• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Vanillie

Förresten, en fråga..

var och köpte Gavicon idag för halsbrännan. Kvinnan på apoteket sa att det la sig som ett lock så att inte magsyror och sånt kom upp.
    Det skulle tas efter måltid, men jag undrar om man tar det, ska man undvika att äta något där efter då? Så klart ska jag inte äta en ny måltid precis efter den förra men Te x frukt eller lussebulle till kaffet?

säkert en super töntig fråga men när hon sa att det la sig som ett lock tänkte jag att den nya som äts kanske inte kommer förbi.. !

• Fru Lycklig

MissLillis: Jag har 55 dagar kvar till BF. Håller med om att det känns riktigt spännande nu. Vill att lill* ska stanna tills 2010, sedan får den komma när som helst. Just nu känner jag mig inte redo...

Vanillie: Jag tar också Gaviscon. Hjälper bra. Jag brukar ta innan jag går oh lägger mig för då är det som värst, men idag har jag haft halsbränna hela dagen och även mått illa, så jag kanske får ta lite oftare...
    Jag kollade i fass och där stod det inget om att man inte kunde äta efterråt. Tror iofs att effekten inte blir lika bra om man äter igen.
    Maten kommer att passera förbi.
    " Gaviscon bildar tillsammans med magens saltsyra en lätt och geléartad massa ovanpå maginnehållet. Denna motverkar att surt maginnehåll stöts upp." Fr fass.se

• Semlan10

Jag har också köpt gaviscon men inte provat den än. Efter middagen borde väl vara en bra tidpunkt. Om en liten godisbit slinker ner efter det är det förhoppningvis inte hela världen

Vi har beställt vår gratisbox men inte hämtat den än. Dock en utan blöjhink (från Barnens hus eftersom det ligger nära). Hämtar den nog i mellandagarna och köper det vi inte fått i julklapp då. Man kan ju hoppas på lite rea då också!

Kul att se dig IRL på profylaxen Sol! Du och din man ser så kära ut
    Är jättenöjd att vi gått kursen men bebisen får allt vänta snällt till 2010 innan den kommer ut för jag behöver öva en del! Tycker lättandningen är lite svår att få kläm på, får lite hyperventilationstendens..

Jag har inte svullnat så mycket än (men bara för jag skriver det kommer det väl!) utom fötterna som kan svullna upp en del. Dricker mycket vatten så det kanske hjälper?

• Fru Orange

Som jag har förstått det så är det bara att dricka mycket mot vatten i kroppen, ska tydligen hjälpa till att driva ut lite - sen kan man ju alltid testa annat vattendrivande som té eller något annat. Skulle gissa att om jag inte drack så mycket som jag gör skulle jag ha svullnat upp ännu värre än jag redan har.

Vad bra att ni pratar om gratisboxen, den hade jag alldeles glömt . Men den går ju att fixa för oss när vi är på BB, maken ska i alla fall ner på stan då och köpa bilbarnstolen.
    Men idag fick jag i alla fall klart att jag får ledigt 4 och 5 januari så då åker vi till Sundsvall om jag hittar ett bra hotell , då blir det IKEA och äntligen byrå till sovrummet . Och självklart lite annat smått och gott, t ex skötbord...

Idag har vi firat kalas här hemma, nu har jag inga minderåriga barn längre - i alla fall inte under de närmsta två månaderna - min lilleman fyllde 18 idag. Så idag har vi ätit go'middag, plankstek på hotellet , den är inte fy skam - de har en lite speciell kocka där så allting får sin egen "touch". Så den unge gossen har suttit och druckit cider och vi andra drack läsk, storebror gillar inte öl till maten, maken har jour och jag ska ju inte dricka .

Syssling: Skönt att höra att lill-pojken er mår bra! Måste bara få fråga, phemothorax måste vara samma sak som pneumothorax? Satt och surfade runt lite och det var det enda jag kunde få fram att det är spontan lungkollaps.
    Gott för er att få komma till ett annat sjukhus där ni trivs bättre - det gör ju hela situationen lättare! Önskar er alla tre en riktigt GOD JUL {#lang_emotions_tomte} ifall du inte är inne!!! Många varma kramar

MissLillis: Vad gulligt med lillpojken!!! Barn är så härligt spontana - men det måste vara en inbjudande vagga

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas♥¸.?°´¯)
  • Lycka1012

Vera; Kul att träffa dig också! Hann inte säga hejdå, hade lite bråttom hem. Men vi får ta promenader kring söder med barnvagnarna i vår istället Roligt att det syns att jag och min man är kära, trots att vi har varit tillsammans i 14 år nu Jo, det är en del att öva in så det känns bra att man har tid på sig. Tycker också lättandningen är svårast, jag spänner kinderna och forcerar luften i det läget. Öva öva öva...

