• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Fru Lycklig

Fru H: Skönt att allt såg bra ut hos bm.

Septemberängel: När är nästa kontroll för dig? Hoppas lilla envisa har vänt sig.

Vera: Känner igen mig. På morgonen kan jag inte knyta ihop händerna för då är jag så svullen om fingrarna. Tårna är även som prinskorvar. Har till och med fått köpa ett par nya stövlar i en storlek större.

Vanillie: Mysigt med TUL idag.

MissLillis: Kan också känna att lill* trycker på urinblåsan, men det kittlar mest, det gör mig inte så kissnödig ännu...
    Hade tänkt gå ut på rean för att också kolla kläder i strl.50, men då verkar det inte vara någon ide.

Jag är nu i vecka 36 och då sägs det att magen kan sjunka ned, väntar på att det ska ske om det nu gör det.
    Har ni märkt något?f

Har ni packat bb-väskan? Med vad i sådana fall? Jag har inte börjat

• Lycka1012

Fru H; Om hjärtljuden håller sig så höga är det nog en liten tjej som flyttat in Minis hjärtljud har sjunkit och hållit sig runt 130 de senaste mätningarna (från att ha varit 140-150 i början). Skönt att järnvärdet hade stigit!

Septemberängel; Det kommer gå bra, även om de måste vända på bebis. Jag håller mina tummar! Kram!

Vera; Känner igen mig. Fötter, vader och fingrar svullnar på kvällarna. Känner även ibland att jag inte lyckas syresätta mig ordentligt, det är som att man andas och andas men det är ändå inte tillräckligt. Men, det är det värt

Vanille; Kul med TUL! Och det är klart att de skulle ha sett om det var en kille vid det här laget. På mini var det jättetydligt v.19. Är övertygad om att 2010 blir det bästa året nånsin

MissLillis; Det ligger ett barnens hus i Nacka, bakom Forum. Var i sthlm bor ni?

Fröken lycklig; Nope, inte packat den. Väntar nog några veckor till

Vi var hos bm idag. SF-mått var 30 och hjärtljuden 132. Dessutom har vi spenderat några tusenlappar på Babyland Blev blöjhink, amnings BH, lakan, plastad frotté, vyssanlull-fötter och lite annat. Är så mysigt att gå tillsammans och handla till lilla älsklingen. Vad man har längtat...

Jag och mini ligger väl sist här, vi har 52 dagar kvar till BF. Ni andra får komma med tips till oss sen

• Kuddig

Hej
    Nu var det ett bra tag sen jag var inne och kollade här.. Men det ser ut som de går bra för de flesta av oss.
    Själv mår jag rätt bra är ledig under julen så då får jag vila och de mår jag väldigt bra av.
    Så tröttheten och foglossningarna är inte så hemska just nu.
    Jag kommer dock jobba 3 veckor heltid till innan man får gå hem.

Jag börjar nojja att bebisen kommer titta ut snart...är i vecka 35 nu så det är ju ett tag kvar.
    Alla mina värden är bra och så.
    Jag har också problem med att samla vätska, och att mina fingrar värker hela tiden med på morgonen är det hemskt...kan varken böja dem eller räta på dem. .

Jag har inte packat väskan. Jag undrar också vad man ska ta med sig och vad som behövs...Vore kul om någon vet eller har tips! Skulle kännas bra att ha den klar snart.

• MissLillis

48 dagar kvar.

Min mage har faktiskt sjunkit lite om man jämför med två veckor sedan... även min mamma reflekterade över detta.

Fröken Lycklig, det jag tittade efter var bodys med knäppning fram på magen och det hittade jag inga av (fanns på HM men inte på rean).... var på Kapp Ahl, HM, Lindex och Åhlens City. Det fanns däremot en hel det bodys med typ två knappar på varje sida av nacken, det fanns också en del pyamas i "små" storlekar 50-62, så någon sådan ska jag nog köpa.  

Bor på Lilla Essingen, så vi kan kanske ta en tur med bilen till Nacka. var det någon rea på Barnens hus (alltså på sånt som "vi behöver")?

Var också inne i en bebis butik idag och drömde lite.... ska nog gå dit i helgen och shoppa spjälskydd, madrass till vaggan och ett litet täcke.

Tänkte fråga imorgon på vår sista föräldrarkurs, vad vi behöver ta med oss, tex behövs kläder till Harry eller är det bara för hemfärden, blöjor osv. Annars är det väl sköna kläder till en själv och mannen (om han får bo över), tofflor att hasa runt med, godis, dricka, mat/frukt, kamera, mp3 spelare, någon tidning/bok, bilbarnstol, filt till bebisen, patientbricka, journal, kanske min sköna kudde............. Vet att min kompis alltid har med sig varm nyponsoppa i termos, när deras andra kom och jag passade 1an, var det sista de gjorde innan de åkte in, att koka nyponoppa {#lang_emotions_smile}.

• septemberängel

Ja nu ni är de nära tills våra små älsklingar tittar ut i stora världen..

Fröken: I morgon kl 13 är de dags för bus med bebis..

