• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Heja Sol, hoppas det är på g och inte stannar av. Ja här händer inget mer än att Harry bankar från insidan (jag kanske blir sist......). Vera, hoppas det går bra för er och att du "mognat". Hur har du det i storstan fru Hagelin?

• MissLillis

Ja, det var ju tänkt att vara lite mellanrum mellan meningarna..........

• MissLillis

Jaha, är det bara jag som sitter hemma och väntar...... är ni andra på BB eller gosar med bebisar?

Idag var jag på TUL, Harry var sprattlig så det tog ett tag innnan hon fick allt mätt, han beräknas väga 3291 {#lang_emotions_laughing} på sin 40+0 dag, ca 7,4% under snitt så det var ju ok. Allt såg bra ut, nu gäller det bara för honom att bestämma sig för att komma ut.

Var sedan på en annorlunda fotbehandling, skön men inte det jag förväntat mig........ fick dock en massa råd om barnafödande..... skulle enligt henne vägra igångsättning och kräva kejsarsnitt direkt....... för det slutade ändå alltid i det i alla fall. Men jag hoppas Harry tänker komma på egen hand.

• MissLillis

Vera, grattis till trollungen {#lang_emotions_laughing}.

Oj, det verkar som Ni, Vera och Syster Lycklig har haft lite "dramatiska" förlossningar. Vad bra att det gått bra till slut.
    En fråga hur är det med kejsarsnitt, har ni haft mycket ont efter och hur lång tid tar det att läka?

Ja, här verkar det inte vara något på gång.....+2 dagar idag. Vill att Harry ska komma NUUUUUUUUUUU, men han verkar trivas med att sprattla i magen.

• MissLillis

Jag vill helst inte ha igångsättning.... Imorgon ska BM ringa och kolla läget, få se vad hon säger. Nu får han ta och komma igång av sig själv, han är fortfarande en livlig bebis i magen {#lang_emotions_laughing}.

Fröken Lycklig, tack för infon.

Sol, har du fått din bebis?

Hur går det för er Hagelinárna, softar ni på hotell, eller föder ni barn?

Jag tycker vi behåller en tråd, kan säkert vara saker man vill fråga/kolla, lite sådär halvprivat med några man "känner" men ändå inte {#lang_emotions_wink}.

• MissLillis

BM ringde aldrig idag {#lang_emotions_frown}, och här har det inte hänt något. Idag är det +4, tänkte ringa henne imorgon, kanske jag missuppfattat dagen.
    Idag har jag i alla fall gått tre varv runt ön (för att skaka ner honom), brukar gå ett varv.
    Mitt dagliga nöje är att titta på förlossningskliniken på TV och för någon dag sedan sa de till en som fick kejsarsnitt (med trillingar till och med), att två veckor efter skulle hon kunna gå fort, efter tre jogga sakta och efter fyra springa..... tyckte det lät väldigt optimistiskt.

Septemberängel, i dagens och gårdagens program har jag fått se när de använt tång..... kan förstå att bebisen får blåmärken av den.....såg inte så trevligt ut, men nödvändigt i de fall den används.

• MissLillis

GRATTIS SOL till din kille, väldigt fint namn.

Här har vi precis bytt världens bajsblöja och sambon duschar efter att ha blivit nerkissad {#lang_emotions_laughing} (väldigt varm och skön känsla var hans kommentar).
    Sonen, 3200g och 49 cm kom i fredags 19.11. Fick mensvärk fredag midnatt och vid 2.00 var jag tvungen att gå upp, vid 4.00 hade jag nog värkar var fjärde minut, vi var sedan på bb vid 9.00 då jag var öppen 3 cm, körde bara andning och akupungtur en gång. Vid 18.30 började hjärtljuden går ner och straxt innan 19 var läkare inne och då var jag nästan fullt öppen men hjärtljuden väldigt låga så då fick jag sitta kvar i gynstol och sedan gick allt väldigt snabbt, hann knappt registrera att det helt plötsligt var massa folk, barnläkare, akutvagn osv inne på rummet, fick en sugklocka och sonen var ute på två krystvärkar, som tog 5 minuter (det gjorde djävulskt ont). Som tur var mådde sonen toppen men jag sprack då (var vi visst många som gjorde {#lang_emotions_frown}), fick en bristning i bland annat analmuskelaturen, fick åka på operation och pappa fick sonen för sig själv i 4 timmar.
    Idag fick vi åka hem med vår sötnos.

