• Fru Lycklig

Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3

Kuddigt: Jag samlar också på mig vätska. Ringarna har jag inte kunnat ha sedan månader tillbaka, tråkigt när man är nygift
    Läste någonstans att dricka mycket minskar svullnaden. Har provat det, men tycker inte det hjälper. Det lär väl bli bättre när barnet kommer...
    Känner även som du när det gäller att handla. Har svårt att bestämma mig, känns inte på riktigt, fast man vet att det är det

Imorgon tillväxt-UL! Ska bli spännande!

• Fru Lycklig

MissLillis: Jag har 55 dagar kvar till BF. Håller med om att det känns riktigt spännande nu. Vill att lill* ska stanna tills 2010, sedan får den komma när som helst. Just nu känner jag mig inte redo...

Vanillie: Jag tar också Gaviscon. Hjälper bra. Jag brukar ta innan jag går oh lägger mig för då är det som värst, men idag har jag haft halsbränna hela dagen och även mått illa, så jag kanske får ta lite oftare...
    Jag kollade i fass och där stod det inget om att man inte kunde äta efterråt. Tror iofs att effekten inte blir lika bra om man äter igen.
    Maten kommer att passera förbi.
    " Gaviscon bildar tillsammans med magens saltsyra en lätt och geléartad massa ovanpå maginnehållet. Denna motverkar att surt maginnehåll stöts upp." Fr fass.se

• Fru Lycklig

Var på tillväxt UL på förmiddagen
    Jättemysigt att se den lill* idag, det var ju ett tag sedan. Allt såg bra ut. Vägde idag cirka 2 kg, och om vi går tiden ut, blir det en bebis på 3,7-3.8 kg. Fick se fina bilder när den låg och gäspade

Ni som har tid till tillväxt UL har något att se framemot, det var härligt!

Var efter det och handlade lite mer kläder till den lill*.

• Fru Lycklig

Sol: Ja, det var mysigt! Kollade lite snabbt. Inte alls lika noggrant som vid rutin-UL, men såg att hjärtat slog och BM sa att allt såg normalt ut. Såg också att huvudet låg neråt. Hon mätte huvud, buk och lårben för att kunna räkna ut vikten. Vi fick blunda när hon skulle kolla lårbenet eftersom vi inte vill veta vad det ska bli för kön... Hon sa att det kunde vara väldigt lätt att kolla nu när den är så stor.
    Shoppade overall och fleece jacka i stl 50/56 inför vintern.

Vanillie: Jag är i vecka 33 ( 32 +1) och den väger nu cirka 2 kg. Åh vad mysigt med ett UL till. Skulle inte heller tacka nej till detta om man fick chansen.

Har 54 dagar kvar till BF. Längtar också, men vill samtidigt att den ska stanna året ut...

MissLillis: Mysigt med tillväxt UL den 22 dec.

• Fru Lycklig

Syssling: Tack för tipsen. Har prövat med stödstrumpor, men de fungerade bara medans jag jobbade och stod upp hela dagarna. Nu flyttar de bara vätskan högre upp,till lår och ljumskar. Värst är händerna på morgonen, svårt att böja dem fullt ut. Men jag står ut...! Lycka till med din lilla goa son. Mysigt att få gosa med honom

Vanillie: Inga förvärkar, men rejält ont i vänster ljumske. Får inte alltid med mig benet, foglossning? Jag undrar också skillnaden på förvärkar och sammandragningar...?

Vera: Lycka till med T-UL imorgon. Det är mysigt!

Misslillis: Vad duktigt att orka jobba enda in i det sista. Jag är så glad att kunna vara ledig. Jag njuter verkligen av ledigheten-

Fru H: Vårt barn har också lagt sig med huvudet ned. Har legat så sedan v.31, vad vi vet. Nu vänder den från sida till sida. Man känner sparkarna/buffarna på olika sidor och olika dagar.

Jag vill inte att vårt barn ska komma ut riktigt ännu... Visst vill jag träffa den lill*, men tycker nog att den ska växa på sig ett tag till. Vill även kunna njuta av graviditeten en liten stund till, även om man har en del krämpor, så är det här mysigt...!

• Fru Lycklig

Misslillis: Det är verkligen skönt att vara hemma och dessutom slippa ta av mammadagarna, utan att man fick havandeskapspenning. Förstår er som måste ta av föräldrardagarna för att kunna vara hemma, så skulle jag också försökt jobba lite längre, men med andra arbetsuppgifter.

Vanillie: Vi var på en informationsträff på försäkringskassan. Finns info på hemsidan, vilka städer och vilka tider... Det var ok. Bra information för en som inte vet så mkt. Sedan finns det mkt att läsa på hemsidan. Jag har e-leg. Då kan man logga in på sin sida och se och planera hur man ska göra med sina föräldrardagar. Man kan se och testa hur mkt pengar man får ut, beroende på hur många dagar man tänker utnyttja. Sedan verkar det som man kan anmäla och göra det mesta av planeringen på nätet. Skaffa e-leg var nästan det viktigaste de sa på infoträffen.

Jag har inte gjort något åt föräldradagarna ännu, eftersom jag är hemma på havadeskapspenning, förrutom att anmält lön osv till FK.

Vera: Mysigt med T-UL!

• Fru Lycklig

MissLillis: Vi har valt Huddinge Sjukhus att föda på. Hoppas bara inte det är fullt.

Sol: Vår bebis uppskattade bm att den skulle väga 3,6-3,7 om vi gick hela vägen till 40 veckor.

• Fru Lycklig

Popcornpysen: Stort Grattis till era tvillingar! Hoppas allt går bra och att ni får en mysig jul!

Blir det fler bebisar innan jul eller ska vi knipa... ?

• Fru Lycklig

MissLillis: Jag har tagit urinprov och järnvärde varje gång jag varit hos bm. Känns skönt att kolla eftersom jag är så svullen, vilket borde öka risken för havandeskapsförgiftning. ( inte järnvärdet). Skönt att allt såg bra ut hos bm.

Självklart ska även jag knipa. Nu ska jag vila. Trött, slut och svullen efter helgen.

• Fru Lycklig

God Fortsättning till Er alla! Hoppas ni har och har haft en trevlig jul!

Mysigt för er som varit på TUL.

Var hos bm den 23:e. Allt såg bra ut. Magen fortsätter att växa . Det lever om ordentligt i magen. Börjar känna mer och mer sammandragningar. Men lill* ska stanna någon vecka till, hoppas jag.
    Idag är det 34 dagar kvar till bf.

Ha en fortsatt lugn och mysig jul till alla!

Svar på tråden Forts. VI som plussade efter ivf i Maj/Juni Del 3