• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Lycka1012

Septemberängel: Vad skönt att bebis hade fixat på egen hand Smart redan från start

MissLillis; Den tröjan har vi köpt

• Fru Orange

Var förresten på apoteket idag och frågade efter amningslinne men hon hade aldrig hört talas om det men skulle kolla upp det lite mer noga när hon hade lite mindre att göra .

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • septemberängel

Fru Hagelin: Men de är som ett bh nät, sjukt att hon inte visste de. Verkar otroligt skönt iaf!! hoppas de hittar på de snart!! finns både svart och vitt och kostar 99 kr om jag inte minns fel. Annars tycker jag de är svårt med ammningsbh man vet ju itne vilken storlek man kommer ha framöver... och inte form heller för den delen.. haha de blir hård träning på gymmet sen de är då ett som är säkert för min del. När man kommer ha tid att gå dit dvs..

Jag har oxå sett de bodysarna.. så söta!!

Ha nu en mysig kväll!! kram

• Semlan10

Septemberängel, så skönt att mini hade fixat vändningen själv! Stå på händer låter onekligen som en fysisk omöjlighet just nu

Gott nytt år!

• Fru Orange

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}

{#lang_emotions_cheers} GOTT NYTT ÅR!!! {#lang_emotions_cheers}

Många varma kramar

{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}{#lang_emotions_cheers}{#lang_emotions_heart}

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Fru Lycklig

Kan inte lika fint som Fru Hagelin... Men vill önska alla

ETT GOTT NYTT 2010!

Hörs igen nästa år... KRAMAR

• MissLillis

Gott Nytt år alla, hoppas ni har en trevlig kväll {#lang_emotions_laughing}.

Vad bra Septemberängel att ni slapp vändningen.

Ikväll blir det lugnt (tackade nej till en fest), och nu ska sambon och jag fira med en av hans kompisar hemma hos oss, känns skönt.

Igår var vi på 50 års fest och jag fick en puckade "komplimang", att jag hade fått lite fyllligare ansikte. Blev lite snopen då jag tänkt att jag inte har ändrat mig i ansiktet. Sen blev jag sur.... kan man inte hålla inne med sådana kommentarer och istället säga att min mage är fin eller ljuga om något. Tror inte hon skulle uppskatta den kommentraren om hon hade gått upp i vikt. Har tänkt på att det är oftast de som är 50+ som säger dråpliga kommentarer.

• Vanillie
    Gott nytt år!!
    Hoppas ni hade en trevlig kväll allihopa!
    Idag känner jag mig helt slut! Ändå koma jag i säng redan halv 1. Firade nyår med grannarna och dom är också gravida. Så det blev lungt och nyktert.

Men är ändå helt slut idag! Och ont överallt och det känns som om magen vuxit massa dom senaste dagarna bara..!

Har haft nån konstig värk i magen dom senaste 2 veckorna. Första gången trodde jag det var vanlig magknip, men det kommer flera gånger om dagen och nu har det ju pågått i två veckor.. Fler som känt så?
    Det känns inte som sammandragningarna, utan mer som riktigt knip i nedre delen av magen. Bara några sekunder varje gång! Kanske en halv minut eller nått.
  • Kuddig

Gott nytt år!!
    Äntligen kom 2010 och nu känns de bra att lillen stannat kvar i magen.
    Han får gärna stanna några veckor till men skulle han komma tidigare så gör de inte så mycket.

Jag måste fundera på att packa väskan och köpa på mig lite saker till. Vill nog ha med mig så lite som möjligt till bb.

Sen har man börjat bli väldigt nerös från och till inför förlossningen, ena studen tänker man detta fixar jag nästa blir man livrädd!!

Vanillie: Jag har också fått såna smärtor just i nedre delen av magen...de kan komma när som helst på dygnet. Känns ibland som intensiv mensvärk. Konstigt känns de...

Nu har jag 3 veckors heltid kvar att jobba!!! Kan inte längta mer tills jag jobbat klart...Jag förstår inte hur jag ska orka...Men alla krämpor tröttheten osv...
    De är inte de lättaste att sova i en bra ställning längre så blir inte alls mkt sömn.

Hoppas ni andra fått en bra start på nya året! och att bebisarna vänt sig neråt och växer och frodas i magen 

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3