MissLillis; Roligt att rummet blev godkänt av ett proffs Vi har inte gjort minis rum mysigt än, mer slängt ut gammalt, köpt nytt och organiserat upp. Får ta tag i det i jul. Vad tyckte ni om profylaxen?

Kuddigt; Vad jobbigt med vätskan. Hoppas du kan få tips av din bm.

Fröken lycklig; Åh vad spännande med TUL! Berätta allt imorgon

Fru H; Oj, 18 år! Och nu ska du börja om igen Mysigt.

• septemberängel

Vanillie: Var visst registrerad.. noll koll som vanligt... haha men jag har inte skrivit ut någon kvittens ganska smart av mig!! så nu får jag avregistrera mig och sen göra om de igen...

I morgon ska vi måla bebis rum och lägga in golv... får bli en sväng till Ikea för min del medan mannen leker Byggare Bob..

Gaviskon är min trogna vän numera... smakar peck men fungerar verkligen!! tar de efter maten och innan sängen...

Tänk att efter 12 nu så har vi bara 49 dagar kvar till BF . .. jag börjar bli lite nervös tror jag... men kanske dags att vakna ur sin dröm nu.. Längtar såååå!!!

• MissLillis

Igår var vi första gången på profylaxen, jag tror den är bra att ha gått med förhoppningsvis lite hjälpmedel på vägen. Men jag har så svårt att sitta där och slappna av och hänga med hela ansiktet i en grupp av folk man inte känner...... smög in på toan och försökte hänga med ansiktet, men det funkade inte, så det får bli övning hemma. Vilket jag däremot var väldigt nöjd med var att sambon tog det på fullaste allvar och verkligen försökte och peppade mig. Vid övningen där mannen skulle nypa en för att stimulera en värk så ville hon ha fram en kvinna för att visa på..... men alla satt tysta och ville inte gå fram så då sa min sambo att han kunde ställa upp {#lang_emotions_surprised}, tydligen var det första gången av hennes 5 undervisningsår som hon fått fram en man..........
    Ett av paren som var där skulle ha om 2 veckor.... får hoppas de hinner med nästa tilfälle också.

Igår började min sambo prata om att vi måste packa en väska, kul att han är med på banan.... Tydligen överöser hans kollegor honom med tips om allt från att "inte titta när bebisen kommer ut... om du vill njuta av sex inom rimlig framtid" till hemmagjord barnmat.

Nu har jag fått tid för Tillväxt UL, den 22 dec så det blir en tidig julklapp.

Hoppas det går bra för er Fröken Lycklig idag.

• Fru Lycklig

Var på tillväxt UL på förmiddagen
    Jättemysigt att se den lill* idag, det var ju ett tag sedan. Allt såg bra ut. Vägde idag cirka 2 kg, och om vi går tiden ut, blir det en bebis på 3,7-3.8 kg. Fick se fina bilder när den låg och gäspade

Ni som har tid till tillväxt UL har något att se framemot, det var härligt!

Var efter det och handlade lite mer kläder till den lill*.

• Lycka1012

Septemberängel; Oj, 49 dagar! Coolt Själv ligger jag lite efter med 72 dagar kvar...

MissLillis; Då ska vi på TUL samma dag! V.31+5 kommer jag vara i då.

Fröken Lycklig; Vad mysigt det låter! Nu längtar jag ännu mer efter när vi ska dit Kollade de igenom hela bebben som vid rutin-UL? Fick ni reda på nåt mer? Vad blev shoppat?

• Vanillie

fröken lycklig: Härligt att få se bebisen! Vilken vecka är du i nu? Jag gjorde ett T-ul förra måndagen, vecka 30+1, då vägde vår ca 1600.

Har fått tid till ett ul till. Det blir den 28 dec.
    Måste säga att det känns lite onödigt med två ul så nära varann, men när man bjuds på det så kan man ju inte säga nej! Det är ju så mysigt att få se bebisen!

Idag har jag 60 dagar kvar till BF!! Längtar så nu!

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3