• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Vanillie

Dags för ny tråd! Vad tiden går fort!

Vi var på babyproffsen igår och hämtade ut gratis-boxen man får där! Och så klart handlade vi lite med! Det går ju inte att gå in där utan att handla nu!! Finns så mycket sött!!!

• MissLillis

Har också hämtat gratis boxen.... men blev lite sur när jag kom hem för i den låg en rabattkupong på 100kr på en madrass vi köpte samtidigt, och då grämer jag mig lite och har heller ingen lust att åka tillbaka och göra återköp.

Idag ska jag gå på profylax kurs, ska bli intressant.

Igår hade vi glöggfika och en av gästerna 2,5 år hade sagt till sin mamma när han kom in i Harrys framtida rum (som är halvklart) att han tyckte det var mysigt {#lang_emotions_laughing} och han kunde bo där och sedan kunde hans lillebror (eller syster som kommer i maj) få sova i vaggan som stod i rummet. Senare under festen klädde han även av sig och tänkte gå och lägga sig där... men han fick klä på sig igen.

• Kuddig

Jag har också hämtat boxen, var lite kul att få små saker och en blöjhink som man kan testa hur de fungerar.

• Kuddig

Oj medd blev skickat fast jag inte skrivit klart
    Iaf så gick vi runt på babyproffsen...men hade svårt att köpa något.
    Jag förstår inte varför de ska vara så svårt.

Måste börja intala mig själv att detta är verkligen på riktigt och att de kommer en liten bebis snart som behöver lite saker.

Men denna helg tänkte jag ta mig i kragen och ta med mig killen så vi får handla lite.
    Ska även till BM denna vecka. Hoppas att värdena ser bra ut.
    Har nog börjat samla på mig vätska...gör ont att böja fingrarna och ringen går knappt att ha på sig..

Fler som samlar mkt vatten nu? Har ni nå tips hur man lindrar de?

• Fru Lycklig

Kuddigt: Jag samlar också på mig vätska. Ringarna har jag inte kunnat ha sedan månader tillbaka, tråkigt när man är nygift
    Läste någonstans att dricka mycket minskar svullnaden. Har provat det, men tycker inte det hjälper. Det lär väl bli bättre när barnet kommer...
    Känner även som du när det gäller att handla. Har svårt att bestämma mig, känns inte på riktigt, fast man vet att det är det

Imorgon tillväxt-UL! Ska bli spännande!

• Vanillie

Att dricka mycket ska hjälpa säger dom ju mot vätskan i kroppen. Har även hört att det ska vara effektiv att simma. Har nått med vattentrycket att göra.
    Själv har jag nog inte börjat samla på mig vatten. Är ju oxå nygift och min ring är fortfarande lite för stor till och med! Har inte alls märkt av att fötterna svullnar heller! Men det kommer kanske!

Idag har jag varit på biblioteket och lånat 3 böcker om förlossningar. Nu ska här förberedas!!

MISS LILLIS: Åh vad surt att missa den rabatten på madrassen!! Jag har inte klurat ut hur blöjhinken fungerar ännu! Men jag har 8 veckor på mig !

• MissLillis

Jag fick ingen blöjhink {#lang_emotions_frown}, men i och för sig kan jag nog vara utan. När vi köpte vaggan (blocket) försökte hon skicka med en blöjhink men vi tackade nej och då sa hon att hon inte använt den speciellt mycket då det kostade så mycket att köpa refill påsar till den.

Tänkte beställa en byrå och några hyllor från MIO denna veckan {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Såg att jag hade 69 dagar kvar till BF {#lang_emotions_smile}, det börjar närma sig, svårt att förstå.

Fröken Lycklig, vad kul med T UL.

• septemberängel

Är de bara att åka in och hämta gratis boxen?? jag har noll koll känner jag..

En kompis sa att hon satte vanliga påsar som refill och de funkade tydligen lika bra så ni vet... med tankte på att de som är till tydligen är dyra som f*n...

I dag ska vi på sista Föräldra träffen som är innan forlossningen, skulle tydligen prata om sex och samlevnad efter forlossningen... tycker inte att de är de som mest aktuellt just nu men men... travligt att träffa de andra iallfall..

Ha de gott!!

• Vanillie

septemberängel: Du registrerar dig på pampers hemsida tror jag det var, sen kan du gå in på babyproffsen och hämta boxen!

Ja, påsarna är jättedyra, men det luktar ju så vidrigt med bajsblöjor i soppåsen så jag hoppas att det är värt pengarna. Denna hinken ska ju vara luktfri.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3