• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Herr Hagelin
    septemberängel skrev 2009-12-20 22:54:40 följande:
    Herren i tråden: Haha ja men ni är bra på så mkt andra saker.. hihi...God Jul och ta hand om frugan i  och gör som hon säger..
    ja vist e vi ganska bra ibland.
    jag ska göra mitt bästa som jag brukar. så får man bara hoppas att hon tycker det är tillräckligt bra.

man vet ju inte nu förtiden med alla hormoner..
  • septemberängel

Herren: Nej de är ju lite svårt att veta vad vi damer tänker... min man försöker och lyckas hyfsat.. men i bland förstår han inte riktigt.. haha...

Fröken lycklig: Jag har då tänkt knipa!! över nyår sen får bebis gärna titta ut.. overkligt att de bara är npgra veckor kvar!!

Ha en bra dag alla !!

• MissLillis

Jag tänkte också knipa över nyåret. Imorgon ska vi titta på Harry, ska bli kul att se hur han har det där inne.

Idag var vi på MVC kontroll, allt var bra, magen ligger på den lägre kurvan, blodtrycket hade gått upp men då hade vi halvsprungit från tunnelbanan då min sambo "varit smart" och bokat 8,00 tiden (tidigare uppstigning). Det kom upp några kontrollfrågor i hennes dator som hon var tvungen att ställa för att komma vidare... kändes som hon tyckte det var lite pinsamt..... Har du börjat röka och hur mycket alkohol dricker du. Sedan frågade hon om min inställning till amning.
    Föresten hur ofta tar ni "urinprov", det är väl där man får veta äggvita??? Jag tog det v 23, alltså nästan 10 veckor sedan. Järnvärdet har jag inte heller tagit sedan v 25.

I lördags hämtade vi vagnen så nu har vi provkört lite i lägenheten {#lang_emotions_laughing}. Ska bli kul när det ligger en Harry där i.

• Herr Hagelin
    septemberängel skrev 2009-12-21 08:40:10 följande:
    Herren: Nej de är ju lite svårt att veta vad vi damer tänker... min man försöker och lyckas hyfsat.. men i bland förstår han inte riktigt.. haha...Fröken lycklig: Jag har då tänkt knipa!! över nyår sen får bebis gärna titta ut.. overkligt att de bara är npgra veckor kvar!! Ha en bra dag alla !!
    ja man måste ju leka tankeläsare ibland. funkar iblan o ibland inte.
  • Fru Lycklig

MissLillis: Jag har tagit urinprov och järnvärde varje gång jag varit hos bm. Känns skönt att kolla eftersom jag är så svullen, vilket borde öka risken för havandeskapsförgiftning. ( inte järnvärdet). Skönt att allt såg bra ut hos bm.

Självklart ska även jag knipa. Nu ska jag vila. Trött, slut och svullen efter helgen.

• Fru Orange

Kollar järnvärde och lämnar urinprov varje gång vi är hos BM och som ni vet är vi ju där ganska ofta...

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas♥¸.?°´¯)
  • Semlan10

MissLillis, jag får kolla järnvärdet varje gång efter som det är så dåligt. Men vanligt urinprov var länge sen, men har fått lämna urinprov till labbet ett par gånger pga misstänkt UVI och alla sammandragningar.

• MissLillis

Får komma ihåg att fråga varför vi inte tar urin prov och järnvärde, nästa gång. Blodsocker får jag minsann ta varje gång även att det är lågt hela tiden. Har heller inte fått uppge vikten på länge.... men den skriver jag upp själv i alla fall.

BM frågade också min sambo hur länge han tänkt stanna hemma (han har tänkt de 10 dagaran "man får"), hon tyckte 10 dagar var lite och han skulle överväga det.... Hur har ni andra tänkt? jag antar att 10 dagar kommer gå suuuuuuppppppppper snabbt.... och sen är man ensam med ansvaret hela dagen. 

• Vanillie

Jag lämnade ett urinprov på inskrivningen, sedan dess har jag inte lämnat någongång. Järnvärdet kollades också på inskrivningen och sen i vecka 19.
    Det enda min BM gör varje gång är väger, kolla blodtryck, lyssnar på bebisen, mäter magen och nu mer känner hon hur bebisen ligger.

Miss Lillis: min bm frågade också sist hur det var med alkoholen och rökning och sånt. Kanske nått dom måste göra? Jag blev ganska förvånad när frågan kom. Det känns ju så givet att varken dricka eller röka!

• Fru Orange

Vanillie: Har du inte läst den där broschyren om hur många gravida kvinnor det är som dricker alkohol? Det är skrämmande stor procent . Efter jag läste den så måste jag säga att det är konstigt att de inte tar upp frågan mycket tidigare.

Berättade jag det förresten att vår vikarieBM sa att det är ingen idé att känna hur bebisen ligger än eftersom den har så mycket plats att röra sig än så länge och det är långt kvar tills den kommer att lägga sig med huvudet neråt . Och eftersom det var så kunde det också vara svårt att hitta hjärtljuden... Vi har åsikter om vår ordinarie BM men denna kanske skulle ta och läsa på lite...

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3