• Herr Hagelin

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fru Orange skrev 2009-12-10 13:27:00 följande:
    Vi ska ju inte göra om i E.T.:s rum förrän h*n har kommit till världen, maken vill absolut ha barntapeter och då känns det bättre att vänta så vi vet vilket kön vi inreder till, däremot håller jag på med garderoben och alla kläder. Har plockat fram det mesta av de kläder som pojkarna hade när de var små , så vi har en bra start - har dock konstaterat att ett par bodys till behöver vi i stl 50-56.I Jämtlands läns landsting blir man erbjuden ett UL och det är vecka 18-19, alltså rutin-UL, oavsett... Finns inga privata kliniker att gå till heller, en men den lyder under landstinget ändå, det är våra landstingspolitiker som har bestämt det så.
    klart det ska va barn tapeter. cars kanske?? :)
  • Herr Hagelin

hej. jag läste nånstanns om att det kan klia på magen när man är gravid. men kommer inte ihåg vad det va, om det va bra eller dåligt. o nu har jag letat igenom mina babycenter mail men kan inte hitta det.. är det här som kommer ihåg det. jag kommer inte ihåg vart jag läst det heller..
    klåda på magen...??? bra eller dåligt .. å då är det inte jag som har klådan..

• Herr Hagelin

ja vi killar är nog lite lata av naturen.. men det är sånt man får räkna med när man införskaffar sig ett djur av denna art.

• Herr Hagelin
    septemberängel skrev 2009-12-20 22:54:40 följande:
    Herren i tråden: Haha ja men ni är bra på så mkt andra saker.. hihi...God Jul och ta hand om frugan i  och gör som hon säger..
    ja vist e vi ganska bra ibland.
    jag ska göra mitt bästa som jag brukar. så får man bara hoppas att hon tycker det är tillräckligt bra.

man vet ju inte nu förtiden med alla hormoner..
  • Herr Hagelin
    septemberängel skrev 2009-12-21 08:40:10 följande:
    Herren: Nej de är ju lite svårt att veta vad vi damer tänker... min man försöker och lyckas hyfsat.. men i bland förstår han inte riktigt.. haha...Fröken lycklig: Jag har då tänkt knipa!! över nyår sen får bebis gärna titta ut.. overkligt att de bara är npgra veckor kvar!! Ha en bra dag alla !!
    ja man måste ju leka tankeläsare ibland. funkar iblan o ibland inte.
  • Herr Hagelin
    Fru Orange skrev 2009-12-21 19:30:10 följande:
    Vanillie: Har du inte läst den där broschyren om hur många gravida kvinnor det är som dricker alkohol? Det är skrämmande stor procent . Efter jag läste den så måste jag säga att det är konstigt att de inte tar upp frågan mycket tidigare.Berättade jag det förresten att vår vikarieBM sa att det är ingen idé att känna hur bebisen ligger än eftersom den har så mycket plats att röra sig än så länge och det är långt kvar tills den kommer att lägga sig med huvudet neråt . Och eftersom det var så kunde det också vara svårt att hitta hjärtljuden... Vi har åsikter om vår ordinarie BM men denna kanske skulle ta och läsa på lite...
    ja hon va inte så bra på det där...
  • Herr Hagelin
    Fru Orange skrev 2009-12-21 22:42:38 följande:
    Popcornpysen: Skönt att det gått bra för lill-tösen med lungan , kan inte ens föreställa mig hur jobbigt det måste vara att se dem ligga i kuvös med andningshjälp när de är så små. Min grabb var i alla fall 16 när han drabbades av sin pneumothorax.Kul att det börjar komma i gång lite med mjölken och att båda klarar sin andning själva.Vad är skillnaden på cpap och respirator???Herr Hagelin: Nej, hon var ju inte det men nu går vi och sover tycker jag, fru trött nu...
    det e jag me.. tuff kväll i kväll.. god natt allihop.
  • Herr Hagelin
    Vanillie skrev 2010-01-16 14:43:38 följande:
    fRU hAGELI: Ska bli så spännande att se vaggan! Och jag kommer säkert bli avis!! Vaggor är ju så sött!
    ha ha ha ha nää du kommer inte bli avis, för den e mycke men inte söt. den e stor.  king size.   man skulle lätt kunna ha tvillingar i den...
    ta inte livet så allvarligt, du kommer ändå inte härifrån levande.
  • Herr Hagelin
    MissLillis skrev 2010-01-18 16:17:49 följande:
    Herr och Fru Hagelin, vad fin den blev, verkligen an rymlig vagga där er bebis kan ligga länge.Idag tänkte jag gå och köpa en madrass till min vagga, i stället för den begagnade som kom med i köpet.
    eller hur. typ tonåring.  {#lang_emotions_laughing} 
  • Herr Hagelin

vill bara göra en undersökning.

hur många här tycker att pappan INTE har rätt att va på förlossningen.
    det är enbart  kvinnan som  avgör om mannen har rätt att va me om sitt barns födelse eller inte.  killen har noll talan???
    eller för att citera en kvinna i en annan tråd.
    "han kan va med när han kan föda barn"

hur många tycker att pappan har rätt att va med om sitt barns födelse.

bara nyfiken hur många av varje vi har här i tråden..
    va ärlig. ingen kommer få skäll..

• Herr Hagelin
    MissLillis skrev 2010-02-28 21:04:58 följande:
    GRATTIS till Felix, Herr och Fru Hagelin. Viss är det segt att vänta.
    tack {#lang_emotions_smile} ja det va jätte segt. har nog alldrig varit med om att tiden kan gå så långsamt.
Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3