Nu hoppas vi det går bra för makarna Hagelin.

• MissLillis

BF:

26/1 -10 Septemberängel Vilmer född 4/2

31/1-10 Fröken Lycklig Pojke född 8/2

2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie. Alice född 9/2

5/2-10 syssling. Pojke född 19/11 

5/2-10 vera72

7/2 Kuddigt. Pojke född 14/1 2010

14/2 MissLillis, Cornelius född 19/2

15/2 Popcornpysen, tvillingar

17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9),

17/2 Sol78- Gabriel född 15/2!

• MissLillis

Vera, vilken jobbig och långdragen förlossning... tur att man får en belöning.

Nu kallar amning, har fått order om att det ska ske var tredje timme, då sonen är lite slö och hellre sover över passen. Ammar däremot bra när han väl blir "tvingad".

• MissLillis

Ja, amning var ju inte helt självklart.
    Här har mjölken VERKLIGEN runnit till, amningsrådgivaren som vi träffade igår sa att sonen hade verkligen bra teknink och fick i sig mycket vid varje "sugning".  Men idag när jag fick se så hann han inte svälja så det svämade över i munnen {#lang_emotions_frown}. Han får även upp en massa efter varje amning.
    Jag ger båda brösten vid samma amning.

Någon som har tips på hur man rapar barnet????

Inatt var sonen uppe från 1.oo till 6.00, jäkla unge {#lang_emotions_wink}. Vi hade inte beställt en nattuggla.

• MissLillis

Har nu haft en tycka synd om mig själv stund och gråtit lite {#lang_emotions_frown} (kändes skönt). Antar att det har med alla hormoner att göra.......

Vanillie, försökte rapa inatt med resultatet av en kräkflod över sonen, mig och sängen så det hoppar vi över i fortsättningen.
    Var hos BM idag och hon sa också att jag inte behöver rapa bara hålla honom upprätt en stund så det sjunker ner lite.
    Sonen har nu börjat gå upp i vikt igen så det var ju väldigt bra.

Hur går det Fru Hagelin?

• MissLillis

Hoppas det går bra för alla.

Idag badade vi sonen för första gången och fick samma resultat som er fröken Lycklig, en nerbajsad handuk, vi gjorde då om proceduren och fick ännu en handduk nerbajsad... sen var det slut på badandet.

I natt hade vi amningsmaraton, i princip hela tiden från 24.00 till 03.30 med något blöjbyte och nattningsförsök, trodde till slut jag skulle bli galen, gjorde sista amningen liggandes i sängen och då somnade vi båda två av utmattning, vet inte riktigt vem som vann fajten {#lang_emotions_smile}. Sonen har fått ett favoritbröst och det är inte det som alltid är sprängfullt....... Nu är det dags att väcka honom för lite mat.

• MissLillis

GRATTIS till Felix, Herr och Fru Hagelin. Viss är det segt att vänta.

• MissLillis

Vera, vår kille sover i sin vagn hela tiden. Vaggan var lite stor, blir lite mer ombonat i vagnen. I början tog jag ligg liggdelen och satte den i vaggan på natten men då ligger han så nära mig att jag väcks av alla hans småljud. Så senaste dagarna har han legat i sin vagn vid fotändan av sängen. Sambon har flyttat till gäst rummet (sonens rum men som har en säng också), han vill sova (vem vill inte det) och kan ju ändå inte hjälpa till med amningen i alla fall. Har ammat i sängen två gånger och låtit honom ligga kvar men har då sovit grymt dåligt.

