• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Syssling, vad bra att ni fått komma hem, och hemsjukvård är ju "jättebra", så får man i alla fall ganska mycket egentid och kan börja formas som familj. Vad bra att han kämpar på med amning också. Nä, visst är det lustigt, han är egentligen -1 månad gammal.

Fru Hagelin, jag känner samma sak, att vi själv ska lära känna killen innan det kommer en massa släkt. När min sambos bror fick barn kom föräldrarna direkt till BB och det var inte så uppskattat av mamman. På vårt BB så får vi inte ta emot besök (då de funnit att det är stressande för mödrarna) så det har nu sambon förklarat för dem och de verkar acceptera det.

Vera, vad kul att mannen fått jobb {#lang_emotions_laughing}, och jag förstår att det känns lite knepigt för honom med de tio dagarna. Vad gissar du och din man på att det blir för kön, har ni samma ide?

Jag tror inte jag kommer vara först ut, är ju bland de sista och tror nästan jag kommer gå över tiden och kanske till och med bli igångsatt, här blir man ju det en vecka efter BF (och då måste vi byta BB, för på vårat gör de inga planerade igångsättningar). Så då blir det Danderyd, vilket sambon tycker är lite kul då han föddes där.

• MissLillis

Idag ska jag på massage, ska bli väldigt skönt.

Igår var jag på bio och såg Bröllopsfotografen, den var väldigt kul, rekomenderas att ses.
    Var också och klippte mig så nu är jag fin inför mötet med sonen {#lang_emotions_laughing}. Min frissa var också gravid men skulle ha först i Maj så hon var väldigt avudssjuk på att vi hade så kort tid kvar. De hade i princip redan bestämt vad deras dotter skulle heta. Jag har helt kommit av mig i namntänket, har inte ens några "favoriter", det är mest sambon som är aktiv och lobbar för en massa namn.

Sol, kul att ni fått vagnen. Vår står klar i hallen och väntar på "ägaren".

Vera, visst är det skönt med massage men det gör ganska ont också. Fast tycker de inte tar i lika hårt nu när man är gravid, annars tycker jag alltid det gör ont. Skönt att sluta jobba.
    Jag ska i alla fall jobba 3 veckor till, är helt ok när jag väl är på jobbet. Men har börjat tycke att det inte är lika lätt att "klä sig snyggt", nu när man blivit större, endel toppar är lite små och kläderna sitter åt lite väl mycket.
    Insåg i onsdags att det var dags att dra ner på godsaker och var jätteduktig och tackade nej till kaka i onsdags, men igår kom min chef glad och meddelade att hon köpt en muffin från Muffin Bakery till fikat (vi är tre i min grupp), så då kunde jag ju inte säga nej........

• MissLillis

Fru Hagelin, skulle köpa spikmatta till min sambos mormor och då frågade jag om det fanns några grupp som inte bör använda den och då sa hon gravida, så det är ju bra att du lagt undan den.
    Om vi har samma regel om besök som ni blir det lite tragiskt för då får inte sambon träffa sin son {#lang_emotions_wink}. Han är tveksam till att vacinera sig och har "smitit" undan hittills.
    Ja, Björkhagen är ju en bit bort {#lang_emotions_smile}. Klippa mig själv har skulle jag aldrig våga.

Vanille, Alice är jättefint. Finns på min tjejlista..... men den får vi ju avvakta med. Sambons favorit på tjejnamn är Olivia.

Nu ska jag smita från jobbet, bossen jobbar hemma.........

• MissLillis

Vad kul, namnet min sambo lobbar för är Edward, och då smeknamn Eddie {#lang_emotions_laughing}.

Gillar Isak men det blir för nära min sambos efternamn (som Harry lär få och jag hoppas få någon gång {#lang_emotions_wink}). Gabriel var ett av mina förslag men har sambon strykit, Melvin finns också på min lista.

