• Vanillie

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Fortsättningstråd för oss som plussade maj/juni efter IVF (Del 3)

Nu kan vi fortsätta våra diskussioner och uppdateringar om våra graviditeter!
    Och om ett par veckor också uppdatera om våra förlossningar och bebisar!
    Det börjar närma sig nu tjejer!!!
    En av oss har ju till och med redan fått sin lille!! Grattis till er!!!

Tidigare trådar:
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m44702701.html
    www.familjeliv.se/Forum-7-139/m47083384.html

Länken till vår medlemslista:
    www.familjeliv.se/Forum-11-222/m48400571.html

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2010-01-30 11:12
    BF:
    26/1 -10 Septemberängel
    31/1-10 Fröken Lycklig
    2/2-10 (6/2 enl. RUL) Vanillie
    5/2-10 syssling. Föddes 19/11 2009. En son
    5/2-10 vera72
    7/2 Kuddigt.
    14/2 MissLillis, Sol78
    15/2 Popcornpysen, tvillingar
    17/2 Fru Hagelin (13/2 enligt rutin-UL 23/9)

• Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3
  • Vanillie

Jag har inte haft halsbränna på ett par dagar nu! Kan det betyda att bebisen sjunkit ner och inte längre trycker emot så mycket?

Ska bli spännande hos BM nästa vecka och se om bebisen har fixerat sig..

Nu har min sambo börjat prata om att vi måste packa BB väskan! Tror att han börjar bli lite nervös nu!!

Snart är h*n här!
  • MissLillis

Vera, hoppas det blir jobb för din man.

Vanille, min sambo har snackat om att vi måste börja packa väskan i nästan en månad nu {#lang_emotions_smile}. Så i tisdags packade jag ner Harrys kläder och skrev en lapp med "allas namn" + annat, så vi kan skriva vad vi ska ha med och sedan bocka av när det sedan hamnar i väskan........ så nu har han lugnat ner sig.

Igår bäddade jag spjälsängen, vet att det är för tidigt och han inte ens ska ligga där i början men det var ganska mysigt. Vet inte riktigt vad jag ska bädda vaggan med för täcke men antar att det blir en filt istället.... spjälsängstäcket är ju alldeles för stort.......... i vagnen har jag åkpåse.

• Vanillie

miss lillis: Smart det där med lappen!
    Jag köpte täcke+kudde och sängkläder anpassat för vagga/vagn! Tänkte ha det i vagnen sen. Till en början får det bli varm åkpåse!

Jag vill också bädda sängen snart! Fast vi har inte gjort plats för den i sovrummet ännu! Kanske dags att börja tänka på det!

Snart är h*n här!
  • Fru Lycklig

Var hos bm idag. Lill* har inte fixerad sig ännu, även om det känns att magen har sjunkit lite. Men halsbrännan består ändå. Klarar mig inte utan Gaviscon...

Vi bäddade sängen igår... Det blev jättefint och det känns så bra!
    Har däremot inte packat bb-väskan ännu.

Jag hänger med på en bantartråd i vår... Idag hos bm var det +18kg Det blir ju lite att jobba med i vår.

• MissLillis

Min kollegas fru gick upp 20kg men gick ner 17 de första två veckorna {#lang_emotions_smile}.
    Men jag antar att jag inte lär göra det så jag får nog joina bantar tråden i vår. Min sambo såg en joggingvagn i butiken så han sa att jag kunde ju köpa en sådan sen {#lang_emotions_smile}.

• MissLillis

Såg precis att det är 38 dagar kvar till fölossning {#lang_emotions_surprised} och då ligger jag ju bland de sista.... så för vissa är det ju väldigt nära {#lang_emotions_laughing}.

• Semlan10

4 veckor kvar här... Känns overkligt, men jag börjar ändå känna mig ganska redo! Inte minst för att jag har så sjukt ont i ryggen, kan knappt sova längre. 1 vecka kvar på jobbet, ska bli otroligt skönt att slippa det sen.