Jag har packat BB väskan kunde inte låta bli
    Lista till er som ville:

Bindor TJOCKA
    bebiskläder 2 set..
    trosor
    Innetofflor (köpte de otroligt snygga på Ikea för 19 kr) tips av kompis om de blir blodiga så bara att slänga)
    mysbyxor till mig och mannen
    ammningskupor
    Ammnings "nät"/bh (tips av kompis finns på apoteket... tydligen gudomligt skönt i början.)
    necessär med allt som behövs tänk att man måste ha tvål med sig...
    Kamera
    Vetevärmare

Sen har jag inte heller kommit längre, men känns som de viktigaste iaf de kommer tro att jag flyttar in. Sen har jag fått tips om att ta med egna Panodil för de är tydligen lite snåla med den varan...

Hoppas lilla listan hjälper lite hihi...

Tack alla som håller tummarna i morgon!!

kramar till morsorna..

• septemberängel

Miss: hihi vilken rolig kompis stå och koka nyponsoppa mitt upp i allt..

Jag har fått dille på kall nyponsoppa nu däremot... så gott när man är sugen på nått!!

• MissLillis

Oj vilken lista Fru Hagelin, känns som man måste ha värsta resväskan med sig {#lang_emotions_laughing}, men väldigt bra saker.

Idag kom vår granne (60 år) in med en vinflaska (är vinkännare och har byggt en vinkällare i sin lägenhet (isolerat ett rum och installerat kylagregat)), brukar göra det varje gång vi har "tagit hand om han tidning". Han upplyste mig om att jag kunde ta ett glas då och då och att barnmorskornas propaganda mot alkohol var överdriven. Lät honom hållas, men tänker inte smaka på vin på ett bra tag......

• Fru Orange

sol: Härligt att gå och handla, vi åker till Sundsvall på lördag och kommer att gå några timmar på IKEA på söndag men eftersom jag har såna problem med att gå nu har jag gjort en inköpslista så vi vet var allt finns att hämta och vad man måste fråga personalen om ... Maken frågade om jag hade haft tråkigt ! Skulle gissa att det inte blir så mycket mer shoppat när vi är nere då makens A-kassa ännu inte kommit igång så det börjar bli knapert nu men vi hoppas på att det ska hinna ge sig innan januari är slut.

Jag har också mycket vatten i kroppen, men på morgnarna är det ganska lugnt men fotknölarna var ett tag sedan jag såg - sa det till BM idag att det är tur att jag alltid har gillat stora skor så att jag inte har behövt köpa något nytt men huva va' trång de är att få på sig .
    Har också det där problemet med att det känns som om man inte får tillräckligt med syre - en gång var det så illa att vi åkte ner till vårdcentralen och mätte upp syresättningen och då låg den på 98-99% så det är bara som det känns som tur är .

Läkaren ringde mig i morse då min sjukskrivningsperiod går ut i morgon och fr o m onsdag är jag sjukskriven på heltid - tack och lov. Det har bara blivit jobbigare och jobbigare de sista veckorna, kryckorna har blivit flitigt använda - framför allt på nätterna när höfterna inte bär när jag går på toa. Har fått kramp i höger sida av ryggen men det har blivit lite bättre nu när jag har varit hemma sedan julafton .

Vanillie: Skönt att allt såg bra ut - är fortfarande lika avis på er som får göra TUL {#lang_emotions_tongue_out}.

MissLillis: Då jag bor i en by med ca 460 invånare kan man förvåna sig över utbudet här ibland, förra torsdagen gick jag ner på en av de få butiker vi har som bl a säljer kläder och fyndade 2 bodys och en jättesöt pyjamas, det dyraste kostade 49:- och när jag har tittat på nätet har allt kostat runt 70-80 kronor så jag var så nöjd så . Men visst borde de kunna rea ut lite små bebiskläder under mellandagsrean också!!!

Fröken Lycklig: Tror inte att mina bebismagar (då jag väntade pojkarna för typ sådär för 300 år sedan ) har sjunkit ner förrän ett par veckor innan förlossningarna så inte förrän jag har varit i slutet på vecka 37+ eller början på vecka 38+. Självklart är det olika för alla...

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Vanillie

Fröken lycklig: Jag ska packa BB-väskan så fort det bli Januari hade jag tänkt! Ska nog inte ha en massa prylar med mig utan bara det nödvändigaste hygiengrejerna, kläder till oss och bebisen och så.

Tycker vissa verkar packa mer massor av saker. Men här på BB finns allt man behöver till bebisen. Som tex blöjor och annat sånt.
    Finns också cafeteria om maken blir hungrig eller om jag blir godissugen!!

Min mage ha också sjunkit lite. Eller som min kära make sa igår, -tycker din magen har börjat hänga lite!!!
    Han fick en mördande blick så han skyndade sig sedan och sa -alltså, jag tycker den har sjunkit!!

kuddigt: Det verkar jobbigt med vätskan! Än så länge har jag haft tur ang. det! Har nog inte samlat på mig någon vätska ännu.. vigselringen är fortfarande lite för stor! Men det finns ju tid kvar...

Fru hagelin: Vi gick på IKEA hela söndagen och köpte det sista till bebisen i möbelväg!
    Vet inte vad jag tänkte på när vi åkte hemifrån och jag drog på mig mina högklackade stövlar!
    REN IDIOTI!! Behöver jag säga att jag knappt kunde röra mig när halva dagen gått!!!

Jag har blivit väldigt tankspridd det sista har jag märkt! Vet inte om det bero på den berömda graviditetsglömskan eller om jag bara har massor av tankar i huvudet!
    Två gånger det senaste har jag tex varit på ica och glömt varor kvar på bandet som jag vet att jag betalat för! Så drygt när man kommer hem och upptäcker det!

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3