• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • MissLillis

God Jul allihopa {#lang_emotions_laughing}.

Ska gå och väcka min sambo.... han tog "en pause" från "min familj" under Kalle Anka.....
    Sen blir det julbord och klappar. Harry och jag är iklädda en fin röd rosett {#lang_emotions_laughing}.

Igår fick min pappa se när Harry gjorde så min mage hoppade runt... han tyckte det var väldigt kul, första barnbarnet så han längtar ihjäl sig..... och det är vi ju många som gör.

I tisdags när min sambo och jag kom hem mötte vi en granne vid postlådorna ( har bara "kontakt" med vår närmsta granne) och hon presenterade sig och verkade pratsjuk.... hon pekade på min mage och undrade när det var dags......då visade det sig att hon skulle ha barn i maj och grannen under henne skulle ha i juni (och då är det bara 10 lägenheter i huset)..... så min sambo sa att då blir det nog mycket fikande.....

• septemberängel

God fortsättning på er!! Hoppas alla haft de bra!

Miss: Skönt att allt såg bra ut på TUL!! måste vara så mysigt att titta in nu!!

i dag har jag en månad kvar enligt beräkningarna...längtar snart så de blir olidligt!! Men som sagt innan denna julen har varit så mycket mysigare när man kan tänka på att nästa jul sitter vi där med en liten. Tror dessvärre inte vår "Lilla envisa" har vänt på sig så är rädd att de blir vändning.. ska in den 29e och kolla läget! hoppas bebis behagar att flytta till sig innan!!

Ha de gott alla!!

• Fru Lycklig

God Fortsättning till Er alla! Hoppas ni har och har haft en trevlig jul!

Mysigt för er som varit på TUL.

Var hos bm den 23:e. Allt såg bra ut. Magen fortsätter att växa . Det lever om ordentligt i magen. Börjar känna mer och mer sammandragningar. Men lill* ska stanna någon vecka till, hoppas jag.
    Idag är det 34 dagar kvar till bf.

Ha en fortsatt lugn och mysig jul till alla!

• Fru Orange

Nyligen hemkommen från BM och allt såg hur bra ut som helst, t o m HB hade stigit till 126 och det är ju jättebra ! Hjärtljud på 155 och S/F-måttet låg på 32 så bebis har växt på sig bra de sista två veckorna, kom precis ovanför mittlinjen i diagrammet annars har vi legat precis på.
    Nu har vi kommit ner till 47 dagar före BF... Det här är mer spännande än när man som liten räknade dan-före-dan... före doppare-dan

Septemberängel: Hoppas att allt går bra imorgon, ska tänka på dig och hålla mina tummar!!!

Vi har i alla fall haft världens bästa jul! Vi är sååååå nöjda allihop, en riktig drömjul!!!

Önskar er alla en riktigt god fortsättning!!!

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • septemberängel

Fru hagelin: Skönt att allt såg bra ut!!! ..

Tack för tankarna

Jag tror inte bebis ligger som h*n ska tyvärr... men de går nog bra ändå... bara att bita i hop och vända på Lilla envisa..

Ha de bra alla!!

• Semlan10

God fortsättning allihopa!
    Ja nu börjar man komma in på upploppet känns det som
    Jag har börjat samla på mig en del vätska nu tror jag, när jag är uppe på toaletten på nätterna är mina fingrar jättestela och går knappt att röra på. Skor och handskar börjar bli lite problematiska...
    Men, även om man är otålig och kroppen är otymplig så får bebisen gärna vänta några veckor till. Vill gärna hinna klart med allt både här hemma och på jobbet först!
    Imorgon ska vi till BM och sen till Barnens Hus för att handla de sista prylarna. En tur till Apoteket behövs nog också.

• Vanillie

Det närmar sig final för oss!! Vilket spännande år vi har framför oss allihop! Blir 2010 det bästa någonsin!?

Vi var på T-UL idag och fick se vårt lilla mirakel. Bebisen levde runt så mycket där inne att bm hade lite svårt att mäta den!
    Men efter ett par försök kom hon fram till att vår bebis ligger precis på snittet för vad dom ska väga i vecka 35!

Frågade om könet denna gången också, hon sa att det var misstänkt likt en flicka men hon vågade inte lova nått... Undra om dom kan ha fel efter 3 olika utlåtande!? Borde man inte sett en snopp vid det här laget om det funnits en?

Hon kollade också upp polypen idag. Men den såg "fin" ut sa hon och utgjorde inget hinder vid förlossningen så den får sitta kvar till bebisen är ute!

Ha det gott allihopa!!

• MissLillis

Vad bra att allt såg fint ut med "magarna" fru Hagelin och Fröken Lycklig.

Och lycka till imorgon Vera och Septemberängel.

Vera, vad jobbigt med en massa vatten och svullnader.

Jag vill också gå på Barnens Hus, har ingen koll på vart det ligger i Stockholm.
    Idag gick jag lite på rean på lunchen, visste precis vad jag skulle ha..... men varför har de inte satt ner små bodyset på rean då...{#lang_emotions_frown}...... blev lite arg och gick och köpte lunch istället. Trodde jag skulle göra klipp, men får väl gå ut och köpa dem till "fullpris" imorgon istället. Har bara ett set i 56 så jag tänkte köpa till några bodysar i 56 som knäpps "över bröstet".
    Igår kväll gjorde sambon plats för vagnen som ska stå i hallen.... kul att han tog initativet. Sedan har han även börjat planera för att han och Harry ska spela tvspel ihop..... men jag har sagt att det är ganska länge tills dess.

Jag tycker helt plötsligt att Harry har börjat röra sig väldigt mycket, igår när vi åkte bil hela dagen så höll han på som sjutton... sedan hittade han min urinblåsa och låg och tryckte på den....... fick koncentrera mig på att "hålla igen", bus kille {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Vanille, kul att det gick bra {#lang_emotions_smile}, och bra att polypen såg ok ut.

När vi tittade på Harry förra veckan såg jag (tydligen inte sambon) TYDLIGT snoppen och pungkulorna (gick inte att ta fel på) , så om alla tre sagt flicka så tycker jag det vore konstigt om det är en pojk.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3