• MissLillis

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Jag har gått upp 18 kg {#lang_emotions_frown}, är inne i en "väldigt lätt att gråta" period så vågen gör ju inte det hela bättre. Fröken Lyckig vilken snäll man du har, min sambo börjar tycka att jag småäter mycket och det är om jag äter tre pepparkakor på kvällen {#lang_emotions_frown}. Tror han är lite irriterad på att han själv gått upp några kilon av julmaten och att han inte kan låta bli pepparkakorna som finns hemma, han är betydligt striktare i kosten medans jag tycker pepparkakor och must hör julen till............

Är med i en hälsostudie så igår var jag på undersökning där man kollade midjemått, BMI, fett %, låg betydligt över normalkvinnan på allt men det var ju väntat {#lang_emotions_smile}.  Gjorde också hörselprov och det tyckte Harry var lite tveksamt, började sparka som sjutton och störde min koncentration.

Idag har jag varit hos BM och allt såg bra ut, hon sa att jag inte behöver tar äggvita och järnvärde förän v 37 om jag inte har högt blodtryck eller hade dåligt järnvärde i v 25.
    Hon så att Harry hade sjunkigt lite längre ner, inte fixerad men på väg dit. Fick också veta att vi blir igångsatta om vi inte föder innan v 41+0.

Nu hickar Harry för fullt........

• MissLillis

Jag har tvättat allt, kläder, filtar, kudde och täcke... men inte vinteroverallen och är tveksam till om jag gör det.

Vanille, vilken muppig chef, typisk man i 50-60 års åldern.....

Vår BM lobbar också för att min sambo ska vara hemma fler än 10 dagar, men han tycker det räcker..... vi får väl se.

Aha, då kanske jag ska passa mig för pepparkakor, tror inte jag berättar om det för sambon. Min sambo har sedan innan kommit på att OS kommer vara runt då vi ska ha så han planerar att han och Harry ska sitta uppe på nätterna (då det sänds från Kanada) och titta på skidor. Fast jag antar att Harry även vill att den som har maten ska vara uppe {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Imorgon ska vi på NK rean, ser inte fram emot att stå i kö och sedan trängas med en massa folk. Tänkte förra året att det var trist och nu är jag gravid också. Sambon ska köpa kostym och behöver hjälp med att mäta att den går att lägga ner tillräckligt, så det är mitt jobb. Får väl leta mig upp till barnavdelningen när jag "gjort mitt jobb" och se om Harry ska få något.

• MissLillis

Vera, hoppas det blir jobb för din man.

Vanille, min sambo har snackat om att vi måste börja packa väskan i nästan en månad nu {#lang_emotions_smile}. Så i tisdags packade jag ner Harrys kläder och skrev en lapp med "allas namn" + annat, så vi kan skriva vad vi ska ha med och sedan bocka av när det sedan hamnar i väskan........ så nu har han lugnat ner sig.

Igår bäddade jag spjälsängen, vet att det är för tidigt och han inte ens ska ligga där i början men det var ganska mysigt. Vet inte riktigt vad jag ska bädda vaggan med för täcke men antar att det blir en filt istället.... spjälsängstäcket är ju alldeles för stort.......... i vagnen har jag åkpåse.

• MissLillis

Min kollegas fru gick upp 20kg men gick ner 17 de första två veckorna {#lang_emotions_smile}.
    Men jag antar att jag inte lär göra det så jag får nog joina bantar tråden i vår. Min sambo såg en joggingvagn i butiken så han sa att jag kunde ju köpa en sådan sen {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Såg precis att det är 38 dagar kvar till fölossning {#lang_emotions_surprised} och då ligger jag ju bland de sista.... så för vissa är det ju väldigt nära {#lang_emotions_laughing}.

• MissLillis

Katter brukar ju fatta vart man inte vill att de ska ligga och så blir det favo platsen {#lang_emotions_smile}.

Fru Hagelin, ja tänk om inte bilen startar {#lang_emotions_surprised}, men förhoppningsvis är det inte lika kallt i februari.

Kuddigt, jag har en kurva hemma så jag kan kolla upp "ditt värde" ikväll. Jag ligger hela tiden i underkant men på TUL så låg bebisen på normalvikt, så det kanske är så att han har mindre yta att röra sig på........

Idag kom en kollega som jag bara ser en gång i månden och hon sa att min mage var verkligen stor men om man tog bort den kunde man inte se att jag var gravid....... det är sådant jag vill höra {#lang_emotions_smile} (även om det sitter lite runt höftpartiet också).

Ska kolla upp den där värktimern.

I helgen måste vi börja öva på profylaxen.... har "glömt bort" det {#lang_emotions_frown}.

• MissLillis

Kluddigt, i v 35+0 så ligger medel på 32,5 (men 30-36 är "ok") i v 36+0 så är medel på 33,5 (men 30-36,5 är "ok"). Ser inte exakta värden men ungefär. På mitt papper står det Symfus-fundusmått Normalkurva enligt: Steingrimsdottir, Cnattingius, Lindmark, kanske finns på nätet.

Jag ligger ett snäpp över undervärdet hela tiden.... men så länge man höll sig på någolunda samma kurva var det ok enligt min BM.

• MissLillis

Vilken söt länk.
    Förra veckan såg jag en helt orange vagn och då tänkte jag på dig Fru Hagelin, att den skulle du nog velat ha {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Vad kul att du hör av dig Syssling, har ni fått komma hem nu?

Sol, jag var lite deppig förra veckan. Vår nya begagnade bil fick ett felmeddelande och då fick sambon åka upp med den till Uppsala och laga (då vi köpte den där), dagen efter kom felmeddelandet upp igen så då skulle vi få åka upp igen och sambon tyckte att jag skulle ta en av sträckorna, men det var lite för mycket för gravida mig, grinade i några dagar över att den "gått sönder igen", och att sambon "tvingar" mig ta en av sträckorna (tåg + taxi + bil 10 mil), även att jag inser att han inte tycker det är så kul heller. Nu har jag dock lurat med min bror, så jag får sällskap och en liten shoppingtur inkluderad (blir i eftermiddag). Fast väldigt bra att den går sönder nu när vi har garanti.

Kul med lite första hjälpen utbildning, kan ju behövas.

Idag insåg jag att jag börjat lägga på mig på ryggen {#lang_emotions_cry}, så nu får jag skärpa till mig.

Var föresten och kollade in amningsbehåar igår och då sa hon att jag skulle vänta till två veckor innan och sedan skulle en knytnäve få plats i kupan, shit det ska bli intressant, tyckte sambon också {#lang_emotions_wink}.

Vi har heller inte fått något studiebesök pga influensan...... men egentligen har den inte lagt sig nu.....

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3