• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • MissLillis

Japp, vi har valt BB Stockholm, hoppas det nu blir bra {#lang_emotions_smile}.

Min Harry har börjat göra sig mer "smärtsamt" tillkänna, istället för buffar är det nu mer som om han tar tag med hela kroppen och riktigt trycker utåt med foten (eller vad det nu är), nästan så man får stanna till lite. Igår tror jag han höll på vid min navel som är "ganska djup"fortfarande, kändes som den höll på att vända sig ut och in och sprängas {#lang_emotions_surprised}

Har en fundering kring föräldrar utbildningarna..... det är ju inte direkt deras jobb att hålla föredrag för stora/små grupper utan de är ju oftast ganska nära bara ett par och stöder. Det här med att hålla presentationer kanske inte är så lätt och blir så naturligt då...... De som håller profylaxkurserna är ju vana vid detta då det är deras huvudsakliga jobb.

• Vanillie

misslillis: Jag har också en navel som går inåt fortfarande men här om dagen när bebisen trycket ut just vid naveln så vände den sig utåt!! Blev så paff! Och att det hände precis när jag låg och tittade på magen! Men så fort hon tog bort foten eller vad det var så sjönk naveln in igen!

Var hos BM idag. Hjärtljuden var 158! Typiska flickljud sa bm. Allt annat såg bra ut så jag firade lite med att handla rosa bebiskläder efteråt!

• septemberängel

Godmorgon på er..

Vaknade alldeles för tidigt i dag kl halv 6 gick de inte att ligga i sängen mer... hade lite små ont som mensvärk så jag antar att de var en släng av förvärkar... men har gått över redan. Km just på att de är julafton nästa vecka... känns helt overkligt!! man har lite annat att tänka på numera..

Idag ska jag sätta i gång med barnrummet igen och göra ett ryck... hur går de för er andra donar ni nått?? jag tycker de är så mysigt att små fixa lite...

MIss lillis: Vänta bara tills de skall prata om sex efter förlossningen... haha då kände jag mig som 10 år och satt på Biologi lektion... är ju trots allt vuxna människor de pratar inför.. om de har samma upplägg som våra BM dvs..

Vanillie: Mysigt att kunna köpa lite flickkläder... finns ju så otroligt söta!! vi tror ju vi får en liten kille så jag vågar inte chansa... har däremot inhandlat ett par gröna byxor..

I går var vi på studiebesök på BB OJ vad många som ska ha barn här i Kalmar i januari... vi får nog slåss om de 6 rummen som finns.. . Var bra med lite info även om vi inte fick titta runt.. men de blev ganska verkligt helt plötsligt... herregud jag har ju bara 39 dagar kvar.. om man inte lyckas få snitt då... Men lilla envisa ska nog skutta neråt innan den 29e...

Ha en bra dag och helg tjejjer..

• Semlan10

MissLillis, vi hoppas på SÖS (eller möjligtvis Södra BB), där vi har en prioriterad plats.

Septemberängel, på vår föräldrautbildning sa BM inte ett ord om sex efter förlossningen! Hon kanske var blyg Fast hon var inte lika rädd för namnen på delar av den kvinnliga anatomin som Sols föräldra-BM!

Vi planerar att fixa lite med det blivande barnrummet nu över julledigheten. Eller rättare sagt, jag planerar och tjatar och sambon segar sig... Rummet har varit arbetsrum med mest hans grejer, och han har sina kläder i garderoben där, så alltså blir det mest han som måste röja. Plus att jag inte orkar göra något tungt. Jag har skrivit en lista på allt som ska göras - en av punkterna var att röja ut en del av garderoben som var full av sånt som kan förvaras i källaren, typ gamla sovsäckar. Han har hållt på med detta hela veckan och är fortfarande inte klar??? Märkligt hur olika man kan vara, om jag gör en sak som att rensa garderoben börjar jag och jobbar tills det är klart. Medan S röjer i 5 minuter och sätter sig sedan framför datorn för att surfa en stund, bär sedan ner en pryl i källaren och nästa dag en pryl till... Otroligt ineffektivt! Hmm, märks det att jag är en aning irriterad??

