ut ägget....Har inte en aning om detta stämmer, men har heller inte hört eller läst något annat.

Susie: Jo, nog hade vi toppkvalite på våra ägg, inte första gången, men när vi gick över till menopur så har det varit toppen kvalite. 

• Mickes puma

Kan börja med att säga att jag håller tummarna för er ruvare!

Embla82: Kommer att hålla tummar och tår för att det går bra på söndag och kommande ruvarveckor!

Piken: jag gjorde KUB förra gången och kommer att göra det även nu. Säger som Turbo om något inte är normalt kan det vara bra att kunna förbereda sig på hur det kommer att bli då.

Var på första VUL igår hos min hemläkare, såg en liten böna på 8-10mm med ett tickande hjärta. Känner mig så otroligt lyckligt lottad. Min läkare var också "förvånad", han sa att det är inte vanligt att ha sån "tur" att ha två graviditeter på ett ET och ett FET. Vi pratade om mina tidigare infertilitetsbehandlingar (som pågick under ca 7 år) när jag var i 20-årsåldern, som aldrig ledde till något barn. Har haft samma läkare sen jag var 16 år och fyller 40 i år.
    Nu hoppas jag bara på att det går hela vägen den här gången också...

Önskar att alla skulle ha samma framgång med IVF-behandlingarna som jag haft, skulle vilja sprida många "tur"-baciller så att ni som sprutar,ruvar, väntar lyckas i nästa/detta försök!

• suza

Hej alla! Hoppas ni har det bra.Håller tummarna för alla er som ruvar nu, hoppas det går bra för er!

Mickes puma: Vilken härlig känsla det måste vara! Ett stort grattis! Hoppas allt går vägen.
    Tjenarehejsan: Jag skulle köra på trepacket, jag blev förvånad att behandlingarna gick så snabbt.  Jag kom från KS och där tog allt en evighet i jämförelse. Så du kommer hinna . Har också hört att det  är embryot i sig som avgör om det blir något eller inte så man ska kunna lyckas bra även på frysta.

Själv sitter jag och väntar på måndag då de ska ringa mig för fortsatt planering. Om allt går som det ska gör vi ett frysförsök i slutet på nästa vecka. Fast jag börjar tappa hoppet, känns så svårt att orka vidare när det går åt skogen varje gång. Och ändå kan man ju inte sluta hoppas, allt ser ju alltid så bra ut när de har satt in äggen.  Känns som ett stort lotterie det här, men det är väl bara att gilla läget som min man brukar säga...
    Trevlig helg på er alla!

• tjenarehejsan

Suza: ja man får gilla läget men det är inte så jäkla lärr när man är ledsen och frustrerad hela tiden, ja jag ska testa på måndag och sen skulle jag få en samtalstid för vidare planering men just nu känns det bara hopplöst, har så jävla ont i magen i dag så vi får väl se vad som händer i helgen.

• Susie

Hej tjejer!

Turbolina, TACK för dina underbara snälla och peppande ord! {#lang_emotions_heart}Blir så glad och känns så skönt när någon förstår en. Tack för att du delade med dig av era erfarenheter, då vet du ju lite vad jag går igenom....
    Visst är det tufft att bli gravid pang bom första försöket (samma partner) efter att man slutat med piller och nu har försökt hysteriskt i 2 år och nu med ett misslyckat ivf bakom sig {#lang_emotions_cry}
    Det känns verkligen, ju mer man läser om folks erfarenheter här inne som att det faktiskt inte är så stor chans som man får känslan när man läser om Ivf och chanserna hit och dit innan man påbörjade det här. Inte långt kvar till Bim för mig och jag är väl mer eller mindre säker på att det inte blev nåt....försöker ju som alla hålla mig lugn och positiv men det är ju så himla svårt! Ena dan går jag och dammsuger, svär och gråter över att man inte lyckas, nästa dag ser jag den där lilla bebisen framför mig och hur Jolina leker med han/hon och undrar om inte de små kramperna i magen faktiskt är nåt ändå.......
    Det som jag försöker att tänka och tycker det underlättar endel är att se vår läkare framför mig när han säger till oss att vi har mer än 50%chans......
    Och så tanken att vi har ju precis samma chans som alla andra som lyckas, varför inte vi?
    Kram till dig!

