• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:50:15 följande:

Vilka liknande ämnen som finns i kött, fisk och fågel skulle finnas i böner och linser menar du?
    Hahaha, du är för rolig!!! Aminosyror t ex.

Ska du backa upp dina påståenden nu? Eller är det jättesvårt, månntro?
    *väntar med spänning*
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 19:56:06 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:50:15 följande: Hahaha, du är för rolig!!! Aminosyror t ex. Ska du backa upp dina påståenden nu? Eller är det jättesvårt, månntro? *väntar med spänning*
    Varför bli så otrevlig? Känns som att det är svårt att backa upp att bönor och linser skulle vara minst lika bra som fisk, fågel och kött. Grundat på fakta så kan man aldrig få i sig allt som finns i fisk ecempelvis om du endast äter böner och vegitariskt.
  • Lady Dahmer
    blå fisk skrev 2009-12-04 16:11:43 följande:
    Lady Dahmer skrev 2009-12-04 16:00:34 följande: Fast väldigt många vegetarianer (däribland du?) äter ju t.ex. ägg. Jag har väldigt svårt att förstå hur man kan predika om hur fasnasfull djuruppfödning är och samtidigt äta ägg. Nu menar jag inte att du har predika, men många gör det. Undrar hur många som samtidigt häver ur sig att kött industrin är av ondo vet hur livet för värphöns ser ut. Sen bidrar man ju indirekt till att en massa tuppkycklingar "mördas" genom att gynna äggindustrin. Dessutom avlivas ju värphöns så snart de inte producerar i rätt takt, vilket brukar vara efter endast ett fåtal år.Visst äter man uteslutande ägg från en väldigt liten uppfödning, så kan jag förstå det men inte annars.
    äggindustrin ÄR förjävlig, men jag måste ju leva. Jag är överkänslig mot kolhydrater och ägg ger mig den näring jag behöver. Jag väljer alltid frigående och ekologiskt.
    The male is an incomplete female, a walking abortion
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:59:36 följande:

Varför bli så otrevlig? Känns som att det är svårt att backa upp att bönor och linser skulle vara minst lika bra som fisk, fågel och kött. Grundat på fakta så kan man aldrig få i sig allt som finns i fisk ecempelvis om du endast äter böner och vegitariskt.
    "Grundat på fakta"!?! Du kan inte vara lite mer specifik? Vilka ämnen saknas i vegetarisk kost?
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 19:59:36 följande:

Menar inte att vara otrevlig, men jag tycker att det är märkligt bara att vissa väljer att komma med påståenden som de inte kan backa upp. Varför gör man det? Är det inte lite pinsamt?
  • LillTussa

Jag hade järnbrist, ganska ordentlig sådan och blev rekommenderad av läkare att äta hembundet järn som bara återfinns i animaliska produkter för att snabbt återfå mitt järnvärde. Hembundet järn tas upp lättare och snabbare av kroppen än järn som finns i vegitabiliska produkter och för att snabbt bygga på sina förråd så rekommenderas animaliskt bundet järn.
    Bara nåt jag lärt mig..

Turran skrev 2009-12-04 19:26:05 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 15:48:43 följande: Det är du som hävdar att det finns essentiella ämnen i kött som inte finns i vegetarisk mat. Jag antar att du inser att det inte stämmer eftersom du undviker att backa upp ditt påstående.
  • Ljubavi moja

TS, Lägg ner... Och en sak till.. Du måste lära dig stava om du ska bli tagen på allvar.

• pigglet
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Mina barn kommer växa upp på blandad kost, och kommer förhoppningsvis att acceptera ALLA människor, och deras val - även vegetarianernas!

(apropå den mycket accepterande rubriken...)
  • Mary Lo

Ts, skit du i vad jag ger mina barn för mat. Det är värre med en morsa som inte kan stava till cancer.

No tears, please. It's a waste of good suffering.
  • lka
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:01:47 följande:
    Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka. Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser. Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur! å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra. Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet! och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott! Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna... jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo! så argumentet att man behöver kött håller INTE! Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)
    Kommer han även acceptera köttätare?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!