Tror jag ska börja packa BB-väskan i helgen. Vi har tagit upp väskan ur källaren och skrivit en lista, men det skulle kännas tryggare att faktiskt ha packat lite också! Min sambo börjar också bli riktigt nervös, det är nästan lite komiskt Han kan inte få ut bilden av den klassiska film-förlossningen ur sitt huvud, den där vattnet plötsligt går som en kaskad och det är panikfärd till BB Det spelar ingen roll hur många gånger jag förklarar att det är ett ganska ovanligt scenario, särskilt för förstföderskor... Han frågar mig vattnet har gått säkert 10 gånger om dagen, som om jag inte skulle berätta det själv om det hände Nu har vi iaf kommit överrens om att det antagligen blir taxi till BB för han kommer vara för hispig för att köra själv.. Men det är väl tuffare för männen för de kan inte känna av kroppens signaler som vi kan.

Vi har inte ens köpt en spjälsäng än, vi börjar med vagga först. Vaggan är mammas och alla sängkläder till den har vi fått låna av min bror. Köpte en ny kudde dock för den gamla hade blivit alldeles knölig, tror det var en sån som heter vagnkudde. Kanske ska ta och bädda vaggan också snart

Apropå det här med ingefära och pepparkakor, jag åt en wok med massor av ingefära igår och har proppat i mig pepparkakor sen första advent. Har inte märkt någon effekt så tror inte det är något att oroa sig för!

• Fru Orange

Vi har inte heller köpt någon spjälsäng, vaggen kommer att räcka i åtminstone fyra månader om inte mer, beror ju lite på också hur snabbt liten börjar dra sig uppåt. Vaggan blir stor och fin och nu är maken inne i slutskedet så det är bara en lackning + ställningen kvar. Så fort den är färdig ska vi bädda den. Läste ett tips som kan vara bra om man har katter, att lägga en påse med tomburkar under täcket så att katterna lär sig att det är obekvämt att ligga där. Vill ju helst inte ha dem där i .

Fick lite panik igår då vi trodde att motorvärmaren på bilen dött, bilen startade inte och vad händer då ifall vi måste åka iväg , har ju liksom 24 mil till BB så taxi är inte att tänka på och vill helst ha vår bil med oss. Men idag hade det gått igång så det kanske gjorde lite skillnad på -24° och -29° ;-.

(¯`°?.¸♥Nu vågar jag börja hoppas på allvar♥¸.?°´¯)
  • Vanillie
    Fru hagelin: Smart tips om tomburkarna! Jag har funderat på hur man ska få katterna att fatta att vagn, spjälsäng och babysitter är förbjudet område!
    Jag har fy-spray som funkar ganska bra för att hålla borta katterna men det känns inget vidare att spraya det på bebisens saker!

Din händige make gör en vagga själv?! Jag är impad!! Får man se ett foto sen när den är klar!?

Nu har jag tvättat väskan som vi ska packa bb-sakerna i! Vad nojjig man blivit att allt måste vara rent och snyggt när bebisens saker ska ligga i! Allt som har med bebisen att göra måste ju vara perfekt!
    Snart är h*n här!
  • Kuddig

Ett tips mot envisa kissar är att lägga FOLIE där man inte vill att de ska trampa eller vara...speciellt om man vill ha nå som inte har så stor plats. tex om man vill lägga i vagnen eller så

Idag var jag hos BM och allt såg bra ut, skönt att man kan slappna av några veckor till Vi skrev även förlossningsbrev typ..som hon sen skickar till förlossningen, sen journal och allt som ligger i datan får förlossningen automatiskt. Skönt och slippa tänka på massa papper osv. Så jag kommer inte skriva eget förlossningsbrev, utan tar upp de viktigaste när jag kommer in.

Vilket SF mått har ni? Jag hade 35 cm i vecka 36...Har ingen uppfattning om vad som är stort osv..Så kanske man får en lite aning om hur stor bebisen kan bli.
    Då vi inte får göra TUL hos oss.

Äntligen fredag!!

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3