• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Fru Lycklig

Hej alla!
    Vanillie: Jag blir också väldigt trött dagen efter man har gjort något speciellt, som t.ex nyårsafton. Det tar nästan ett dygn att återhämta sig.
    Vanillie och Kuddigt: Kan det inte va förvärkar ni känner? Jag har egentiligen ingenaning, vild gissning...

Skönt att vi nu kommit till 2010. Det känns bra.

Kuddigt: Jag har också lite mer saker att köpa till bebisen. Behöver mer kläder och ska även inhandla en del på apoteket, såsåom salvor, alvedon och termometer, mm.
    Har också svårt att hitta någon bra sovställning, men mest beror det på halsbrännan tror jag.

Ska man ha örontemp eller "rumptemp"? Vad har ni?

Septemberängel: Skönt att lill* vänt sig själv och hoppas den nu ligger kvar så.

• Semlan10

Hej!
    Håller med om att det känns väldigt skönt att ha nått 2010 med bebisen kvar i magen Nu är det mesta klart faktiskt, återstår lite småinköp, packa väskan och fixa med Försäkringskassan. Tänkte anmäla föräldraledigheten idag men den funktionen på sajten var stängd idag?? Tydligen något underhåll.

Jag börjar också få molvärk ibland, men det är inte som sammandragningarna för det är mer ihållande. På nyårsafton blev jag lite orolig ett tag för jag hade rätt ont både i magen och runt ländryggen, men sen avtog det framåt kvällen.

Kuddigt, heltid skulle jag aldrig klara av att jobba nu, undrar hur jag ens ska klara de två veckorna på 50% som jag har kvar... Men det går väl. Blir inte så mycket eller bra sömn här heller, får så ont i ryggen. Men det är väl så så här mot slutet

Fröken lycklig, jag var inne på örontemp först för jag tyckte det verkade så smidigt, men sen hörde jag att de inte är lika exakta. Så det blev en rumptermometer till att börja med, kanske köper en örontemp så småningom när barnet blivit lite äldre.

• Vanillie

precis som vera så tänkre jag satsa på rumptemp den första tiden. Med sen får det bli örontemp. Startade en tråd om olika termometrar och rumptempen verkade alla rekomendera pga att den gav den axakta tempen.
    Frågade även om napptempen som jag läst om, men den verkade vara riktigt usel!!!

Fröken lycklig: Ja det är säkert förvärkar som börjar komma och bli mer smärtsamma! Bara till att stå ut! Känns ändå lite kul för det är ju ett bevis på att BF börjar närma sig!!

Snart är h*n här!
  • Kuddig

Vera72: Jag har också ihållande värk i nedre delen av magen...Men då kanske de är nå man får stå ut med...men de kanske inte behöver betyda att de är på G kanske eller? Man blir lite nervös...jag har ju iaf 4 veckor kvar.

Jag har lite problem med att veta vad jag ska köpa....typ salvor och oljor...Hmm
    Barnolja antar jag men sen då? Jag känner mig så ny på hela det här området...då jag inte ens har nå vänner som har barn än typ.
    Men en termometer kan vara bra att skaffa så de får jag se till att göra.

Jag hoppas bebisen stannar kvar inne ett tag till så man hinner fixa sakerna och packa.

Jag tycker de är såå spännande men lite läskigt...tänk så länge man väntat på detta! och snart så kommer det en liten bebis som är MIN!!! ojoj
    Overklig känsla...men underbar

• MissLillis

Kom på ikväll att vi bör nog köpa en paket blöjor..... har varit så inne på kläder etc. så jag glömt något sådant viktigt.

Jag tänker nog köpa en öron termometer, känns smidigare. Bör ju även funka om barnet sover. Napp termometer har jag hört ska vara svårt.

Har nu haft huvudvärk i en dag följt av migrän i två dagar.... så jäkla segt, tror den är på väg bort nu men trodde det i förmiddags också. Har det "ganska ofta" annars men har sluppit det när jag varit gravid {#lang_emotions_smile}.

Var på Ikea och Heron city idag, kaos, va nära att smocka till en kvinna som trängde sig i MCD kön, man kan inte tränga sig före en gravid kvinna som dör av hunger och håller på att svettas ihjäl och även har migrän........ 

• MissLillis

Hoppas det går bra för Syssling och Popcornpysen och era bebisar, att de växer och mår bra {#lang_emotions_flower}.

Snart lär det bli fler bebisar i tråden.

Ibland när jag ser mig i spegeln så inser jag att det ligger en lite i min mage och fattar ingenting. Sambon och jag pratade ikväll om att det är svårt att förstå att det snart kommer en bebis och att jag sen ska vara hemma över ett år från jobbet.

• septemberängel

Miss Lillis: Haha slåss i kön låter som mig.. jag blir så lätt irriterad på människor i affärer mm... har ju för fan noll hänsyn... haha!!  min man går lugnt brevid, ta de lugnt hjärtat... hihi.. hemma är jag desto tåligare tack och lov så min man står ut med mig.. Jag fick faktiskt beröm häromdagen, att han trodde jag skulle vara mkt värre... {#lang_emotions_surprised} än jag varit. Min mage är oxå större än jag tror kan jag säga..

Vår bebis fick i Julklapp av moster : termometer (rumpan) och lite små saker... var lite kul för termometer hade jag inte kommit till...

Har hört att salvan Bepanthen är en gudagåva till röd rumpa och såriga bröstvårtor så ni vet.. de var den ända man ska behöva i början.

Nu har vi målat spjälsäng och köpt fin förvarin till skötbord mm, så roligt när de börjar se färdigt ut. Samtidigt vågar jag inte göra så mkt mer innan ankomst av bebis.

Vad jag LÄNGTAR nu!!!! Ha en bra dag!!

• Fru Lycklig

Tack för kommentarerna ang termometer. Jag tror också att det blir en remptermometer till att börja med.

Ska också köpa blöjor snart. Fick några i startboxen från babyland, men de kommer ju inte att räcka så lång tid.

Jag kommer att köpa babyolja och någon kräm för ev röda rumpor ex Bepanthen eller Inotyol. Har inte riktigt koll på skillnaderna. I sjukvården använder vi mkt Inotyol, så det kanske blir den. Ska kolla på apoteket vad de tycker.

Amningsinlägg kan ju också vara bra att ha hemma innan bebisen kommer.

• Lycka1012

Shit flickor... Har vägt mig... Jag har gått upp nästan 20 kg Säger de inte att man går upp 0,5-1 kg/vecka de sista veckorna? Oj oj oj.... /Flodhästen

• Vanillie

sol78: Haha.. jag vågar knappt ställa mig på vågen längre.. Förhoppningsvis är det vätska som rinner av oss så fort bebisen är ute! Annras får vi starta en bantar-tråd i februari!
    Tror jag ligger på ca 15 kg upp, men dom flesta säger att det mesta satt sig på magen. Vet inte om dom bara vill bara snälla eller om det faktiskt är så! Får väl hoppas dom är ärliga!

Snart är h*n här!
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3