• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

GRATTIS Syssling {#lang_emotions_cheers}  {#lang_emotions_flower}, vad kul. Hoppas man få uppleva det någon gång {#lang_emotions_wink}.
    Kul att lillkillen mår bra. Hoppas min vill komma snart.......fast på utsatt datum går också bra.

Vad kul det kunde vara om vi alla kunde ses sedan när de kommit ut och är lite större......

• MissLillis

Tack för rapport om läget, Popcornpysen, hoppas nu det går relativt snabbt tills ni är hemma.

Nu börjar det ju närma sig för flera stycken {#lang_emotions_laughing}, så snart ploppar det ut bebisar.

Jag är lite avudsjuk på er som får välja tjejnamn, jag som hade så många fina förslag.... är dock helt nollställd på pojknamn, men det tycker sambon är desto roliga (pojknamn alltså) så han har förslag så det räcker.

Idag var jag hos BM, allt såg bra ut förutom att magen nu ligger på 32cm i v 37+4, precis på underkant........ hon tror att han kanske är lite liten.  Han var i alla fall fixerad och det kunde också förklara att magen inte direkt växer. Min kompis undrade vad jag menar med att jag hade liten mage..... då min mage är jättestor och pekar rätt ut {#lang_emotions_laughing}. Killen är väldigt aktiv i alla fall, igår kväll sprattlade han runt som en vilde med sina ben.

Igår när jag skulle hem var det fullt på bussen som alltid och då var det en tjej med en bebis i knät som satt på en inneplats som erbjöd mig sin plats......... tackade nej då det funkar fint för mig att stå, men det kändes lite fånigt att hon av alla var den som erbjöd sin plats, men hon visste väl vad det innebar att vara gravid.......

• MissLillis

Heja på Septemberängel, Fröken Lycklig och alldeles strax Vanillie och Vera. Sedan pausar vi andra en vecka {#lang_emotions_smile}.

Sol, vi gjorde ett TUL innan jul och då låg han på normalkurvan. Vi har ett till TUL inplanerat till den 15 feb (1 dag efter BF). Min magkurva har hela tiden varit nära den lägsta linjen men nu tyckte jag den sjönk ytterligare och de två senaste möterna har BM gått in in datorn och kollat vad TUL sa........ Tänkte inte så mycket på det innan men nu när det börjar närma sig kommer ju alla möjliga tankar om att han kanske inte får tillräcklig näring via moderkakan osv.......Men han sprattlar ju på så allt är nog bra.... hon kanske har mätt fel också....sedan pratade hon om att hon trodde jag bar honom långt in, vet inte vad det betyder.

Nu har jag 7 dagar kvar på jobbet {#lang_emotions_laughing}.

Igår körde vi förbi BB så sambon fick se vart det var.... först var han helt säker på vart det var och körde fel så det var nog bra att vi provåkte dit så vi inte då behövde åka runt och leta. Egentiligen ville han att jag skulle stiga ur och gå in i entren så vi verkligen visste att det var rätt {#lang_emotions_laughing}.  Sedan utsåg han en nödparkering då det var ganska fullt på den parkeringen precis utanför.........

• MissLillis

Undra om det är någon som är på BB..........

Jag har börjat noja över att jag tror att Harry har vänt sig... har hela tiden legat med ryggen åt höger men nu verkar den vara åt vänster, trodde inte det var möjligt att vända sig så mycket då han inte borde ha så mycket plats.........
    Positivt är väl att han fortsätter sprattla. Skulle vilja se att allt är ok där inne. Har idag skickat in mitt förlossningsbrev.

• MissLillis

Åhh, vad skönt att höra att era bebisar också vänder på sig. Det var så lustigt då han legat så i flera månader och sedan vänder sig helt plötsligt.... nu har han dock vänt tillbaka så han föredrog nog den andra sidan bättre {#lang_emotions_laughing}. Ringde till BM men hon sa att jag inte skulle vara orolig om han fortfarande var aktiv i magen och det är han ju.

Ja nu tycker jag det räcker med snö, nu vill jag ha VÅR.

• MissLillis

Fick låna en gravidbok av en kompis för ett tag sedan och igår läste jag förlossningskapitlet och då stod det om igångsättning. Författaren hade en kompis som INTE ville ha igångsättning och hon hade fått vänta FEM veckor innan bebisen kom, vilken mardröm..............

Lycka till alla som är på gång {#lang_emotions_laughing}.

Igår gick jag till Runner Store och skulle jag köpa energidryck och två olika märken. Frågade i kassan så jag verkligen fått energidryck och om de rekomenderade någon speciell av sorterna jag valt. Då sa killen om det var till magen (och pekade på den), så rekomenderade barnmorskorna den ena sorten......... intressant.

• MissLillis

Nu börjar det bli mindre och mindre att göra på jobbet, 3 dagar kvar. Så idag kom jag på att jag skulle gå in och kolla på dagis i vårt område, väldigt intressant och många att välja på..... men det blir väl ett lite senare "problem".

• MissLillis

Vanille, vet inte.
    Jag tror planen för mig är att man planerar in en igångsättning tid runt 41+0 och då görs den direkt på BB inte av min BM.
    Har inga som helst känningar (vad jag vet) och min mamma gick över 2 veckor med mig så jag lär väl bli igångsatt..... men vi får se. Just nu är både sambon och jag dunder förkylda så nu får han inte komma........

• MissLillis

Nej, energi/sportdrycken är för att ha under förlossningen så man får energi (då man kanske inte har lust att äta mat), jag får ganska lätt saltbrist vid anstängning så det finns ju i energidryck. De rekomenderade märket Vitargo.
    Ja visst är det bra att man kan dölja en semla eller två under magen.

Vera, hur kunde hon se att inget var på gång?

Jag hittade två fina dagis men lite längra bort (dock på väg till jobbet), sa det till sambon som protesterade, tycker att dagiset i huset bredvid blir perfekt......men de har en sån tråkig gård. Får väl gå runt med barnvagnen i vår och reka under dagtid.

• MissLillis

Syssling, vad skönt att allt har gått bra och att killen mår bra {#lang_emotions_laughing}.

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3