Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
Syssling, vad bra att ni fått komma hem, och hemsjukvård är ju "jättebra", så får man i alla fall ganska mycket egentid och kan börja formas som familj. Vad bra att han kämpar på med amning också. Nä, visst är det lustigt, han är egentligen -1 månad gammal.
Fru Hagelin, jag känner samma sak, att vi själv ska lära känna killen innan det kommer en massa släkt. När min sambos bror fick barn kom föräldrarna direkt till BB och det var inte så uppskattat av mamman. På vårt BB så får vi inte ta emot besök (då de funnit att det är stressande för mödrarna) så det har nu sambon förklarat för dem och de verkar acceptera det.
Vera, vad kul att mannen fått jobb , och jag förstår att det känns lite knepigt för honom med de tio dagarna. Vad gissar du och din man på att det blir för kön, har ni samma ide?
Jag tror inte jag kommer vara först ut, är ju bland de sista och tror nästan jag kommer gå över tiden och kanske till och med bli igångsatt, här blir man ju det en vecka efter BF (och då måste vi byta BB, för på vårat gör de inga planerade igångsättningar). Så då blir det Danderyd, vilket sambon tycker är lite kul då han föddes där.