• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Tintene

Hej o grattis till er alla!

Jag kikar in här med en liten fråga till er gravida som har en såndär "gravidnedräknare" (med en bebis, eller annat) på er startsida... Hur har ni gjort för att lägga till den? Kan inte hitta det nånstans...
    /Från en nygravid IVF:are :)

• Fru Lycklig

Sol och Vanillie: Min våg visar +17kg i morse... Vad ska man säga... Hoppas det rinner av en när bebisen är ute.
    Mannen säger snällt att det inte syns att man gått upp, utan att det mesta sitter på magen. Känner dock att rumpa och lår har växt. Mina ben är enorma av all vätska, så det kommer ju iallafall att försvinna

• Fru Lycklig

Tetinne: Grattis till graviditeten! Högst uppe finns en ruta som heter inställningar. Där väljer du vad som ska visas i din profil, ex graviditet. Lycka till!

• Tintene
    Fru Lycklig skrev 2010-01-04 20:15:29 följande:
    Tetinne: Grattis till graviditeten! Högst uppe finns en ruta som heter inställningar. Där väljer du vad som ska visas i din profil, ex graviditet. Lycka till!
    Tack!

Men d funkar inte att lägga in din på presentationssidan. Bara under rubriken "graviditet". Många har ju sina mätare synliga på presentationssidan...
  • septemberängel

Tetienne: Stora Grattis till dig..

Jag tror du får gå in på inställningar oxå och bestämma där vad som skall visas...  finns någonstans där de står visa i profil.. hoppas du lyckas!!

• Tintene
    septemberängel skrev 2010-01-04 21:34:07 följande:
    Tetienne: Stora Grattis till dig.. Jag tror du får gå in på inställningar oxå och bestämma där vad som skall visas...  finns någonstans där de står visa i profil.. hoppas du lyckas!!
    Tack så mycket!

Och tack för hjälpen , nu har jag hittat det! :)
  • Kuddig

Tick tack! Tänk va tiden ändå rullar på!!
    Känns väldigt ofattbart men samtidigt otroligt spännande.
    För nu kan ju bebisen komma när som helst!
    Jag har min konstanta mensvärk som moler på...Ringde till förlossningen igår och de sa att de kunde vara typ förvärkar eller om hon sa sammandragningar! :P
    Jag ringde för nå helt annat så tänkte inte på vad hon sa.
    Kom lite blod igår med flytningarna....ev slemproppen trodde hon!!
    Vet att de kan dröja innan förlossningen ändå...men det känns mer påtagligt!!
    Fick lite panik och tänkte börja packa väskan idag! Köpa lite saker i veckan.
    Sen kan jag slappna av och veta att allt är klart!

Tetinne: Åh grattis till plusset!!! Underbart att se de lilla hjärtat picka!

Jag har börjat gå upp nu iaf. De stod att 0,5 kilo i veckan på slutet var normalt...men har på 1 vecka gått upp 1,5 kilo!! :S Måste vara vätska, annars har jag blivit hungrig
    Man får väl hålla koll så de inte är havandeskapsförgiftning med som jag är lite nervös för...

Har era magar sjunkit något??? Tror inte min har gjort de alls, eller jag vet inte faktiskt.

Kram på er

• Fru Lycklig

Kuddigt: Det känns som det börjar närma sig för dig... Spännande! Är också nervös för havandeskapsförgiftning. Ska till bm på torsdag. Skönt kolla hur alla värden är då.

Min mage har sjunkit lite, men jag trodde nog att det skulle vara mer. Känner att lill* ligger längre ner och killar mig mot urinblåsan.

Ha en bra dag!

• MissLillis

Jag har gått upp 18 kg {#lang_emotions_frown}, är inne i en "väldigt lätt att gråta" period så vågen gör ju inte det hela bättre. Fröken Lyckig vilken snäll man du har, min sambo börjar tycka att jag småäter mycket och det är om jag äter tre pepparkakor på kvällen {#lang_emotions_frown}. Tror han är lite irriterad på att han själv gått upp några kilon av julmaten och att han inte kan låta bli pepparkakorna som finns hemma, han är betydligt striktare i kosten medans jag tycker pepparkakor och must hör julen till............

Är med i en hälsostudie så igår var jag på undersökning där man kollade midjemått, BMI, fett %, låg betydligt över normalkvinnan på allt men det var ju väntat {#lang_emotions_smile}.  Gjorde också hörselprov och det tyckte Harry var lite tveksamt, började sparka som sjutton och störde min koncentration.

Idag har jag varit hos BM och allt såg bra ut, hon sa att jag inte behöver tar äggvita och järnvärde förän v 37 om jag inte har högt blodtryck eller hade dåligt järnvärde i v 25.
    Hon så att Harry hade sjunkigt lite längre ner, inte fixerad men på väg dit. Fick också veta att vi blir igångsatta om vi inte föder innan v 41+0.

Nu hickar Harry för fullt........

• Semlan10

Kuddigt, det låter onekligen som det kanske börjar närma sig för dig! Kan ju visserligen dröja ett par veckor efter slemproppen gått men det låter inte så dumt att börja packa väskan

Grattis Tetinne!

Ha ha Sol, flodhästar känner sig nog de flesta som vid det här stadiet! Jag har gått upp nästan 15 kilo, hoppas en del av det är vätska. Men rumpa och lår bidrar en del också måste erkännas Har man tur hör man till dom som tappar allt utan att ens tänka på det bara genom att amma, misstänker dock att jag inte kommer ha en sån tur

MissLillis, hälsa din sambo att när man är gravid har man frikort på pepparkakor! Min sambo har börjat kalla mig för byggarbetaren för mina portioner är så stora... Fast han säger också att jag är fin med min stora mage, kanske för att kompensera!

Tror inte min mage har sjunkit än. Klättrade upp på toastolen häromdagen för att kunna få en ordentlig titt på min nakna mage i badrumsspegeln (är för kort annars!), upptäckte då att jag har fått en sån där linje till navlen, den kan jag bara se i spegeln

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3