• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

God Jul allihopa {#lang_emotions_laughing}.

Ska gå och väcka min sambo.... han tog "en pause" från "min familj" under Kalle Anka.....
    Sen blir det julbord och klappar. Harry och jag är iklädda en fin röd rosett {#lang_emotions_laughing}.

Igår fick min pappa se när Harry gjorde så min mage hoppade runt... han tyckte det var väldigt kul, första barnbarnet så han längtar ihjäl sig..... och det är vi ju många som gör.

I tisdags när min sambo och jag kom hem mötte vi en granne vid postlådorna ( har bara "kontakt" med vår närmsta granne) och hon presenterade sig och verkade pratsjuk.... hon pekade på min mage och undrade när det var dags......då visade det sig att hon skulle ha barn i maj och grannen under henne skulle ha i juni (och då är det bara 10 lägenheter i huset)..... så min sambo sa att då blir det nog mycket fikande.....

• MissLillis

Vad bra att allt såg fint ut med "magarna" fru Hagelin och Fröken Lycklig.

Och lycka till imorgon Vera och Septemberängel.

Vera, vad jobbigt med en massa vatten och svullnader.

Jag vill också gå på Barnens Hus, har ingen koll på vart det ligger i Stockholm.
    Idag gick jag lite på rean på lunchen, visste precis vad jag skulle ha..... men varför har de inte satt ner små bodyset på rean då...{#lang_emotions_frown}...... blev lite arg och gick och köpte lunch istället. Trodde jag skulle göra klipp, men får väl gå ut och köpa dem till "fullpris" imorgon istället. Har bara ett set i 56 så jag tänkte köpa till några bodysar i 56 som knäpps "över bröstet".
    Igår kväll gjorde sambon plats för vagnen som ska stå i hallen.... kul att han tog initativet. Sedan har han även börjat planera för att han och Harry ska spela tvspel ihop..... men jag har sagt att det är ganska länge tills dess.

Jag tycker helt plötsligt att Harry har börjat röra sig väldigt mycket, igår när vi åkte bil hela dagen så höll han på som sjutton... sedan hittade han min urinblåsa och låg och tryckte på den....... fick koncentrera mig på att "hålla igen", bus kille {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Vanille, kul att det gick bra {#lang_emotions_smile}, och bra att polypen såg ok ut.

När vi tittade på Harry förra veckan såg jag (tydligen inte sambon) TYDLIGT snoppen och pungkulorna (gick inte att ta fel på) , så om alla tre sagt flicka så tycker jag det vore konstigt om det är en pojk.

• MissLillis

48 dagar kvar.

Min mage har faktiskt sjunkit lite om man jämför med två veckor sedan... även min mamma reflekterade över detta.

Fröken Lycklig, det jag tittade efter var bodys med knäppning fram på magen och det hittade jag inga av (fanns på HM men inte på rean).... var på Kapp Ahl, HM, Lindex och Åhlens City. Det fanns däremot en hel det bodys med typ två knappar på varje sida av nacken, det fanns också en del pyamas i "små" storlekar 50-62, så någon sådan ska jag nog köpa.  

Bor på Lilla Essingen, så vi kan kanske ta en tur med bilen till Nacka. var det någon rea på Barnens hus (alltså på sånt som "vi behöver")?

Var också inne i en bebis butik idag och drömde lite.... ska nog gå dit i helgen och shoppa spjälskydd, madrass till vaggan och ett litet täcke.

Tänkte fråga imorgon på vår sista föräldrarkurs, vad vi behöver ta med oss, tex behövs kläder till Harry eller är det bara för hemfärden, blöjor osv. Annars är det väl sköna kläder till en själv och mannen (om han får bo över), tofflor att hasa runt med, godis, dricka, mat/frukt, kamera, mp3 spelare, någon tidning/bok, bilbarnstol, filt till bebisen, patientbricka, journal, kanske min sköna kudde............. Vet att min kompis alltid har med sig varm nyponsoppa i termos, när deras andra kom och jag passade 1an, var det sista de gjorde innan de åkte in, att koka nyponoppa {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Oj vilken lista Fru Hagelin, känns som man måste ha värsta resväskan med sig {#lang_emotions_laughing}, men väldigt bra saker.