• MissLillis

Verkar som nästan alla kör ersättning också.......
    Jag har så mycket egen "mat", igår när vi satt och tittade på TV så pekade min sambo på mig och jag fattade ingenting, fick sen se att jag läckt igenom bh, tröja och ännu en tröja och hade värdens blöta fläck, inte så trevlig syn {#lang_emotions_frown}.  

Idag hade vi gäster och fick en jacka i storlek 68, känns som om den blir lagom till nästa vår {#lang_emotions_surprised} den såg VÄLDIGT stor ut. Nu är det storlek 50 som gäller.

Idag har vi varit ute och promenerat (för första gången) runt ön, vilket sonen verkade gilla, vi andra höll på att frysa händerna av oss.

• MissLillis

Kuddigt, kul att du tittar in.
    Har inte fått ont i handlederna ännu. Men var AuPair för ett antal år sedan åt en 3månaders bebis och då fick jag grymt ont i handlederna av allt bärande.

Idag var mormor och morfar på besök för första gången, men sonen var inte på humör och skrek en hel del och sedan tuppade han av.

Imorgon ska vi hälsa på min sambos mormor, ska bli kul.

• MissLillis

Hej alla....

Cornelius är också väldigt kinkig på eftermiddagen skriker och ammar om vart annat i runt tre timmar innan han slocknar. De senaste nätterna har funkat bra, han somnar i sin barnvagn vid 24 tiden (lite väl sent) och sen sover han där tills 2.30-3.30 och sedan ammar vi liggandes i sängen och både han och jag somnar och sedan blir det oftast en gång till innan det är morgon/förmiddag.

I fredags var vår första ensamma dag, gick ganska bra. Fick duscha med honom skrikandes i vagnen i badrummet, sedan var det dags för BVC, han vägde vid 2 veckor 3380 (180 över födelsevikt) och hade växt 3 cm till 52, vilket BVC tyckte var omöjligt så hon tippade på att födelselängden var fel. Fick också "skäll" för han var röd i baken, får skylla på sambon som inte har tålamod att lufta baken ordentligt.
    I väntrummet på BVC var vi två med relativt nyfödda bebisar och sedan kom det ut en tjej från en föräldrargrupp som höll på med 3 månaders bebis. Hon tyckte de var så söta och små och sa att hon längtade SÅÅÅÅÅÅÅÅÅÅ efter en bebis, men tyvärr tar det ju 9 månader att få en {#lang_emotions_surprised}. Både jag och den andra tjejen såg helt frågande ut..... hon hade ju en bebis.......

Här börjar föräldrargrupperna runt när bebisen är 2 månader så det borde ju vara i mitten av april för min del, så då hoppas jag RS ar försvunnit eller ebbat ut.

Nu har jag/vi varit på barnvagnspromend två dagar i rad och det har funkat bra, idag blev det två timmar och det var nog maxs just nu för då vaknade sonen och var lite sur.

Jag gick upp 25 kg och har på två veckor gått ner 11-12 kg så jag har en hel del kvar, men får börja promenera och hoppas det försvinner.

• MissLillis

Vanillie, vi fick tips om någon annan kräm som vi smörjde in med och nu är baken bättre.

Vera, ja visst är det jobbigt med folk som vet hur man ska göra...... Fast jag känner att jag är lite så mot min sambo, får försöka tona ner det lite.

Kvällsrutiner, nja han somnar alltid för natten runt 24. Pyjamas byter vi inte till (har inte så mycket kläder), han kissar eller spyr oftast ner minst ett plagg om dagen så han får i princip ha samma tills det är dags för ett sådant byte. Får börja med pyjamas när han är lite större.

Ikväll testade vi något nytt..... skulle precis äta när han började sura och då tog jag fram en nap som vi fått i något blöjpaket och sonen tyckte det var väldigt gott, låg och snuttade på nappen tills han somnade. vet inte om den kommer fram imorgon eller inte. Har ni börjat med napp? På bb avrådde de från napp.......

Föresten går inte tråden ut snart??????? vet inte hur man startar en ny.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3