• septemberängel

Vera: Ja de ska gärna ta lite tid.. jag vill att vissa saker ska hända helst i går.. så man kan lätt bli lite irriterad i bland.. men de här väl till haha... dessa karlar..

• MissLillis

58 dagar kvar {#lang_emotions_smile}.

Vera min sambo är också sån..... han kan jobba två minuter sen ska han bara "läsa två sidor" och så håller det på. Tillslut blir det att jag gör det för jag orkar inte med att det går så långsamt. Jag vill hellre göra det med en gång och sedan kan jag läsa hur mycket bok jag vill, men vi är väl olika. I och för sig så är han en riktig "maskin" på jobbet, väldigt strukturerad, så han kanske behöver ta det lugnt hemma.

Septemberängel, min BM sa att vi fick skriva ut lite papper på måndag (när vi ska dit), när hon fick höra att vi skulle åka bort över julhelgen. Men jag "hoppas inte", jag behöver okupera ett av era rum i Kalmar över julhelgen.

Jag/vi håller på att fixa med Harrys rum, vilket är ett gästrum. Rummet var redan lägligt målat i ljusblått, så det gör vi inget åt. Sedan kommer gästsängen få stå kvar (min sambo har redan bokat den, när Harry kommer att ligga och gallskrika i vårt sovrum {#lang_emotions_undecided}) och vi har också en spjälsäng och min begagnade gungstol i rummet. I onsdags monterade vi ihop en byrå från MIO och i helgen tänkte jag tvätta hans kläder och lägga i lådorna.... sen har jag köpt tre färgglada hyllor som vi får sätta upp i nyårshelgen..... sen hade jag nog inte tänkt göra så mycket mer. Skötbord blir det inget, det får bli på bänken i badrummet.

• Vanillie

Hihi, verkar som om vi har aning smålata karlar allihop när det gäller att röja upp!

Vi blir förhoppningsvis klara med renoveringen av vårt fuktskadade källarrum nu i julhelgen. Dit ska sakerna som nu står i bebisens rum flytta. Så snart är det fritt fram att börja inreda!
    Det enda som redan står klart är garderoben, där i ligger sakerna till bebisen vi köpt hittills!

Till och med vi här i södra sverige har fått en del snö så jag gav mig på att skotta uppfarten tidigare. Fast sambon förbjöd mig!
    Nu kan jag ångra mig när ryggen värker och magen spänner! Det var nog en lite för tung ansträngning just nu! Men vill inte riktigt inse sina begränsningar när man är gravid!

• MissLillis

Ja, jag tror inte heller jag inser mina begränsningar riktig ännu. Igår sa min ledare på träningspasset att det märks att min kropp blivit tyngre och inte orkar lika mycket............ men nu är ju terminen slut så får väl träna lite hemma istället.

Nu hade de ringt från BRIO butiken och sagt att min vagn hade kommit lite tidigare, vi skulle egentligen hämta den den 15 jan. Så om vi hämtar den (och betalar) innan nyåret så får vi 300 kr i presentkort....... antar att jag ändå måste köpa regnskydd så det kanske det är värt........ och det är ju bara 15 dagar tills vi skulle hämtat den i alla fall. 

Nu ska jag springa ut och köpa frimårken, posta julkorten, köpa en våg och ett rött sidenband att "slå in min mage i på julafton".

• Popcornpysen

Hej!
    Igår natt kl 0.50 gick mitt vatten o kl 2.03 kom den första tvillingen o kl 2.04 kom den andra. Blev förlöst med akut kejsarsnitt då de ena låg i säte o med navelsträngen under fötterna. Det var rätt dramatiskt o min sambo var i stockholm o hade inte en chans att komma hem .Han hade inte hunnit ens om han varit hemma då det gick väldigt snabbt. Jag hade precis gått in i v 31 o tvilling 1 vägde 1480 o tvilling 2 1380 så de är små. De ligger på neonatal båda med andningshjälp ettan med CPAP o tvåan i respirator.

• Fru Orange

Grattis Popcornpysen till era två små! Usch att det ska vara så dramatiskt men nu är de ute i världen och jag hoppas att allt är bra med er alla tre. Många kramar

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas♥¸.?°´¯)
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3