• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • MissLillis

Ännu en långlunch {#lang_emotions_smile}........
    Hittade en "ny affär", Cubus, och de hade såååååååå söta bebiskläder och på REA också {#lang_emotions_laughing}. Fast har nu kommit på mig själv att jag bara köper söta ljusblå och bruna kläder, trodde jag skulle köpa lite mer tuffare kläder.... men det finns ju bevis hemma i byrån att så är inte fallet. Han får väl vara söt när han är liten och sedan bli lite tuffare när han blir 1.

Nu "delar" vi på ett winerbröd, mums, min nya passion.

• Vanillie

miss lillis: Jag var med en sväng på cubus idag! Massa babykläder på rea. Men nästan inget neutralt och jag vågar inte riktigt köpa ALLT i rosa...

Ja, det är sött med söta kläder på dom så länge dom är bebisar.. sen kan man tuffa till dom!

• Semlan10

Vanillie, högklackat hade jag inte klarat 5 minuter i! Fick skoskav när vi var ute idag trots att jag hade de rejäla vinterkängorna, det är väl för att fötterna har växt. Är helt slut efter vår shoppingtur men nu har vi det mesta tror jag. Skönt!

Jag har skrivit en lista för BB-väskan men inte packat den än, tänkte också göra det efter nyår. Iaf ta upp väskan från källaren Min lista är ganska lik Septemberängels. Det där amningslinnet från Apoteket har jag också hört ska vara bra men jag har inte sett det i något Apotek? Tycker det är svårt med amings-BH för alla säger att man inte vet vilken storlek man kommer behöva. Men nåt vill man ju ändå ha med till BB, funderar på ett par billiga linnen från H&M eller Lindex. Billiga tofflor låter ju smart, hade inte tänkt på det där med blod..
    Jag kommer packa rejält med snacks och godis till sambon, det finns ju att handla där men skönt att slippa tänka på det då. Och tandborste och tuggummi, misstänker att jag kommer bli vansinnig om han har dålig andedräkt när vi ska profylaxandas Mobil och laddare ska också med så man kan informera omvärlden om miraklet

Besöket hos Bm idag gick bra, hjärtljuden var över 150 även denna gång. Undrar om man vågar tolka in något i det? Hb hade äntligen börjat stiga, ligger på 106 nu. Men de vill att det ska komma upp i 110 minst innan förlossningen. SF-måttet var 31, tycker det ser ut som den halkar efter lite på kurvan nu men hon sa att det var normalt.

Min mage har inte sjunkit vad jag har märkt, fast den har varit ganska låg hela tiden. Men bebisen har inte fixerat sig än så det kanske dröjer tills dess?

• septemberängel

Bh näten får ni fråga efter i kassan... som sagt tipsad om att de är bästa som uppfunnits i början..

Kan väl gnälla lite här oxå, i morgon ska vi in till förlossningen och vända på vår lilla bebis som ligger i tvärläge.. Usch vad jag är nervös!! något positivt för de med sig vi får ett UL innan så vi kan titta in till älsklingen. Så håll tummarna för den livrädda mamman i morgon!!!

Annars såg allt bra ut hos BM idag...

Vanillie: Vilket givmilt bb ni har vi får snällt ta med blöjor och bindor... snålisar!!

Man är ju otroligt duktig på att inse sina begränsningar... jag vet inte hur många gånger jag tar fel skor, eller byxor som nästan spricker... man är halvdöd när man kommer hem sen... Usch nu börjar jag bli riktigt less!!!

Hoppas ni andra är vid bättre mod..

• Fru Orange

Vera: Jag äter en mandarin varje kväll tillsammans med min järntabletter jag tar då, nu har det äntligen gjort susen, var uppe i 126 igår . De är det sista jag gör innan jag borstar tänderna så att jag vet att det gått tillräckligt många timmar innan jag drack mjölk eller té. Har ändrat rutinerna några gånger för att se om det hjälper och det här sista gjorde susen .

septemberängel: Du har mina tankar och tummar imorgon - är säker på att det kommer att gå finemang!!!

Här blir det inga rosa bebiskläder alls - inte ens om det skulle visa sig att det är en liten tös, hon får nöja sig med andra färger tills hon är stor nog att själv säga vad hon vill ha för färg (har i hela mitt liv ogillat rosa ), här köps mycket orange däremot, stackars barn ... Tur att de inte kan protestera {#lang_emotions_dreamer}.

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Lycka1012

Jag har också shoppat lite på Cubus - innan rean dock... Köpte en ljusblå body som det stod "daddys little star" på och en blå pyjamas med texten "when I grow up I wanna be like my daddy". Båda slog jag in som julklappar till min man och skrev "God jul pappa önskar Mini"

Min mage är högt upp än. Trycker mot lungorna och revbenen.

Vera; Tror på en liten tjej för er!

• Vanillie

septemberängel: Lycka till idag!! Det kommer säkert gå fint!!

Fru hagelin: Och jag har alltid älskat rosa.. hihi! Är riktigt tjejjig av mig!

• MissLillis

Ja, Cubus hade antingen ljus rosa eller ljus blåa kläder, hittade dock en dräkt i brunt och vitt, tänkte jag skulle väga upp lite mot det blåa.... men den dräkten tyckte sambon var lite tråkig...... så tydligen är vi inne på blått båda två.

Var på sista föräldrarutbildningen igår och då det pratades om amning, barnmorskan tyckte vi skulle börja försöka "hand amma" redan nu {#lang_emotions_surprised}, sambon såg ut som han skulle kräkas när jag frågade om vi skulle försöka senare på kvällen. Fick också se en propagada film för amning.
    Sedan pratades det lite om vad vi ska ha med oss och tydligen har de inga kläder till bebisen..... jag tyckte det skulle vara behändigt med landstingskläder när man är där och sedan byta till sina egna när man åker hem. Men enligt mitt BB så hade det en possitiv effekt om man fick klä barnet med egna kläder från första början....

Septemberängel, läste någonstans om en barnmorska som rekomenderat någon som hade "felvänt barn", att stå på händer så länge som möjligt för då vänder barnet ofta sig. Hon hade testat med hjälp av två män som hade fått hålla upp henne och det hade lyckets. Låter som en väldigt kul syn men ganska omöjligt. Hoppas det funkade på sjukhuset.

Såg en skjorta på HM igår där det stod Dad+Mom=Me   tyckte den var söt.

• septemberängel

Dagens rapport: När vi kommer in till förlossningen och ska vända Lilla Envisa efter en sömnlös natt, så ligger den så fint med huvudet neråt.. Förmodligen har den legat så ett tag bara svårt att känna... Så skönt att vi slapp vända!!! Fick ett studiebesök och UL samt hjärtkoll. Sen en god frukost innan jag fick åka hem igen.. Så dagen blev inte så farlig!! Har fått massa gjort här hemma i stället känns skönt!!

De där med stå på händer känns som de skulle vara en omöjlighet för min del.. man är ju inte så smidig numera...hihi...

Tack alla för tummarna, de kanske var de som hjälpte.

Och ha en riktigt mysig Nyårsafton i morgon, och tänk 2010 är vårat år att äntligen bli mammor..

• Fru Orange

Vilken liten buse/busa Skönt att du slapp vändningsförsök men kul att få smygtitta en extra gång (blir som vanligt alldeles avundsjuk ).
    Eller hur det inte skulle funka att stå på händerna, jag som vinglar bara jag står på fötterna just nu (idag är det svårt att tro att man varit gymnast ) {#lang_emotions_sunny}

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3