• Saarah88

Usch på er som ger era barn KÖTT!

Jag kan inte förstå föräldrar som ger sina barn kött, det är sedan länge bevisat att vegetarianer lever genosnitt 8 år länge och är friskare! jag har inte varit sjuk på 10 år! inte änns en förkylning! å jag har träffat många sjuka.
    Kött ruttnar i tarmarna och kan orsaka canser.
    Sen är ju inte djurhållningen det bästa, nu har över 90 grisgådar blivigt anmälda för djurplågeri, det är förjävligt! köttet ni äter kommer från plågade djur!
    å kom nu inte å säg att ALLA inte har det så! för jo! det har dom, grisarna äter på varandra, det är inget normalt beteende, inte änns för grisar, grisar är smartare än hundar. Hade man tagit massa människor å slängt in i ett litet rum så hade dom slått i hjäl varandra.
    Ni som äter kött, VARFÖR gör ni det? jag har länge länge undrat detta, jag blev själv vegetarian när jag var 12, idag är jag 21 och det är mitt bästa val här i livet!
    och kom nu inte och säg att vi behöver det som finns i kött, för det behöver vi inte alls! det finns jätte bra vegetariska allternativ, som dessutom är JÄTTE gott!
    Har sett köttätare som blir jätte trötta efter en måltid, det sliter jätte mycket på kroppen att förbränna kött, sen förstår jag inte varför man vill ha ruttet kött i tarmarna...
    jag äter bra och tar inga vitamin tillskott, inte änns när jag var gravid, bara järn tabbletter. och min bebis vägde 4 kilo!
    så argumentet att man behöver kött håller INTE!

Min son kommer växa upp på vegetarisk kost, och han kommer acceptera ALLA varesej man är djur eller människa! och det är jag jävligt stolt över :)

• Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:34:22 följande:

Men barnet har ju egna rättigheter helt enkelt, varför inte låta barnet ta det beslutet själv? Det är inte rätt att låta ett litet barn endast äta vegitarisk kost, barnen behöver allt som finns i kött.
    Snicksnack.
  • sanlun

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:46:10 följande:

Mjölk och ägg är ju jättebra och hur många är det inte i dagens läge som är allergiska mot det? Inte konstigt att det blir fler och fler om man tycker att det skulle vara något bättre att ge än kött, fisk och fågel. Det låter faktiskt väldigt skrämmande. Och maten har väl vilket barn som helst rätt att få bestämma över? Man kan ju inte neka dem till att få äta kött bara för att man själv som förälder inte vill det.
    Ja, självklart blir det klurigt om man inte kan äta ägg... men då finns ju sojaprodukter. Laktosfri mjölk är väl lika nyttig? Sen tycker jag visst att man kan bestämma vad barnen ska och inte ska äta (till en viss ålder). När jag växte upp och i alla mina vänners hus bestämde föräldrarna maten och gillade man det inte fick man inget annat... de allra flesta gånger är barn bara lite kräsna och jag tror varken att de har något direkt behov av att bestämma vad de ska äta eller kan göra det när de är små. Det spelar knappast roll för dem om de får sojakorv eller falukorv.
  • Lusse
    Saarah88 skrev 2009-12-03 14:09:19 följande:
    Ogift Fru skrev 2009-12-03 14:07:31 följande: Så du jämför din intelligens med ett djur?
    nej, det var det du som gjorde.. att människor och djur agerar lika i lika situationer..

varför äter man kött? ja, det är gott, JAG mår bra av det och det är nyttigt.
  • syrra

Rättstavning, kommer det med köttet eller?

• impossible girl

Ärligt talat! Jag hoppas att du skämtar! Man kan säkert leva och klara sig lika bra som vegetarian/vegan eller köttätare, det säger jag ingenting om, men det är väl för fan upp fill var och än. Vad har du för rätt att sitta och dömma hur andra väljer att leva eller äta? Jag hoppas verkligen då att du tycker att det är helt ok att andra dömmer dig för dina val! Så nu tänker jag prova, och jag förväntar mig att du tycker att det är helt ok: Är det på grund av att du är vegetarian som du stavar så dåligt?

• Amine

Den som inte kan argumentera bättre än många i denna tråd, borde inte argumentera över huvudtaget. Det är synd om djuren. Suck. Och Alla djur behandlas illa. Suck igen.
    Dom flesta har uppenbarligen Ingen koll.

• Lusse
    syrra skrev 2009-12-04 21:54:38 följande:
    Rättstavning, kommer det med köttet eller?
    ^^
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:47:18 följande:

Vad är det som är så ohälsosamt i falukorv då? Själa grisköttet eller? Det finns annan korv som innehåller mycket köttmängd och t ex kyckling eller kalkon, väldigt bra mat.
    www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_298768.svd
  • High Heel Bitch
    Turran skrev 2009-12-04 21:57:39 följande:
    High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:47:18 följande: www.svd.se/nyheter/inrikes/artikel_298768.svd
    Den innehåller för mycket vatten, och vatten är inte skadligt. Men är det kättmängden man är ute efter så finns det alltid andra alternativ.
  • Turran

High Heel Bitch skrev 2009-12-04 21:59:36 följande:

Den innehåller för mycket vatten, och vatten är inte skadligt. Men är det kättmängden man är ute efter så finns det alltid andra alternativ.
    Hur var det nu med processerade köttprodukter? Bra för hälsan eller bör undvikas helt enligt cancerstudier?
Svar på tråden Usch på er som ger era barn KÖTT!