• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Kuddigt, skönt att allt gick bra trots att du hade ont och det inte blev som ni tänkt er. Kul att ha sonen hemma och veta att allt gick bra till slut. Vagnen, där har jag lagt i en åkpåse och tänkte använda samma kudde som i vaggan. Har inte tänkt på underlakan ännu. Har två åkpåsar, en tunnare från när jag var liten och en i fleese, men sen finns ju locket också. Man har väl oftast overall på, så det borde nog räcka. Idag kom en kollega förbi och frågade när jag skulle sluta jobba, samtidigt kom min chef förbi och sa att jag skulle jobba tills jag födde . Sen hade vår grupp planeringsmöte inför året och till slut sa chefen att det såg ut som om jag fick komma in och jobba med bebisen om de skulle klara allt....... ja det lär nog inte bli något med det . Idag har jag varit hos BM, efter att ha mätt magen blev hon lite tveksam och gick in och kollade resultatet på TUL, som gjordes för 4 veckor sedan (där han låg på normalkurvan), sedan fick jag även göra ett extra urinprov. Magen mätte 31 cm i vecka 36, vilket ligger i underkant, hade också spår av äggvita i urinen (tydligen kan man ha 1, 2 eller 3 på mätningen och mitt låg då mellan 0-1). Hon tyckte han var "halv fixerad". Nästa gång (om två veckor), ska vi prata förlossningsplan, val av BVC och göra alla provtagningar..... sa inget om gynundersökning. Helt ärligt är jag lite tveksam till att låta henne göra en gynundersökning......

• MissLillis

nämen nu blev det lustigt igen {#lang_emotions_frown}.

• MissLillis

Ingen kille här heller.......

Fröken Lycklig, jag har hört att man ska ha en fluffig kudde redan från början för att inte "skallen" ska bli platt.

• MissLillis

Igår kom en av mina finska kollegor (man på 55 år) och smörade lite, sa att jag "blossom", jamen det är ju sånt jag vill höra hela tiden.... även om det kanske inte alltid är sant.

Fru Hagelin, jobbigt när sådant "praktiskt" strular.

Igår fick jag kallelse till mitt andra TUL, och det är bokat till en dag efter BF, få se om vi "hinner" gå på det {#lang_emotions_smile}.
    Ja färdknäpp lär det inte bli hos oss, då sambon i princip vägrat sedan Harry kom till, något psykologiskt med att det ligger någon där inne som kan se och man kan störa........ har nu gett upp......

För några dagar sedan när vi hade gruppmöte och planerade inför ett stort seminarie vi ska hålla så sa chefen att vi skulle fundera på possitiva/roliga saker som vi åstadkommit under förra året (alltså jobbrelaterat inom gruppen på 50 pers. som kommer), då pekade min kollega på min mage och sa att MissLillis har i alla fall haft kul {#lang_emotions_surprised}, ja ja han skulle bara veta hur "kul" det var och ligga där i gynstol..........

• MissLillis

20 dagar kvar {#lang_emotions_surprised}.

Köpte hallonbladste precis innan jag blev gravid (det såg gott ut), fick sedan se att man inte fick dricka det i början av graviditeten så då åkte det längst in i lådan på jobbet.... kanske ska ta fram det nu.

Septemberängel, nu är det väldigt nära för dig {#lang_emotions_laughing}.

Sol, kul att ta en bild hos fotografen. Min sambo tog en bild av min mage igår och när han tittade på fotot så skrattade han och sa att det var en ordentlig kula.... ja, jag vet.

Jag kommer nog jobba två veckor till och möjligen några dagar till. Gör ju inte precis 100% på jobbet direkt men har en del saker planerade och tycker det funkar helt ok.
    Har kommit på att min kropp är nog "som skapt" för att vara gravid (även om det att bli gravid är svårare), har i princip inte haft några problem alls, även om jag nu väger 22 kg mer. Sover hela natten med bara en uppgång. Har inte ont någonstans och har inte svullnat så mycket. Mitt enda problem är nog att blåsan inte klarar promenader........
    Men det skulle vara perfekt om det gick att redigera lite runt låren {#lang_emotions_smile}.

Min mage har sjunkigt, märker det på att byxorna trycker på andra ställlen än förr.

Ikväll blir det bio igen, ska se Snabba cash.

• MissLillis

I och för sig är min släkt bakåt i tiden bönder så jag kanske har ärvt något därifrån......har dock aldrig mjölkat... men lär väl bli mjölkad dag och natt snart {#lang_emotions_wink} (det lät lite suspekt).

Har nu äntligen skaffat gravidförsäkring, tog en gratis då det är så nära...... Men nu är ju försäkringsbolaget på mig om barnförsäkring (och även alla andra försäkringar).  Har ni tänkt på det. Jag har absolut tänkt skaffa det men sambon är tveksam..... Vilka har ni tittat på? Jag har nu kontakt med Trygg Hansa.

• MissLillis

Kuddigt, låter så mysigt att ha bebisen på utsidan istället.

Ska bli så kul att se hur killen ser ut och hur han är, han är i allafall en sprattelkille i magen.

Var och tittade lite på amningstoppar igår, antar att man behöver det, i alla fall om man är "bland folk", tyckte inte jag hittade något jag ville ha {#lang_emotions_frown}. Någon som har något bra tips?

• MissLillis

Köpte en amningsbh idag på Twilfit, de hade en som såg ut som en träningsbh. Hon i butiken sa hon tyckte jag skulle satsa på en sådan nu och ca 2 veckor efter bebisen kommit köpa en "vanlig amningsbehå", för då har magen "försvunnit, nedåt i alla fall" och brösten har antagit den storlek som de kommer vara ett tag........ hon hade köpt innan och dessa hade sedan inte passat. Hon sa också att i början var det bra om de inte satt åt så hårt, men sedan behöver man en som har bra axelband och stödjer bra.

Ska åka till Mamastore i helgen och se vad de har.

• MissLillis

Sol, hur gick det med fotograferingen igår?

Oj, vad snö det kommit i natt, tänkte att det skulle försvinna tills vi ska ut och gå med barnvagn.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3