Har helt plötligt blivit ganska svullen om benen, inte varit det innan, få se hur det ser ut imorgon.
    Jag känner inget direkt mer än att det känns som det "töjs ut/luckras upp" "mellan benen".
    Harry är också VÄLDIGT aktiv, idag höll han på och sparka så det gjorde riktigt ont. 

• MissLillis

Jag tycker Edward känns lite som en äldre man..... men helt ok. Kommer inte direkt på några egna namn som jag älskar, så jag får nog funderar lite.

Idag har varit en bra dag..... var hos sambons kompisar (som har en 2.5 åring) och när vi skulle gå kom hon på att hon hade ju rensat ut alla bebissaker och undrade om jag ville låna/få dem {#lang_emotions_smile}.  Så vi fick flera kassar kläder (såg väldigt fina ut), bärsjal, skötbädd (modell lyxig), spjälsängskydd, saker till amning, babygymställ osv. sambon som är lite av minimalist blev lite chockad över alla saker.... men mannen där sa att tänk på att barn spyr/kissar på sig, så det behövs en hel del kläder om man inte vill tvätta stup i kvarten.  Deras son föddes 4 v för tidigt så det var också i storlek 50, som jag inte köpt något av.
    Har varit lite "besviken/fundersam" på mina bästa kompisar som inte erbjudigt något och som har flera barn och inte ska ha fler.

Nu ska jag gå och kolla igenom klädpåsarna {#lang_emotions_smile}. Imorgon tänkte jag baka bullar för kommande Harry besök.

• MissLillis

Grattis Kuddigt till bebiskillen, vad skönt att ni redan fått komma hem.

Syssling, vad bra att han växer och orkar mer.

Idag har jag haft pysseldag. Insåg att kläderna jag fått hade även små sällskapsdjur (pälsänglar.....) med sig. Så idag har jag skakat alla kläder och tvättat 3 fulla tvättmaskiner i 60 grader och tumlat, så nu hoppas jag de är borta. Insåg i alla fall att vi lär inte behöva köpa några fler kläder första året {#lang_emotions_smile}. Eller rättare sagt nu behöver jag inte köpa några baskläder utan bara om jag hittar kläder "Harry inte kan leva utan"............
    Sedan har jag bakat bullar, blev få men monsterbullar {#lang_emotions_surprised}. Och även gjort köttfärssås för att frysa in.

• MissLillis

Vanille, hittade detta:

Det finns 570 kvinnor som har förnamnet Lo. Av dessa har 204 namnet Lo som tilltalsnamn. Det finns 298 män som har förnamnet Lo. Av dessa har 80 namnet Lo som tilltalsnamn.

Har fått tips av en kollega på boken, On becoming babywise. Följer man den strategin så kan man få bebisen att snabbt lära sig att sova hela nätter......... låter intressant så jag har beställt boken. 

• MissLillis

Herr och Fru Hagelin, vad fin den blev, verkligen an rymlig vagga där er bebis kan ligga länge.

Idag tänkte jag gå och köpa en madrass till min vagga, i stället för den begagnade som kom med i köpet.

• MissLillis

Har inte hört något om gynundersökning, tveksamt om min BM kommer göra det. Imorgon ska jag dit i alla fall, fast tror inte det var förän om två veckor jag ska göra en grundligare undersökning tex järn och "urinprov" (som jag inte gjort senv v 20 eller nåt), tycker det känns sent.

Idag skrev jag ut från statistiska centalbyrån en lista på alla namn som någon fått under de senast 10 åren (alla namn som fler än 10 fått), kul att se om namn kommit eller är på väg bort. Ett av mina namn fanns inte med på listan.

Har också köpt madrass till vaggan och ett bäddset, blev väldigt fint {#lang_emotions_smile}. Så nu är vaggan mer "killig", innan var det spjälskydd med rosa volanger och mintgrönt bäddset.

Tyckte det såg lustigt ut här på eftermiddagen men nu ser allt ok ut.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3