Idag kom vår granne (60 år) in med en vinflaska (är vinkännare och har byggt en vinkällare i sin lägenhet (isolerat ett rum och installerat kylagregat)), brukar göra det varje gång vi har "tagit hand om han tidning". Han upplyste mig om att jag kunde ta ett glas då och då och att barnmorskornas propaganda mot alkohol var överdriven. Lät honom hållas, men tänker inte smaka på vin på ett bra tag......

• MissLillis

Ännu en långlunch {#lang_emotions_smile}........
    Hittade en "ny affär", Cubus, och de hade såååååååå söta bebiskläder och på REA också {#lang_emotions_laughing}. Fast har nu kommit på mig själv att jag bara köper söta ljusblå och bruna kläder, trodde jag skulle köpa lite mer tuffare kläder.... men det finns ju bevis hemma i byrån att så är inte fallet. Han får väl vara söt när han är liten och sedan bli lite tuffare när han blir 1.

Nu "delar" vi på ett winerbröd, mums, min nya passion.

• MissLillis

Ja, Cubus hade antingen ljus rosa eller ljus blåa kläder, hittade dock en dräkt i brunt och vitt, tänkte jag skulle väga upp lite mot det blåa.... men den dräkten tyckte sambon var lite tråkig...... så tydligen är vi inne på blått båda två.

Var på sista föräldrarutbildningen igår och då det pratades om amning, barnmorskan tyckte vi skulle börja försöka "hand amma" redan nu {#lang_emotions_surprised}, sambon såg ut som han skulle kräkas när jag frågade om vi skulle försöka senare på kvällen. Fick också se en propagada film för amning.
    Sedan pratades det lite om vad vi ska ha med oss och tydligen har de inga kläder till bebisen..... jag tyckte det skulle vara behändigt med landstingskläder när man är där och sedan byta till sina egna när man åker hem. Men enligt mitt BB så hade det en possitiv effekt om man fick klä barnet med egna kläder från första början....

Septemberängel, läste någonstans om en barnmorska som rekomenderat någon som hade "felvänt barn", att stå på händer så länge som möjligt för då vänder barnet ofta sig. Hon hade testat med hjälp av två män som hade fått hålla upp henne och det hade lyckets. Låter som en väldigt kul syn men ganska omöjligt. Hoppas det funkade på sjukhuset.

Såg en skjorta på HM igår där det stod Dad+Mom=Me   tyckte den var söt.

• MissLillis

Gott Nytt år alla, hoppas ni har en trevlig kväll {#lang_emotions_laughing}.

Vad bra Septemberängel att ni slapp vändningen.

Ikväll blir det lugnt (tackade nej till en fest), och nu ska sambon och jag fira med en av hans kompisar hemma hos oss, känns skönt.

Igår var vi på 50 års fest och jag fick en puckade "komplimang", att jag hade fått lite fyllligare ansikte. Blev lite snopen då jag tänkt att jag inte har ändrat mig i ansiktet. Sen blev jag sur.... kan man inte hålla inne med sådana kommentarer och istället säga att min mage är fin eller ljuga om något. Tror inte hon skulle uppskatta den kommentraren om hon hade gått upp i vikt. Har tänkt på att det är oftast de som är 50+ som säger dråpliga kommentarer.

• MissLillis

Kom på ikväll att vi bör nog köpa en paket blöjor..... har varit så inne på kläder etc. så jag glömt något sådant viktigt.

Jag tänker nog köpa en öron termometer, känns smidigare. Bör ju även funka om barnet sover. Napp termometer har jag hört ska vara svårt.

Har nu haft huvudvärk i en dag följt av migrän i två dagar.... så jäkla segt, tror den är på väg bort nu men trodde det i förmiddags också. Har det "ganska ofta" annars men har sluppit det när jag varit gravid {#lang_emotions_smile}.

Var på Ikea och Heron city idag, kaos, va nära att smocka till en kvinna som trängde sig i MCD kön, man kan inte tränga sig före en gravid kvinna som dör av hunger och håller på att svettas ihjäl och även har migrän........ 

• MissLillis

Hoppas det går bra för Syssling och Popcornpysen och era bebisar, att de växer och mår bra {#lang_emotions_flower}.

Snart lär det bli fler bebisar i tråden.

Ibland när jag ser mig i spegeln så inser jag att det ligger en lite i min mage och fattar ingenting. Sambon och jag pratade ikväll om att det är svårt att förstå att det snart kommer en bebis och att jag sen ska vara hemma över ett år från jobbet.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3