• Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen
  • Embla82
    DjurgårdsRutan skrev 2010-02-25 15:40:54 följande:
    Anlo 24, hoppas att det inte är mensen som är på G,men jag säger somde andra,låt bli att pilla.Nyss hemkommen från ÄP, det blev 14 ägg och PESAn gav några simmare, så vi hoppas att det skall gå vägen. Får en första prognos i morgon efter lunch.Kram på er.
    Bra skörd djurgårdsrutan! Hoppas många bli befruktade nu! hur går det där pesan egentligen till? jag har ingen koll på det känner jag. Är det kanske jobbigare än själva äggplocket för tjejen?
    Hoppas ni vilar upp er nu båda två.
  • Cahela

Embla (och ni andra som ätit Provera): Jag började äta min kur förra torsdagen och beräknas börja spruta på måndag. Nu idag har jag börjat få blödning igen!
    Jag har ju gått och småskvätt från förra avbrutna försöket och därför fick jag Provera förra torsdagen. Jag fortsatte att skvätta förra tors, fred, lör och sen i söndags kom det inget mer. Nu idag kom det igen! Hur snabbt ska man få mens el vad det nu är efter att man ätit Provera? Idag är jag på dag 8 sen min första tablett och jag undrar om det inte är alldeles för tidigt med blödning idag?
    Desperat för svar!!
    Djurgårdsrutan: GRATTIS TILL MKT BRA SKÖRD!!

Gift med A.
  • Piken

Djurgårdsrutan: Grattis till bra ägg skörd! Ja, vad är PESAn?

Cah: Kan inget om provera behandlingar, men har du läst i fass?

• suza

Hej alla! Jag är ny här, kul med ett cvl-gäng! Har precis misslyckats  med mitt 3 ivf, fick menshelvetet i morse. Hade då gått omkring med mensvärk tilll och från i 6 dagar och sakta börjat hoppas på att det kanske ändå skulle gå vägen ...tänkte att det kanske var embryot som växte, men inte den här gången heller, Hur ska man orka vidare egentligen? Känner mig lika lurad varje gång.

• Embla82

Cah, tog du alltså sista pillret igår och fick mens idag? det är helt ok! 

jag har ju ätit provera några gånger och det blir lite olika varje gång beroende på hur mkt man har att blöda ut. Första gången fick jag mens innan kuren ens var avslutad, men det flesta gånger har mensen kommit ett par dagar efter sista tabletten ungefär. Det kan variera alltså. Men det är väl rätt bra om du fick mens idag, och börjar spruta typ dag 5? Det borde vara helt ok!
    Suza, välkommen hit. Men tråkigt att du fick mens Det är så trist. Har du några ägg i frysen? Jag har ett sista frysförsök i mitt trepack jag köpte, sen blir det nog till att köpa ett till antar jag. Hur ska du göra?
  • Cahela

embla: Jag skulle äta Provera i sjudagar (sista tabletten igår kväll), fattar inte riktigt varför jag skulle äta 7 och inte 10? Såg att man kan få 5 mg el 10 mg på tabletterna och jag fick 10 mg. Ja, jag ska börja spruta på dag 5 på måndag men jag har för mig att han sagt tidigare att jag ska börja spruta på första mensdagen så då trodde jag att jag skulle få mens typ måndag? När du har ätit Provera har du fått börja spruta senare då?

Gift med A.
  • Embla82

Cah, man ska väl egentligen börja spruta dag 2-3. Men börjar du dag 5 spelar det väl inte jättestor roll. Det beror nog på hur mkt aktivitet man har själv. För mig händer det ju knappt någonting i äggstockarna utan sprutor (har ju sällan egen äl) så vid mitt första ivf fick ajg faktiskt börja på tag 12 eller så i cykeln. Men det var första gången han hade gjort så (H), men det gick utmärkt. 

Jag brukar också få lite olika, 7 eller 10 tabletter. Jag har inte riktigt listat ut vad det beror på, men det jag kan tänka mig är att det har med hur tjock slemhinnan är och hur pass "nära" man är riktig mens, typ. Men hur som så verkar det kvitta om man får 7 eller 10, bara man får mens vilket är syftet med tabletterna.
    Du skulle ju kunna ringa å säga att du fått mens nu, och höra om du kan börja med sprutorna nån dag innan. Den kom nog kanske 2-3 dagar tidigare än vad dom räknat med.
  • Cahela

Embla: du är så gullig som svarar direkt, jag uppskattar det verkligen!
    Jag ska ringa imorgon bitti och höra efter när jag ska börja spruta....vill veta att det är en riktig mens som kommer igång och inget litet småskvättande...
    Hur är det med dig?

Gift med A.
  • DjurgårdsRutan

Hej. Vid PESA går de in i Testikeln och tar ut vävnad, som förhoppningsvis innehåller spermier. Min sambo fick lokalbedövning och kände ingenting, vilket var skönt.

3 ägg hade blivit befruktade, så hoppas att någt av dem delar sig som de skall så att det blir FET i morgon.

Ha en trevlig helg allihopa. Kram

Svar på tråden Vi på CvL fortsättningen