• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Vanillie

Dags för ny tråd! Vad tiden går fort!

Vi var på babyproffsen igår och hämtade ut gratis-boxen man får där! Och så klart handlade vi lite med! Det går ju inte att gå in där utan att handla nu!! Finns så mycket sött!!!

• Vanillie

Att dricka mycket ska hjälpa säger dom ju mot vätskan i kroppen. Har även hört att det ska vara effektiv att simma. Har nått med vattentrycket att göra.
    Själv har jag nog inte börjat samla på mig vatten. Är ju oxå nygift och min ring är fortfarande lite för stor till och med! Har inte alls märkt av att fötterna svullnar heller! Men det kommer kanske!

Idag har jag varit på biblioteket och lånat 3 böcker om förlossningar. Nu ska här förberedas!!

MISS LILLIS: Åh vad surt att missa den rabatten på madrassen!! Jag har inte klurat ut hur blöjhinken fungerar ännu! Men jag har 8 veckor på mig !

• Vanillie

septemberängel: Du registrerar dig på pampers hemsida tror jag det var, sen kan du gå in på babyproffsen och hämta boxen!

Ja, påsarna är jättedyra, men det luktar ju så vidrigt med bajsblöjor i soppåsen så jag hoppas att det är värt pengarna. Denna hinken ska ju vara luktfri.

• Vanillie

Förresten, en fråga..

var och köpte Gavicon idag för halsbrännan. Kvinnan på apoteket sa att det la sig som ett lock så att inte magsyror och sånt kom upp.
    Det skulle tas efter måltid, men jag undrar om man tar det, ska man undvika att äta något där efter då? Så klart ska jag inte äta en ny måltid precis efter den förra men Te x frukt eller lussebulle till kaffet?

säkert en super töntig fråga men när hon sa att det la sig som ett lock tänkte jag att den nya som äts kanske inte kommer förbi.. !

• Vanillie

fröken lycklig: Härligt att få se bebisen! Vilken vecka är du i nu? Jag gjorde ett T-ul förra måndagen, vecka 30+1, då vägde vår ca 1600.

Har fått tid till ett ul till. Det blir den 28 dec.
    Måste säga att det känns lite onödigt med två ul så nära varann, men när man bjuds på det så kan man ju inte säga nej! Det är ju så mysigt att få se bebisen!

Idag har jag 60 dagar kvar till BF!! Längtar så nu!

• Vanillie

miss lillis: Vad spännande, din mamma kanske fixar och trixar ihop nått ljusblått istället!
    Jag är avis på dig som redan har fått ställa fram sängen! Jag hade väldigt gärna ställt fram bebissängen (och gärna skötbord och allt) nu direkt! Men min sambo tycker vi kan vänta...
    Han väntar gärna tills bebisen är född men jag kommer aldrig kunna hålla mig så länge!

kuddigt: tycker det rä jätte konstigt att inte ens privatkliniker gör ett T-ul. Man betalar ju för det!!

Konstigt att det är så olika mellan landstingen. I vårt landsting så går dom efter ett PM som dom flesta ställen går efter sa min BM.
    Fick låna min journal sist jag var på mvc och där i låg pm:et och där stod det att ivf-graviditeter ska erbjudas ul i vekca 18, 32 och 36. Och om bebisen inte kommit till vecka 40 så ska man få göra ett till. Och därefter skulle man göra täta kontroller med CTG.
    Sen hur noga det följs vet jag ju inte men vi har ju iallafall fått våra UL än så länge!

• Vanillie

Tycker det var ett tag sen vi hörde nått från popcornpysen!
    Jag hoppas hon kniper!

• Vanillie

Fler än jag som börjar få intensiva sammandragningar?? Sista veckan har mina sammandragningar gjort ont som bara den. Börjar i magen och går bak mot svanken! Efter några minuter släpper det helt. Så håller det på så från och till under dygnet.
    Det är väl normalt att dom blir intensivare nu mot slutet?
    Är det någon skillnad på förvärkar och sammandragningar?
    kan det vara bebisen som fixerar sig? Gör den det ännu?

Ska till BM på torsdag så jag tänkte fråga då.

• Vanillie

septemberängel: Ja antagligen så är det en av många krämpor som kommer nu framåt slutet!
    Håller med om att man vill ha ut bebisen nu! Vill ha tillbaks sin egen kropp, när man kan ligga platt på magen eller röra sig obehindrat utan suck och stön! Såg mig själv i spegeln i morse efter duschen! Gud vilken knubbis jag blivit var min tanke!! Nu börjar magen direkt efter brösten nästan så man ser inte ens smal ut där längre..!
    Men som du skriver.. samtidigt är det ju värt precis alla bekymmer och jag försöker ändå njuta, man vet ju inte om man kommer få uppleva det fler gånger!!

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3