• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Har också hämtat gratis boxen.... men blev lite sur när jag kom hem för i den låg en rabattkupong på 100kr på en madrass vi köpte samtidigt, och då grämer jag mig lite och har heller ingen lust att åka tillbaka och göra återköp.

Idag ska jag gå på profylax kurs, ska bli intressant.

Igår hade vi glöggfika och en av gästerna 2,5 år hade sagt till sin mamma när han kom in i Harrys framtida rum (som är halvklart) att han tyckte det var mysigt {#lang_emotions_laughing} och han kunde bo där och sedan kunde hans lillebror (eller syster som kommer i maj) få sova i vaggan som stod i rummet. Senare under festen klädde han även av sig och tänkte gå och lägga sig där... men han fick klä på sig igen.

• MissLillis

Jag fick ingen blöjhink {#lang_emotions_frown}, men i och för sig kan jag nog vara utan. När vi köpte vaggan (blocket) försökte hon skicka med en blöjhink men vi tackade nej och då sa hon att hon inte använt den speciellt mycket då det kostade så mycket att köpa refill påsar till den.

Tänkte beställa en byrå och några hyllor från MIO denna veckan {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Såg att jag hade 69 dagar kvar till BF {#lang_emotions_smile}, det börjar närma sig, svårt att förstå.

Fröken Lycklig, vad kul med T UL.

• MissLillis

Igår var vi första gången på profylaxen, jag tror den är bra att ha gått med förhoppningsvis lite hjälpmedel på vägen. Men jag har så svårt att sitta där och slappna av och hänga med hela ansiktet i en grupp av folk man inte känner...... smög in på toan och försökte hänga med ansiktet, men det funkade inte, så det får bli övning hemma. Vilket jag däremot var väldigt nöjd med var att sambon tog det på fullaste allvar och verkligen försökte och peppade mig. Vid övningen där mannen skulle nypa en för att stimulera en värk så ville hon ha fram en kvinna för att visa på..... men alla satt tysta och ville inte gå fram så då sa min sambo att han kunde ställa upp {#lang_emotions_surprised}, tydligen var det första gången av hennes 5 undervisningsår som hon fått fram en man..........
    Ett av paren som var där skulle ha om 2 veckor.... får hoppas de hinner med nästa tilfälle också.

Igår började min sambo prata om att vi måste packa en väska, kul att han är med på banan.... Tydligen överöser hans kollegor honom med tips om allt från att "inte titta när bebisen kommer ut... om du vill njuta av sex inom rimlig framtid" till hemmagjord barnmat.

Nu har jag fått tid för Tillväxt UL, den 22 dec så det blir en tidig julklapp.

Hoppas det går bra för er Fröken Lycklig idag.

• MissLillis

Vi kommer att göra Tilväxt UL i v 32+1

• MissLillis

66 dagar kvar {#lang_emotions_smile}.

Nu är min mamma och hälsar på över helgen och när hon fick se Harrys vagga (som hon tyckte var jätte fin) med det vita spjälskyddet med de ljusrosa volangerna var hon tveksam. Idag när jag ringde från jobbet hade hon minsann plockat bort spjälskyddet för Harry kunde ju inte ha rosa volanger {#lang_emotions_smile}  (sa till henne att han lär nog inte bry sig {#lang_emotions_wink}). Hon undrade även vart i Stockholm det fanns barn affärer så hon kunde få lite inspiration.... vi får väl se vart detta slutar.

På jobbet får jag en massa nya uppgifter och det planeras "planeringsdagar" med mig i januari.... jag undrar om de har fattat att jag ska vara borta i princip hela 2010 och halva 2011 och egentligen inte bryr mig om vad som händer 2010

• MissLillis

Popcornpysen, hoppas det gick bra på på flödeskontrollen och är de små äter upp sig och stannar lääääänge.

I kväll ska jag gå på stan med mamma, hon hade varit på NK och sett ett väldigt fint spjälskydd för priset av 700 kr och de hade varit väldigt hjälpsamma i butiken, kanske inte så kontigt...... undrar om hon hade tänkt köpa det eller om jag skulle det..........

Idag frågade kvinnan i matsalen om det var dags snart....... nja sa jag, det är i feb. och då sa hon...... aha. Magen växer verkligen nu tycker jag, har ännu inte fått några direkta krämpor vilket jag är tacksam för.

• MissLillis

Syssling, vad kul att du hör av dig, vad skönt att det gå framåt. Hoppas ni fick lite lucia stämning idag.

Sol, jag tänkte nog jobba till 8 eller 10 feb.... ska ha runt den 14e. Skrev den 10e på ledighetsansökan men får väl se hur jag känner mig.

Idag är jag helt slut, min mamma är här i helgen och hon är väldigt intensiv och jag orkar inte riktigt med det just nu. Just nu är hon på luciakonsert med min bror så vi kan slappa lite.

Vanille, jag fick också imorse det du beskriver... har inte kännt det innan, men det varade bara någon minut i taget och höll nog på någon timme.

Inatt vaknade jag av att Harry hickade {#lang_emotions_smile}, måste varit det, har inte kännt det tidigare.

Imorgon är det profylax och på tisdag föräldrarutbildning, kul men det blir sena kvällar.

• MissLillis

Glömde säga att igår när vi var på restaurang och stod och väntade på bordet så sa min sambo att jag såg så vacker ut med min stora mage {#lang_emotions_laughing}, han brukar inte ge komplimang så det kändes väldigt trevligt.

Nu ska jag dricka lite glögg {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Fröken Lycklig, skulle nog också vilja vara hemma lite innan men eftersom jag då måste ta mamma dagar och verkligen behöver dem efter så blir det till att jobba (planen nu i alla fall). Har ganska mycket på jobbet i också så det känns som om det kommer gå ganska fort.

Septemberängel, min kollegas fru´s dotter låg i säte och kunde inte vändas, hon var också förstföderska...... men de var jättenöjda med snitt, var verkligen proffsigt.

Är det någon som vet om man kan gå på akupunktur när man är gravid? Har lite ont på ett ställe i ryggen och funderar om jag ska testa det några gånger.

Igår var sista gången på vår profylax och vi fick en ny lärare, då vår ordinarie var sjuk..... vilken skillnad, denna kvinna var MYCKET bättre. Idag är det dags för föräldrarutbildning.

Har även kommit på att jag tycker inte vår BM är så bra men då jag inte har några "problem" funkar det men hon är ingen man "pratar med".

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3