Tjenarehejsan, Fy va tråkigt! Känner så med dig! Stor Kram! Skönt att du kan se framåt! Vi gjorde ett FET nu i väntan på nästa färskförsök och fick exakt samma chans som vid vårt färska. Hoppas att allt ordnar sig nu, förstår att du har mycket tankar! Inte ska ni väl behöva oroa er över det där året...innan 38, snart är du förshoppningsvis gravid! Jag vet hur futtigt det låter med peppning i vårt läge.
    Kram!

Piken, Tack för att du delade  med dig! Va tråkigt att det inte gick vägen den gången du plussade! Gud så jobbigt! Va glad jag blir för dig nu dock! Ja, man undrar ju verkligen. Jag har inte haft ett tillstymmelse till spökstreck..jo ett inbillat efter utgången tid sen vi började försöka....vilket såklart gör mig rädd att det har med mer komplexa faktorer att göra, men så känner nog alla som inte fått nåt svar på vad som är fel....särskillt när det är sekundärt.

Suza, Ja ursch, det är en hemskt påfrestande process det här och det är ju inte så att man inte slitit sitt hår de år man försökt innan man fick hjälp heller! Men nu är det ju dags snart igen för dig och förr eller senare är det ju bara så att det är din tur Ps. jag har också tappat allt hopp men ändå hänger man ju kvar där i halmstråt. du är verkligen inte ensam!
    Kram!

• suza

Vad skönt det är att prata med andra i samma situation! Det är jättesvårt för mig att prata med andra som inte går igenom samma sak, har liksom blivit som en mussla som sluter sig.  Det värmer verkligen med era ord. Förr eller senare så måste vi väl bara lyckas allihopa? Det gäller barar att orka vidare. Kram till er alla  

• Susie

Hej tjejer....
    Så har man en en gång fått menshelvetet!{#lang_emotions_cry}
    Ursch, det känns så tungt men samtidigt så börjar man ju bli ganska likgiltig nu. Då är man inte fertil vad gäller Ivf heller, ett slag i ansiktet och känner mig så besviken!
    Nu är det bara att blicka framåt, hoppa ner i sänghalmen igen i väntan på vårt sista Ivf{#lang_emotions_cry}....men den lågan är ju inte allför het just nu.
    Hur känner ni andra, nån som kan dela med sig av sina tankar runt flera misslyckade försök och sen plötsligt plussat?

Kramar

• Embla82

Susie, nej vad tråkigt att det blev mens Men du kommer säkert lyckas med ivf! Det verkar som man msåte ge det några chanser.

Själv skulle jag ha gjort fet idag, men strax innan vi skulle åka ringde dom och sa att inget av våra två embryon hade överlevt. Skittrist. Än så länge ingen ts-tur här inte... jag undrar jag när den ska dyka upp. 
  • Piken

Embla83: Usch så tråkigt att höra! Blir ledsen för er skull. Kram.
    Ovanligt att två inte klarar det, eller? Vet du var de hade för poäng innan de frös ner? Vår första ivf, gick ju sådär, fick ju bara 2 ägg, 1 till mig och 1 till frysen och de hade inte fullpoäng och klarade heller inte upptiningen när det väl var dax. Tror det var en åtta.

Susie: Ja, det är en svår verkstad det här med ivf. Det går upp och det går ner och därimellan har man ångest (ruvarångest).  Jag vet inte om jag är rutinerad, efter 3 ET och 3 FET, men det känns som det iaf känslomässigt. Jag vet dock inte vad som gjorde mig gravid, trodde nämligen att det inte gick, då jag aldrig varit det i hela mitt liv, trots både försök och oförsiktighet. Min läkare sa, att det måste vara det perfekta ägget och den perfekta spermien som möts under de perfekta förhållandena, då har man god chans att lyckas, och detta kunde man förstås inte påverka. Vår första ivf fick mig nog att gå ner mig ordentligt efter misslyckandet, jag trodde i min enfald att nu fick vi "medicin" för detta barnlöshetsproblemet och att det då skulle lyckas på en gång. Tji fick jag, det var tungt, men vi körde på, mest med tanke på min ålder, så tänkte vi det är bara att köra på våra försök och sedan ta ställning till hur vi ska gå vidare.

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen