Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
Kuddigt, skönt att allt gick bra trots att du hade ont och det inte blev som ni tänkt er. Kul att ha sonen hemma och veta att allt gick bra till slut. Vagnen, där har jag lagt i en åkpåse och tänkte använda samma kudde som i vaggan. Har inte tänkt på underlakan ännu. Har två åkpåsar, en tunnare från när jag var liten och en i fleese, men sen finns ju locket också. Man har väl oftast overall på, så det borde nog räcka. Idag kom en kollega förbi och frågade när jag skulle sluta jobba, samtidigt kom min chef förbi och sa att jag skulle jobba tills jag födde . Sen hade vår grupp planeringsmöte inför året och till slut sa chefen att det såg ut som om jag fick komma in och jobba med bebisen om de skulle klara allt....... ja det lär nog inte bli något med det . Idag har jag varit hos BM, efter att ha mätt magen blev hon lite tveksam och gick in och kollade resultatet på TUL, som gjordes för 4 veckor sedan (där han låg på normalkurvan), sedan fick jag även göra ett extra urinprov. Magen mätte 31 cm i vecka 36, vilket ligger i underkant, hade också spår av äggvita i urinen (tydligen kan man ha 1, 2 eller 3 på mätningen och mitt låg då mellan 0-1). Hon tyckte han var "halv fixerad". Nästa gång (om två veckor), ska vi prata förlossningsplan, val av BVC och göra alla provtagningar..... sa inget om gynundersökning. Helt ärligt är jag lite tveksam till att låta henne göra en gynundersökning......